حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ رونمایی سری Xiaomi 11i مشخص شد: ١۶ دی ١۴٠٠

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی در برخی مواقع، با نام‌های متفاوتی روانه بازار جهانی می‌شوند. ظاهراً دو گوشی گران‌تر سری ردمی نوت ١١ هم از این قاعده مستثنی نیستند. شیائومی امروز رسماً تاریخ رونمایی سری Xiaomi 11i را اعلام کرده است. این سری، متشکل از برخی اعضای سری ردمی نوت ١١ است!

تاریخ رونمایی سری Xiaomi 11i، حدود دو هفته دیگر است!

ردمی چند هفته قبل گوشی‌های سری ردمی نوت ١١ را به پرچمداری Redmi Note 11 Pro Plus معرفی کرد.

 

ردمی نوت ١١ پرو و ردمی نوت ١١ پرو پلاس معرفی شدند: خط و نشان کشیدن ردمی

 

به نقل از XDA Developers، چندی پیش ردمی گوشی‌های خانواده ردمی نوت ١١ را در کشور مادری خود، یعنی چین عرضه کرد. این خانواده، از سه عضو مختلف با نام‌های ردمی نوت ١١، ردمی نوت ١١ پرو و ردمی نوت ١١ پرو پلاس تشکیل شده است. تنها چند روز پس از رونمایی این سری از میان رده‌های جدید شیائومی بود که یکی از اعضای ارشد منبع خبر، کدهای جدیدی را در منابع MIUI پیدا کرد. این کدها، از عرضه ردمی نوت ١١ پرو و ردمی نوت ١١ پرو پلاس در منطقه‌ای مانند هند حکایت داشتند.

به همین صورت، بر اساس شواهد موجود در این کدهای منبع، ردمی نوت ١١ پرو با نام Xiaomi 11i و ردمی نوت ١١ پرو پلاس با نام Xiaomi 11i HyperCharge روانه بازار می‌شود. البته شیائومی تاکنون جزئیات زیادی را از سری Xiaomi 11i منتشر نکرده است. با این وجود، تاریخ رونمایی سری Xiaomi 11i مشخص شده است. این گوشی‌ها، در تاریخ ١۶ دی ١۴٠٠ روانه بازار هند می‌شوند.

همچنین در پوستر رسمی شیائومی، وجود پشتیبانی از شارژر ١٢٠ واتی در یکی از اعضای این خانواده، تأیید شده است. به همین ترتیب، شیائومی ادعا می‌کند که این گوشی در ١۵ دقیقه، از ٠ تا ١٠٠ درصد شارژ می‌شود. این اطلاعات، همگی نشان می‌دهند که واقعاً شیائومی 11i HyperCharge همان نسخه ری-برند شده ردمی نوت ١١ پرو پلاس است!

بنابراین، تفاوتی به جز برندینگ میان این دو دستگاه موجود نخواهد بود. به همین ترتیب، شیائومی 11i HyperCharge یک دستگاه مجهز به مدیاتک Dimensity 920، اینترنت 5G، نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +Full HD، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و نرخ حساسیت لمسی ٣۶٠ هرتزی خواهد بود. همچنین حداکثر ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ٨ گیگابایت حافظه رم، باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی و صد البته، شارژر ١٢٠ واتی در این گوشی موجود خواهد بود.

همچنین این گوشی از دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو استفاده خواهد کرد. در قاب جلویی هم حفره نمایشگر مرکزی وظیفه میزبانی از دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی را بر عهده خواهد داشت. در مقابل، بخش نرم افزاری یک ترکیب تکراری و نه چندان جدید را ارائه می‌دهد. این ترکیب، همان اندروید ١١ به همراه رابط کاربری MIUI 12.5 است که در ردمی نوت ١١ پرو پلاس هم ارائه شده بود.

همان طور که پیش‌تر ذکر کرده بودیم، شیائومی 11i هم نسخه ری‌-برند شده Redmi Note 11 Pro خواهد بود. در نتیجه، این گوشی هم یک دستگاه تکراری، اما با نامی جدید خواهد بود. مشخصات نمایشگر، دوربین‌ها و حتی سخت افزار این دستگاه، مشابه با Redmi Note 11 Pro Plus یا همان Xiaomi 11i HyperCharge است.

مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی، به بخش شارژر و باتری مربوط می‌شود. جایی که ظرفیت باتری Xiaomi 11i برابر با ۵,١۶٠ میلی آمپر ساعت است و از شارژر ۶٧ واتی هم پشتیبانی می‌کند. همچنین شیائومی همان MIUI 12.5 را به همراه اندروید ١١ در این گوشی ارائه خواهد کرد.

ردمی، گوشی Redmi Note 11T را مدتی پیش در هند به عنوان نسخه موازی Redmi Note 11 در هند عرضه کرد. با استناد به قیمت نسخه چینی گوشی‌های سری Xiaomi 11i، گوشی Xiaomi 11i HyperCharge حدود ٣۵٠ دلار و Xiaomi 11i نیز حدود ٣٠٠ دلار خواهد بود.

نظر شما در مورد تاریخ رونمایی سری Xiaomi 11i چیست؟ آیا منتظر عرضه جهانی گوشی‌های سری ردمی نوت ١١ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️