حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود عملکرد اگزینوس 2200 حتی با وجود پردازنده گرافیکی AMD شاید نا امید کننده باشد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، سامسونگ، سخت‌افزار

مدت‌هاست که شایعات متعددی درباره حضور GPU های AMD در گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌شنویم. کاربران زیادی نیز منتظرند تا بالاخره شاهد حضور یک پردازنده گرافیکی قدرتمند باشند. اما بر اساس اخبار منتشر شده، بهبود عملکرد اگزینوس 2200 حتی با وجود پردازنده گرافیکی AMD شاید نا امید کننده باشد. با ترنجی همراه باشید.

بهبود عملکرد اگزینوس 2200؛ نا امید کننده…!

چیپست Exynos 2200 سامسونگ سال آینده عرضه خواهد شد و برای اولین بار یک پردازنده گرافیکی ساخته شده توسط AMD در آن استفاده می‌شود. این ترکیب قرار است SoC ساخت سامسونگ را در سال 2022 به یک قطعه بسیار مطلوب تبدیل کند. حتی گزارش شده است که بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات بی سیم در ایالات متحده یعنی Verizon با سامسونگ ملاقات را ترتیب داده است تا از این شرکت بخواهد به جای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، از چیپست اگزینوس 2200 در نسخه Verizon سری گلکسی S22 استفاده کند.

بنچمارک گیک بنچ Exynos 2200 عملکرد نه چندان درخشان CPU این تراشه را نشان می دهد

پردازنده گرافیکی اپل A15 به راحتی از Exynos 2200 و GPU ساخت AMD آن عبور می کند

طبق یک توییت از یک افشاگر شناخته شده به احمد کویدر (@AhmedQwaider888)، بهبود CPU چیپست Exynos 2200 نسبت Exynos 2100 تنها 5٪ خواهد بود. همچنین بهبود عملکرد GPU آن نیز در حدود 17٪ است. این اعداد بسیار کمتر از پیشرفت‌های گزارش شده CPU و GPU ایی است که در Exynos 2100 نسبت به Exynos 990 مشاهده شد. پیشرفت‌های گزارش شده CPU و GPU در Exynos 2100 نسبت به Exynos 990 به ترتیب 30% و 40% بود.

اما همانطور که توییت اشاره می‌کند، واحد پردازش عصبی (NPU) در Exynos 2200 به بهبود عملکرد 117 درصدی هوش مصنوعی کمک می‌کند. این می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر تجربه عکاسی در سری گلکسی اس 22 داشته باشد و دستیار صوتی بیکسبی را نیز سریع‌تر کند. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ممکن است سامسونگ پیشرفت ناشی از تراشه Tensor گوگل که بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین متمرکز است را احساس کند؟

بهبود عملکرد اگزینوس 2200

قدرت چیپست Tensor گوگل و توجه ویژه سامسونگ بر آن به چه علت است

تصمیم گوگل برای تولید چیپست اختصاصی خود به این شرکت اجازه داد تا برخی از ویژگی‌های مهم و رضایت‌ بخش را برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو اضافه کند. از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت پاک کن جادویی، ترجمه زنده، رفع محو شدگی چهره و موارد دیگر نیز اشاره کرد. با کاری که گوگل انجام داده است، امسال توجه و استفاده از ویژگی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

در حالی که استفاده از پردازنده گرافیکی AMD در Exynos 2200 از نظر سامسونگ و مشتریانش یک برگ برنده به نظر می‌رسد، باید توجه داشت که تاکنون AMD در دنیای موبایل حضوری نداشته است و ممکن است این مشارکت چند نسل طول بکشد تا همه چیز همانطور که مهندسان سامسونگ تصور می‌کنند، رضایت بخش باشد.

عملکرد گرافیکی Exynos 2200 سامسونگ تراشه اپل A14 Bionic را شکست می‌دهد

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اعداد ذکر شده در توییت Ahmed Qwaider ممکن است درست و معتبر نباشند. سری گلکسی اس 22 که شامل گلکسی اس 22، گلکسی اس 22 پلاس و گلکسی اس 22 الترا می‌شود، قرار است در جریان رویداد Unpacked بعدی سامسونگ رونمایی شود که ظاهرا موعد آن تا تاریخ 25 فوریه به تعویق افتاده است.

به گزارش phonearena، طراحی گلکسی اس 22 اولترا، با گوشه‌های مربعی، می تواند جای گلکسی نوت را بگیرد. این گوشی از قلم S پشتیبانی می‌کند و حتی دارای یک درگاه برای نگه‌داری آن است که می‌توان قلم دیجیتال را در آن قرار داد. این مورد از جمله مشخصات سری گلکسی نوت سامسونگ بود.

 

نظر شما در مورد نتایج بهبود عملکرد اگزینوس 2200 چیست؟ آیا به عنوان یک چیپست جدید و پرچمدار، اعداد احتمالی که به میزان بهبود آن نسبت به نسل قبل اشاره دارد، رضایت بخش است یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

اگزینوس یعنی بخاری یعنی سامسونگ متقلب یعنی پول اضافی یعنی بی منطقی جهت خرید گوشی با این پردازنده

Tanha122

این بار دومه ی خبرو میذارین

ali karimi

سلام، خب اینطوری که اگزینوس 2100 بهتره، خدایی سامسونگ تو بحث چیپست گوشی هیچی نمیشه، واقعا شرکت به این بزرگی تعجب داره چطور تو اینکار مونده و نمیتونه یه چیپست خوبی درست کنه، قیمت گوشیهاشم همیشه بجز اپل نسبت به بقیه گوشیها یه مقداری بالاتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان