حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T مشخص شد: کم‌تر از Mi 11 Lite 5G

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، دوربین، شیائومی

شیائومی به مانند سال گذشته از گوشی‌های رده بالای سری T خود رونمایی کرد. این سری، با دو عضو به نام‌های Xiaomi 11T و Xiaomi 11T Pro ارائه شد. مجموعه DxOMARK به تازگی امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T را مشخص کرده است. اما ظاهراً این گوشی نسبت به رقبای خود، خیلی مدعی نیست.

شیائومی ١١ تی

چند وقت پیش، دگزومارک امتیاز DxO دوربین Xiaomi 11T Pro را به اطلاع عموم رساند.

 

امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T Pro مشخص شد: کم‌تر از Mi 10T Pro!

 

اما در تست دیگری، این مجموعه به سراغ برادر کوچک‌تر Xiaomi 11T Pro، یعنی Xiaomi 11T رفته است. سیستم دوربین اصلی این دو گوشی مشابه یکدیگر است. اما تفاوت‌هایی مانند حداکثر وضوح فیلم برداری، قابلیت‌های صوتی و تفاوت‌های مربوط به پردازشگر تصویر همچنان در میان آن‌ها برقرار است. بنابراین، اجازه بدهید تا پیش از رسیدن به امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی 11T، بیشتر به مشخصات مرتبط آن بپردازیم:

– سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی ISOCELL HM2 سامسونگ با اندازه ١/١.۵٢” اینچی و میزان گشودگی دیافراگم F/1.75

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با میزان گشودگی دیافراگم F/2.2

– سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های ماکرو

– فلش LED

– فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

همانند قبل، DxOMARK می‌گوید که برای ارزیابی عملکرد دوربین هر گوشی، به وسیله آن ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت می‌رساند.

امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T

امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی 11T

شیائومی 11T بر خلاف نسل قبل، از سنسور ١٠٨ مگاپیکسلی به جای ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور که ساخت سامسونگ است، پیشرفت خوبی را به ارمغان می‌آورد. به طوری که امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T به ١٠٨ افزایش یافته است. این نشان دهنده پیشرفت ١٠ امتیازی دوربین اصلی این گوشی است. شیائومی ١١ تی در بخش‌های تصویربرداری، فیلم برداری و زوم، به ترتیب امتیازات ١١١، ١٠۵ و ۴٢ را کسب کرده است.

به طور کلی، این گوشی عملکرد خوبی در رده قیمتی خود دارد. امتیاز دوربین این گوشی، از Redmi Note 10 Pro بیشتر است. اما در مقابل، عملکرد آن همچنان در تراز Xiaomi Mi 11 Lite 5G و شیائومی Mi 11i نیست. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی Xiaomi 11T و Xiaomi 11T Pro موجود است:

نقاط قوت و نقاط ضعف

دوربین اصلی Xiaomi 11T پیشرفت خوبی نسبت به قبل داشته است. در بخش نقاط قوت، مواردی همانند فوکوس خودکار دقیق در سناریوهای مختلف، نویز کم در فیلم برداری، شباهت تصویر ثبت شده با تصویر پیش نمایش، رندر رنگ مناسب در ویدئوها و سطح مناسب جزئیات ذکر شده‌اند. در مقابل، ایراداتی مانند کمبود جزئیات در تصویربرداری، مشکلات وایت بالانس، ناپایداری فوکوس خودکار در ویدئوها، جزئیات کم در تصاویر زوم، نورگیری کم در تصاویر شبانه و لرزشگیری نامناسب در حین فیلم برداری به دوربین شیائومی 11T وارد هستند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T چیست؟ انتظار شما بیشتر از این‌ها بود یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پردازش عکس تو دایمن ۱۲۰۰ افتضاح…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️