حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال کار بر روی جانشین Google Glass است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل، واقعیت افزوده (AR)

نیویورک تایمز مقاله ای طولانی را منتشر کرده و به همه چیزهایی که شرکت های بزرگ فناوری در جبهه واقعیت افزوده کار می کنند اختصاص دارد. با تبدیل شدن “متاورس” به یکی از پرکاربردترین کلمات سال ۲۰۲۱ و تمرکز آن بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی یا حتی واقعیت ترکیبی، در هفته های اخیر صحبت های زیادی در مورد هدست اپل مطرح شده است، اما خبرها حاکی از آن است که گوگل نیز در حال کار بر روی یک عینک جدید است. در حقیقت به نظر می رسد که گوگل در حال کار بر روی جانشین Google Glass است.

جانشین Google Glass شاید در راه باشد

نیوروک تامیز جزئیات محصول را گزارش نمی دهد و گوگل از اظهار نظر خودداری کرد. اما بر اساس گزارش ها، دستگاه جدید تکامل چیزی است که این شرکت پیش از این با آن شکست خورده است و البته تاثیر خرید جدید آن ها یعنی شرکت کانادایی North.

در آن زمان شرکت North در حال آماده سازی معرفی Focals 2.0 بود که بعدا لغو شد. عینک هوشمند مجهز به صفحه نمایش شبکیه‌ای (retinal) با پروژکتور هولوگرافیک، قادر به نمایش مقدار مشخصی از اطلاعات مانند آب و هوا و قرار ملاقات های مشخص شده در تقویم شما است. تعداد زیادی از شرکت ها به این پروژه علاقه نشان داده بودند. در بین این شرکت ها نام گوگل و فیس بوک به چشم می خورد.

به طور خلاصه، همه چیز در جهت یک عینک هوشمند جدید است که به طور ایده‌آل برای عموم مردم طراحی شده و با قیمت قابل پذیرش می تواند تولید شود. عینک Focals 1.0 با قیمت 1000 دلار عرضه شد و سپس تا قیمت 599 دلار کاهش یافت. باید دید این پروژه جدید چه زمانی معرفی می شود اما با توجه به اینکه در 12 ماه آینده اپل می تواند اولین حرکت را در زمینه واقعیت مجازی/افزوده انجام دهد؛ نباید خیلی طول بکشد.

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

جالب خواهد بود که بفهمیم گوگل چه چیزی را در چنته دارد. در حال حاضر چندین سال از معرفی Glass می گذرد که تقریبا ۷ سال پیش در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت. در این بین، نه تنها سخت افزار، بلکه اکوسیستم نرم افزاری نیز تکامل سریعی داشته است.

طبق برخی اخبار جدید، به نظر می رسد که اپل به زودی می تواند عینک AR خود را معرفی کند. در گزارش منتشر شده توسط موسسه Morgan Stanley این موضوع اشاره می شود. همچنین به نمونه‌ای از درخواست‌های ثبت اختراع که قبل از عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۴ دیده شده بود، اشاره می‌کند. این نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی می‌تواند به زودی آماده نمایش کار خود در واقعیت افزوده از طریق یک گجت پوشیدنی جدید برای عموم مردم باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل برنده بازار آینده عینک های واقعیت ترکیبی خواهد بود یا اپل؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)