حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5 با Unisoc T618 رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تبلت، سامسونگ

سامسونگ که خیلی بر روی تبلت‌های سری Galaxy Tab خود طی سال جاری، تمرکز نکرده است، امروز با یک تبلت اقتصادی جدید به بازی بازگشته است. کره‌ای‌ها امروز از جدیدترین تبلت خود با نام سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5 رونمایی کرده‌اند. در ادامه برای جزئیات بیشتر، با ما همراه باشید!

مشخصات فنی و قیمت تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5

چندی پیش، رندرهای تبلت اقتصادی جدید سامسونگ را تماشا کرده بودیم.

 

رندرهای Galaxy Tab A8 مدل ۱۰.۵ اینچ را ببینید: تبلت ارزان سامسونگ برای سال ۲۰۲۲

 

اکنون در گزارش Gsmarena، از رونمایی این تبلت صحبت شده است. سامسونگ تبلت مقرون به صرفه خود را با عملکرد قدرتمندتر، نمایشگر بزرگ‌تر، فضای ذخیره سازی بیشتر و ویژگی‌های چند وظیفه‌ای جدید تازه سازی کرده است. بنابراین، می‌توانید از آن در کارهای بیشتری بهره گیری کنید!

اما مشخصات این تبلت چیست؟ خب، تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5 با نمایشگر ١٠.۵ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ١,٩٢٠×١,٢٠٠ معرفی شده است. نسبت تصویر نمایشگر این تبلت، ١۶:٩ است. به عبارت دیگر، فضای عمودی نمایشگر این تبلت بیشتر از Tab A7 است. مانند قبل، Galaxy Tab A8 از اسپیکر استریوی چهارگانه استفاده می‌کند. این اسپیکر چهارگانه، از فناوری صوتی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

این تبلت تازه وارد سامسونگ، از Samsung TV Plus بهره می‌برد که به لطف آن، می‌توانید به بیش از ٢٠٠ کانال رایگان اینترنتی در بازارهای منتخب سامسونگ، دسترسی پیدا کنید! همچنین با خریداری این تبلت، ٢ ماه اشتراک رایگانه YouTube Premium به شما اعطا خواهد شد.

اما نکته مهم، این است که کارایی تبلت Galaxy Tab A8 نسبت به نسل‌های قبلی‌اش بهبود قابل توجهی داشته است. این موضوع، از مزایای وجود سیستم مالتی تسکینگ و پنجره‌های شناور جدید است. همچنین قابلیت Drag & Split که در OneUI 3.1.1 وجود دارد، در این تبلت نیز قابل استفاده است. معنی این صحبت‌ها، ارائه جدیدترین تبلت سامسونگ با اندروید ١١ پیش فرض است.

این تبلت، تنها ۵٠٨ گرم و ۶.٩ میلی متر ضخامت دارد که رقم جذابی است. به گفته سامسونگ، تراشه جدید موجود در Galaxy Tab A8 10.5، تا ١٠ درصد عملکرد بهتری را در هر دو بخش پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. اما با این وجود، سامسونگ هیچ اسمی از تراشه موجود در این دستگاه نبرده است.

تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5

با این وجود، اطلاعات موجود نشان می‌دهند که سامسونگ در این تبلت، تراشه یونیساک T618 را به کار گرفته است. این تراشه، دارای لیتوگرافی ١٢ نانومتری، شش هسته Cortex-A55 و دو هسته Cortex-A75 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP2 است. سامسونگ در نسل قبلی Galaxy Tab A8، از تراشه اسنپدراگون ۶۶٢ استفاده کرده بود.

به مانند نسل قبل، این تبلت با ٣ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در کنار ٣٢ یا ۶۴ یا ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. وجود درگاه کارت حافظه جانبی نیز خبر خوشحال کننده‌ای است و سبب می‌شود تا در صورت نیاز، از کارت حافظه MicroSD استفاده کنید و هزینه اضافه‌ای را نپردازید.

با توجه به شیوع کرونا، برقراری ارتباط تماس‌های ویدئویی، کاربرد بیشتری پیدا کرده است. برای این امر، تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5 از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ٨ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سامسونگ دو نسخه از این تبلت را به فروش می‌رساند. یکی از این نسخه‌ها، Wi-Fi و دیگری، نسخه LTE است. همچنین بلوتوث نسخه ۵.٠ و وای فای ۵ هم در این تبلت وجود دارد. از طرف دیگر، درگاه Type-C و جک ٣.۵ میلی متری هدفون هم در این تبلت تعبیه شده که این بسیار خوب است.

انرژی این تبلت بزرگ، از طریق باتری با ظرفیت ٧,٠۴٠ میلی آمپر ساعت تأمین می‌شود. از سوی دیگر، شما می‌توانید این باتری را به وسیله شارژر ١۵ واتی شارژ کنید. البته شارژری که درود جعبه Galaxy Tab A8 10.5 موجود است، توان ۷.۵ واتی دارد و شما برای تهیه شارژر ١۵ واتی، می‌بایست هزینه جداگانه‌ای را بپردازید!

و اما برسیم به جزئیات فروش این تبلت جدید! سامسونگ عرضه این تبلت را از اواخر ماه جاری میلادی در بازارهای اروپایی عرضه می‌کند. قیمت نسخه پایه آن، برابر با ٢٢٩ یورو می‌باشد. این قیمت، مشابه نسل قبل Galaxy Tab A8 10.5 است. همچنین در آینده‌ای نزدیک، شاهد عرضه این تبلت در بازارهای دیگری نیز خواهیم بود. این محصول، در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و صورتی طلایی قابل خریداری خواهد بود.

نظر شما در مورد تبلت سامسونگ گلکسی Tab A8 10.5 و ویژگی‌های آن چیست؟ تا چه حد خرید این تبلت را معقول می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️