حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹ با قیمت ۱۰۰۰ دلار برای کسب و کارها رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | عینک هوشمند، گوگل، واقعیت افزوده (AR)

می‌ دانید که گوگل گلس نسل اول از تایمینگ مناسبی برای ارایه برخوردار نبود اما این سبب نمی شود که سرمایه‌گذاری های گوگل در این زمینه بدون خروجی باشد. گوگل فناوری های خود را در بخش کسب و کار به خوبی ارایه کرده و حالا جدید گوگل گلس ویژه مشتریان سازمانی با قیمت ۹۹۹ یا همان ۱۰۰۰ دلار معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹

نسخه دوم عینک سازمانی گوگل (با نام Glass Enterprise Edition 2) از نظر ظاهری مشابه با مدل قبلی بوده و قرار نیست به طور مستقیم در اختیار مصرف کنندگان عادی قرار بگیرد.

عینک واقعیت افزوده گوگل به درگاه USB-C، شارژ سریع تر و دوربین بهبود یافته مجهز شده و به روز رسانی های متعددی در مقایسه با نسخه قبلی دریافت کرده است. به گفته گوگل این محصول حاصل تلاش های واحد اکس آلفابت است؛ مرکز تحقیقاتی زیر مجموعه آلفابت که معمولاً کار روی پروژه های جاه طلبانه را بر عهده دارد.

طراحی کلی گوگل گلس در مقایسه با مدل قبلی تغییر چندانی نداشته و همچنان با یک محصول تقریبا جمع و جور طرف هستیم که به چیپست اسنپدراگون XR1 مجهز شده است. چیپست اسنپدراگون که نزدیک به یک سال از معرفی آن می گذرد به طور ویژه برای کاربردهای واقعیت مجازی و افزوده طراحی شده است. به گفته گوگل به لطف قدرت این چیپ بینایی کامپیوتری و قابلیت های یادگیری ماشین پیشرفته با هم ترکیب می شوند.

عینک واقعیت افزوده گوگل همچنین به قاب ایمن ویژه ای برای محافظت در برابر سقوط یا ضربه مجهز شده که با همکاری شرکت اسمیت اپتیکس توسعه یافته است. علاوه بر این گوگل گلس از اندروید بهره می برد و در مقایسه با مدل های قبلی باتری قوی تری دارد.

گوگل گلس اولین بار قرار بود با هدف یک هدست واقعیت افزوده برای عرضه انبوه به بازار تولید شود اما پس از گمانه زنی هایی که در مورد به خطر افتادن حریم خصوصی افراد مطرح شد، این شرکت تصمیم گرفت محصول خود را تحت عنوان ابزاری برای جراحان، کارگران کارخانه ها و دیگر مشاغل از نو طراحی کند. در حالی که نسخه اکسپلورر این عینک 1500 دلار قیمت داشت اما انتظار می رود مدل جدید با قیمت 999 دلاری راحت تر در دسترس مشتریان قرار بگیرد و فروش بالاتری را تجربه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که عینک واقعیت افزوده گوگل گلس اینترپرایز ۲۰۱۹ دستگاه جذابی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)