حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو و مک بوک های آینده دارای نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده بالا خواهند بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، نمایشگر

اپل درحال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی برای استفاده از نمایشگر OLED با ساختار دوتایی در مدل‌های آینده آیپد و مک بوک پرو است؛ اما طبق اطلاعات بدست آمده توسط وب‌سایت کره‌ای The Elec، احتمالاً چندین سال تا عرضه این دستگاه‌ها فاصله داریم.

نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده بالا در آیپد و مک بوک پرو آینده

این گزارش بیان می‌کند که در این مدل، ساختار دو پشته‌ای از دو لایه قرمز، سبز و آبی تشکیل می‌شود که به مدل‌های آیپد و مک‌بوک آینده این امکان را می‌دهد که نمایشگرهای بسیار روشن‌تری با میزان روشنایی تا دو برابر مدل‌های فعلی را داشته باشند. این گزارش می‌افزاید که دستگاه‌های OLED فعلی اپل مانند آیفون دارای ساختار تک لایه‌ای هستند.

با توجه به اینکه فناوری OLED گران‌قیمت است، احتمالاً نمایشگرها به‌طور خاص در مدل‌های آیپد پرو و ​​مک بوک پرو آینده استفاده خواهند شد. این گزارش ادعا می‌کند که آیپدهای آینده در اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهند شد که درواقع اندازه نسل کنونی آیپد پرو می‌باشد.

این گزارش ادعا می‌کند که نمایشگرهای آیپد با دو لایه نیز دارای پنل‌های LTPO کم‌مصرف خواهد بود که می‌تواند طیف وسیع‌تری از رفرش ریت ProMotion را بین ۱۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز، مطابق با مدل‌های فعلی آیفون ۱۳ پرو، فراهم کند. مدل‌های آیپد پرو از سال 2017 از ProMotion پشتیبانی می‌کنند، اما با رفرش ریتی بین 24 تا 120 هرتز.

نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده بالا در آیپد و مک بوک پرو آینده

نمایشگر OLED با روشنایی فوق‌العاده بالا در آیپد و مک بوک پرو آینده

زمان‌بندی نیز، همچنان یک علامت سؤال بزرگ است. درحالی‌که برخی گزارشات پیشین ادعا می‌کردند که اولین آیپد با نمایشگر OLED در سال 2022 عرضه می‌شود، گزارش امروز ادعا می‌کند که بازه زمانی به اواخر سال 2023 یا 2024 عقب افتاده است. همچنین اولین مک‌بوک با نمایشگر OLED ممکن است در سال 2025 عرضه شود، اما گزارش مذکور می‌افزاید که ارائه این مدل نیز ممکن است بیش از این به‌تعویق بیفتد.

در این میان، اپل تکنولوژي Mini-LED را نیز به‌کار گرفته است که با آیپد پرو 12.9 اینچی و مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی آغاز شده است. فناوری Mini-LED روشنایی بیشتری را برای محتوای HDR و نسبت کنتراست بهبودیافته ارائه می‌دهد.

احتمال استفاده از فناوری micro-LED نمایشگر در محصولات آینده اپل

در ادامه، گزارش جداگانه‌ای از Nikkei Asia امروز ادعا کرده است که اپل همچنین به‌طور فعال درحال تحقیق و توسعه فناوری نمایشگر micro-LED است.

در درازمدت، صاحبان صنعت انتظار دارند micro-LEDهای کوچک‌تری که کمتر از 100 میکرون طول داشته و می‌توانند رنگ‌های اصلی را بدون استفاده از فیلتر نشان دهند، به تولید انبوه برسند.

اپل سرمایه‌گذاری اختصاصی را در فناوری micro-LED انجام داده است و گفته می‌شود برنامه توسعه فعالی در این زمینه دارد.

آیپد پرو با نمایشگر اولد مستحکم، روشنایی بالا و رفرش ریت متغیر حوالی ۲۴-۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

دیدگاه شما پیرامون تاخیر اپل در استفاده از نمایشگر OLED در آیپد و مک بوک پروهای آینده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی