حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر سری Xiaomi 11i با تأیید مشخصات و ویژگی‌های آن منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، شیائومی

شیائومی طی سال ٢٠٢١ میلادی، انبوهی از محصولات جدیدش را تحت سری و برندهای مختلفی به بازار ارائه کرد. اما برای شروع سال میلادی جدید، شیائومی قصد دارد تا سری جدید گوشی‌هایش را عرضه کند. به تازگی، تیزر جدید سری Xiaomi 11i منتشر شده است. تیزرهای جدید این خانواده، مشخصات و ویژگی هر دو عضو آن را تأیید می‌کنند.

تیزر سری Xiaomi 11i با اطلاعات مهم و جدید

شیائومی مدتی پیش از تاریخ معرفی Xiaomi 11i و Xiaomi 11i HyperCharge خبر داد.

 

تاریخ رونمایی سری Xiaomi 11i مشخص شد: ١۶ دی ١۴٠٠

 

به نقل از Passionategeekz، شیائومی دست به انتشار تیزرهای جدیدی برای سری Xiaomi 11i خود زده است. خانواده Xiaomi 11i، طی روزهای آینده در کشور هند به صورت رسمی معرفی می‌شود. احتمال می‌رود که شاهد حضور این سری گوشی‌ها در دیگر کشورهای بازار جهانی نیز باشیم. این سری، متشکل از دو عضو با نام‌های Xiaomi 11i و Xiaomi 11i HyperCharge می‌باشد.

ابتدا از Xiaomi 11i شروع می‌کنیم. بر اساس گفته‌ها، این گوشی با قیمت پایه ٢٢,۹٩٩ روپیه هند (معادل ٣٠٩ دلار آمریکا) روانه بازار می‌شود. اگر بخواهیم تنها بر اساس شواهد رسمی صحبت کنیم، باید به سراغ بررسی تیزرهای جدید منتسب به سری Xiaomi 11i برویم. جایی که شیائومی از استفاده از تراشه Dimensity 920 در دو گوشی جدیدش خبر داده است. این تراشه، یک محصول متعلق به مدیاتک با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC است.

در هر دو عضو خانواده Xiaomi 11i، نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی به کار گرفته خواهد شد. همچنین حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 و حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ، این دو گوشی را همراهی خواهند کرد.

بر اساس تیزرهای رسمی این دو گوشی، نمایشگر هر دو دستگاه از پنلی با بیشینه نوری ١,٢٠٠ نیتی، نرخ حساسیت لمسی ٣۶٠ هرتزی، محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ و حفره نمایشگر مرکزی با میزبانی از دوربین سلفی برخوردار است. شیائومی برای مدیریت و انتقال بهتر حرارت در گوشی‌های جدید خود، از خنک کننده مایع بهره گیری کرده است که این خبر خوبی محسوب می‌شود.

دوربین اصلی هر دو دستگاه، سه گانه است و حسگر تصویر اصلی هر دو سیستم دوربین، ISOCELL HM2 ساخت سامسونگ است. این حسگر تصویر که وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی نیز دارد، در گوشی Xiaomi Mi 11i موجود در بازار ایران نیز به کار گرفته شده است. همچنین دو حسگر تصویر ٨ و ٢ مگاپیکسلی نیز در باقی دوربین‌های این گوشی موجود است. این حسگرها، به ترتیب وظیفه ثبت تصاویر فوق عریض و تله ماکرو را بر عهده دارند.

پس از این‌ها، گفته شده است که قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی شیائومی 11i 5G نیز، برابر با ٢۴,٩٩٩ روپیه هند (معادل ٣٣۶ دلار آمریکا) است. اما همان طور که قبلاً گفته بودیم، Xiaomi 11i HyperCharge نیز عضو گران‌تر و قدرتمندتر این خانواده است. البته بسیاری از مشخصات این گوشی، از جمله سیستم دوربین، طراحی و کیفیت ساخت، نمایشگر، تراشه و دیگر موارد باقی مانده در Xiaomi 11i HyperCharge، همانند برادر کوچک‌ترش است.

اما دو تفاوت بنیانی در این گوشی وجود دارد که این تفاوت‌ها، مربوط به بخش باتری و شارژر هستند. در حالی که شیائومی 11i از باتری ۵,١۶٠ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد،. برادر بزرگ‌ترش با باتری کوچک‌تر ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی به دست مشتریان می‌رسد. همچنین شیائومی 11i دارای شارژر ۶٧ واتی است. بر خلاف این گوشی، نسخه HyperCharge شیائومی 11i با شارژر ١٢٠ واتی درون جعبه روانه بازار می‌شود. این یعنی ما به زودی شاهد ارائه ارزان قیمت‌ترین گوشی با شارژر ١٢٠ واتی در بازار جهانی خواهیم بود.

در ادامه، هر دو گوشی مجهز به اینترنت 5G، وای فای ۶، بلوتوث نسخه ۵.١، تراشه NFC، حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم و درگاه کارت حافظه جانبی و درگاه Type-C خواهند بود. همچنین این سری از گوشی‌های جدید شیائومی، همچنان با MIUI 12.5 به همراه اندروید ١١ ارائه می‌شود. خوشبختانه جک ٣.۵ میلی متری هدفون همچنان از این گوشی‌ها حذف نشده است. اما متأسفانه جنس فریم هر دو دستگاه، از پلاستیک است.

گفته می‌شود که سری Xiaomi 11i، در چهار رنگ مختلف آماده فروش شود. بر اساس گزارشات فاش شده، قیمت نسخه‌های ۶/١٢٨ و ٨/١٢٨ گیگابایتی Xiaomi 11i HyperCharge به ترتیب برابر با ٢٧,٩٩٩ روپیه (معادل ٣٧۶ دلار آمریکا) و ٢٩,٩٩٩ روپیه (معادل ۴٠٣ دلار آمریکا) خواهد بود.

نظر شما در مورد تیزر جدید سری Xiaomi 11i و مشخصات این گوشی‌ها چیست؟ به نظر شما این گوشی‌ها وارد بازار ایران می‌شوند؟ قیمت آن‌ها چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

شیایومی هم داره یواش یواش قیمت ها را می‌برد بالا
تازه اندروید هم بروز نمی‌ده

Soleimany

Xiaomi mi 11, Xiaomi mi 11 pro, Xiaomi mi 11 ultra, Xiaomi mi 11i, Xiaomi mi 11 x, Xiaomi mi 11 lite, Xiaomi 11 lite ne, Xiaomi 11t, Xiaomi 11 t pro, Xiaomi 11i 🤒 🥵 چه خبر رکورد گینس میخوای بزنی آقای شیائومی یه آپدیت درست حسابی بده به جای این کار ها.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️