حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهم ترین مشکل صفحه نمایش آیپد که معمولا کسی درباره آن حرفی نمی زند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، تبلت، مشکلات، نمایشگر

آیپدهای اپل از جمله محبوب‌ترین محصولات این شرکت هستند که به منظور تماشای ویدیو، انجام بازی و سایر موارد کاربرد فراوانی دارند. اما در این پست قصد داریم به مهم ترین مشکل صفحه نمایش آیپد بپردازیم که معمولا کسی درباره آن حرفی نمی‌زند. با ترنجی همراه باشید.

مهم ترین مشکلات صفحه نمایش آیپد؛ مشکلاتی که به آن کمتر توجه می‌شود

احتمالا بالاخره تصمیم گرفته‌اید که یک آیپد اپل بخرید و از آن به بهترین شکل برای یک تجربه لذت بخش استفاده کنید. شاید شما یک آیپد پرو با صفحه کلید و یک Apple Pencil انتخاب کرده باشید تا تجربه‌های مختلفی با آن داشته باشید. البته قبل از اینکه بفهمید که چقدر می‌توانید با یک iPad به عنوان جایگزین رایانه شخصی دوام بیاورید. شاید هم فقط بخواهید با این تبلت، ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید، گهگاهی وبگردی کنید یا فیلم مورد علاقه خود را ببینید.

آیپد پرو و مک بوک های آینده دارای نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده بالا خواهند بود

 

اما یک یا دو روز پس از استفاده از آن، پرتویی از نور آفتاب به صفحه نمایش آیپد می‌تابد تا به یک واقعیت هولناک در مورد آن پی ببرید. زیر آن نور منزجر کننده، صفحه نمایش دستگاه شماه لکه‌دار به نظر می‌رسد. انگار که تمام اثر انگشت‌های جهان را در این جا قرار داده‌اید. حتی اگر تمام بررسی‌ها را خوانده باشید و با دقت برای خرید iPad خود آماده شده باشید، شاید هیچ کس به شما نگفته باشد. اما این اتفاقی است که برای دستگاه شما می‌افتد. این وضعیت غم انگیز صفحه نمایش آیپد شما، اصلا آن چیزی نبود که انتظارش را داشتید. شاید درباره لکه‌های اثر انگشت چیزهایی دیده باشید، اما نه به این شکل.

نمایشگر آیپد دارای روکش اولئوفوبیک ضعیفی است که باید آن را همیشه تمیز کنید

مهم ترین مشکل صفحه نمایش آیپد

پوشش اولئوفوبیک چیست؟ به طور خلاصه  این روکش، ماده نازکی است که اکثر تولیدکنندگان در نمایشگر گوشی‌ها و تبلت‌های خود قرار می‌دهند و هدف از استفاده آن، کاهش اثر انگشت و لکه‌ها است. به نظر می‌رسد که اکثر کاربران آیپد از این واقعیت که اپل ادعا می‌کند آیپد پرو دارای پوشش اولئوفوبیک مقاوم در برابر اثرانگشت است، اذیت می‌شوند. اما نمایشگر آن ظاهرا اثر انگشت و لکه‌های بیشتری نسبت به آیفون جذب می‌کند.

کاهش تولید آیپد توسط اپل برای افزایش تولید و عرضه سری آیفون

این اصطلاح برای اپل دو معنی متفاوت دارد؟ در آیفون نمایشگر هنوز اثر انگشت زیادی جذب می‌کند، اما وضعیت آنقدرها هم بد نیست. اما در iPad این مشکل بسیار بیشتر به چشم می‌آید.

احتمالا iPad به دلیل پشتیبانی از Apple Pencil از مقاومت پایینی در برابر اثر انگشت برخوردار است

Apple iPad

گمانه‌ زنی‌هایی بین کاربران آیپد در مورد اینکه چرا صفحه‌ نمایش آیپد تا این حد مستعد جذب لکه است وجود دارد. رایج‌ترین تئوری پذیرفته‌ شده این است که استفاده اپل از پوشش اولئوفوبیک ضعیف‌تر روی آیپد به دلیل استفاده بهتر از قلم دستگاه است.

برخی ادعا کرده‌اند که روکش اولئوفوبیک قوی‌تر و قدیمی موجب کاهش دقت Apple Pencil خواهد شد. بنابراین باید راه حلی برای این موضوع پیدا می‌شد. بدین ترتیب اپل از پوشش ضعیف‌تری استفاده کرده است. این در حالی است که اپل هنوز همان پوشش اولئوفوبیک مقاوم در برابر اثر انگشت که در آیفون وجود داردرا تبلیغ می‌کند. حتی اگر همانطور که اشاره کردیم، آیفون واقعا مقاومت مؤثرتری در برابر لکه‌های اثر انگشت داشته باشد، بنابراین همه چیز کمی فریبنده به نظر می‌رسد.

نحوه تمیز کردن صحیح نمایشگر آیپد

قطعا شما نیز مانند بقیه، یکی از کاربران نا امید هستید که متوجه این موضوع شده‌اید و این مسئله که آیپدتان چقدر سریع کثیف می‌شود، آزارتان می‌دهد. این در حالی است که واقعا راه حل دائمی و همیشگی برای این مشکل نخواهید داشت. به جز استفاده از محافظ‌های مختلف صفحه نمایش آیپد، باید به طور مستمر و همیشگی، نمایشگر دستگاه خود را به روش مناسب تمیز کنید.

آیپد پرو با نمایشگر اولد مستحکم، روشنایی بالا و رفرش ریت متغیر حوالی ۲۴-۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

توصیه اپل این است که خیلی ساده، صفحه آیپد را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید تا چربی و لکه‌های جذب شده از دستان شما پاک شود. چیزی که بهترین عملکرد را دارد، یک پارچه میکروفیبر ساده است. با استفاده از این پارچه و با حرکات دایره‌ای می‌توانید لکه‌های صفحه نمایش را پاک کنید. در نهایت اثر انگشت‌های شما ناپدید می‌شوند و به صفحه نمایش آیپد شما ظاهری رضایت‌ بخش و شفاف می‌دهد که چنین حالتی را فقط در لحظه خرید آن تجربه خواهید کرد.

البته این مشکل تا دفعه بعد که استفاده از آن را شروع کنید ادامه خواهد داشت، اما همانطور که نتیجه گرفتیم این بهترین کاری است که ما به عنوان یک کاربر می‌توانیم انجام دهیم.

نجات جان یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از یک سانحه هوایی

اپل باید پوشش اولئوفوبیک آیپد خود را بهبود بخشد

به گفته phonearena، حتی اگر این موضوع نادیده گرفته شود و اغلب در مورد آن صحبت نشود، اما قطعا افرادی هستند که با مشکل منزجر کننده صفحه نمایش‌های iPad مواجه شده‌اند. مشکلات این کاربران باید توسط اپل شنیده شوند و مشکل آن‌ها حل شود. اگر واقعا پشتیبانی از Apple Pencil دلیل مقاومت کمتر آیپد در برابر اثر انگشت است و اگر اپل نتواند راه‌حل بهتری پیدا کند، حداقل می‌تواند یک iPad Air یا iPad Pro بدون پشتیبانی از Apple Pencil عرضه کند، زیرا بسیاری از ما واقعا به آن قلم نیاز نداریم. چیزی که ما نیاز داریم یک تبلت با نمایشگر تمیز است، نه چیزی که به نظر ابزاری از کیت جمع آوری DNA باشد…!

 

نظر شما در مورد مهم ترین مشکل صفحه نمایش آیپد چیست؟ آیا تجربه استفاده از آیپد را داشته‌اید؟ اگر مشکل ذکر شده برای شما هم اتفاق افتاده است

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

و اینجاست که اپل میاد و دستمال ۱۹ دلاری معرفی میکنه تا با این بهانه بتونه پول دربیاره…🤷🏻‍♂️🤔

Monarch

خب به شخصه فکر میکنم برای ما ایرانی ها تفاوت آنچنانی نداره اکثرا از محافظ صفحه استفاده میکنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان