حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نجات جان یک پدر و دختر توسط آیپد اپل پس از یک سانحه هوایی

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، اخبار، تبلت

نجات جان کاربران توسط گجت‌های هوشمند موضوع جدیدی نیست. بارها شاهد بوده‌ایم که چگونه جان کاربران توسط این دستگاه‌های هوشمند نجات پیدا کرده است. اخیرا نیز شاهد نجات جان یک پدر و دختر از یخ زدگی توسط آیپد اپل پس از یک سانحه هوایی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نجات جان یک پدر و دختر توسط آیپد اپل؛ فرشته‌های نجات به سبکی نو

روز یکشنبه، یک خلبان 58 ساله و دختر 13 ساله‌اش در حال پرواز با یک هواپیمای سسنا (Cessna) 150 تک موتوره بودند. آن‌ها از فرودگاه بین المللی Wilkes-Barre Scranton در پنسیلوانیا به پرواز درآمدند و مدت کوتاهی پس از بلند شدن، هواپیما از صفحه رادار خارج شد. به گزارش سی ان ان، جستجویی پنج ساعته با مشارکت مرکز هماهنگی و نجات نیروی هوایی ایالات متحده برای نجات دو بازمانده این سانحه انجام شده است.

آیپد اپل چگونه دو بازمانده سقوط هواپیما را از یخ زدگی نجات داد؟

جیمز سرافین (James Serafin) در این مورد به CNN گفته است که منطقه سقوط  هواپیما به دلیل شکل خاص زمین آن، معمولا امکان زنده مانده بازمانده در یک سقوط هوایی در آن وجود ندارد. آن چه که در مورد این عملیات نجات گفته می‌شود، واقعا عجیب و باورنکردنی است. زیر معمولا در مورد بازماندگان یک سانحه هوایی در این منطقه نمی‌شنوید. به خصوص این که هواپیمای مذکور در منطقه‌ای سقوط کرده است که بسیار جنگلی است. آن‌ها برای نجات حان خود مجبور شده بودند تا از میان درختان و هر مانع دیگری عبور کنند. پس از جستجوی آخرین مکان سقوط هواپیما، تیم‌های نجات از یک الگوی شبکه‌ای برای یافتن لاشه هواپیما استفاده کردند.

نجات جان یک پدر و دختر توسط آیپد اپل

گروه‌های امدادی توانستند خلبان را شناسایی کرده و به محض این که نام او را پیدا کردند، با همسرش که در مقصد منتظر شوهر و دخترش بود، تماس بگیرند. همسر این مرد شماره تلفن همراه شوهرش را به امدادگران داده بود. جیمز سرافین گفت که تیم نجات آن‌ها توانست خطوط تلفن همراه را بررسی کنند و متوجه شود که دختر بچه 13 ساله یک آیپد همراه خود دارد. سرافین در ادامه گفت که با برخی از تبلت‌های آیپد اپل، می‌توانید سیگنال‌ها را به آن پینگ کنید و ما نیز وقتی این مختصات را به دست آوردیم، توانستیم آن‌ها را پیدا کنیم.

در ادامه این پدر و دختر در کنار هم بودند و سعی داشتند یکدیگر را گرم کنند. پدر و دختر هر دو در وضعیت پیش از یخ زدگی پیدا شدند و جراحات جزئی داشتند. سی‌ان‌ان می‌گوید به دلیل جراحات وارد شده، اکنون هر دو در بیمارستان هستند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و FAA (اداره هوانوردی فدرال) در حال بررسی سقوط این هواپیما است.

ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی جوان را از خطر سقوط جدی نجات داد

 

قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch، جان یک مرد را برای دومین بار نجات داد!

تا کنون شاهد نجان جان تعداد زیادی از افراد توسط گجت‌ها بوده‌ایم

پیش از این نیز حتما دیده‌اید که اپل واچ چگونه جان کاربران خود را نجات داده است. در طول سال‌ها اخباری در مورد مدل‌های مختلف آیفون منتشر شده که چگونه جلوی نفوذ گلوله‌ای که به سمت صاحب آن شلیک شده‌ است را گرفته و آن‌ها را از مرگی دردناک نجات داده‌ است. گوشی‌هایی که طی سال‌های اخیر باعث نجات یک انسان شده‌اند شامل گلکسی مگا 6.3 سامسونگ (که جلوی ورود گلوله‌ای به بدن صاحبش را گرفت)، یک مدل بلک بری، یک مدل نوکیا لومیا 520 و یک HTC EVO 3D می‌باشند.

با نگاهی به اخبار منتشر شده، نمی‌توان موردی را پیدا کرد که بر اساس گزارش‌ها، آیپد وسیله‌ای باشد که در حادثه‌ای، جان یک فرد را نجات دهد. اما این تا حدی منطقی است. اگرچه آیپد یک گوشی تلفن همراه نیست و در واقع در جیب کاربران جا نمی شود. اما امکانات بالقوه آن موجب نجات جان این پدر و دختر شده است.

آیفون اپل، گلوله‌ای را متوقف ساخت؛ نجات‌یافتن جان دانشجوی ۲۴ ساله

گوگل برای نجات جان کاربران ویژگی منحصری به فردی در پیکسل ۴ ارایه می کند

بنابراین تا آن جا که می‌توان گفت، این اولین بار است که در یک حادثه، آیپد اپل در نجات جان یک انسان مؤثر بوده است. وب سایت خبری phonearena می‌گوید که البته نباید برای این اتفاق خیلی اغراق آمیز صحبت کرد زیرا پدر و دختر هنگام پیدا شدن، در حالت یخ زدگی بوده‌اند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا چنین مورد نیز برای شما پیش آمده است؟ اگر شما در موقعیت مشابه قرار بگیرید چه کار خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

😐اوه کامان

mehpsa

تریاکم یه بار جون یکی از اقوام ما رو نجات داده ، طرف شب نعشه می‌کنه صبح خواب میفته نمیرسه به سرویس ، سرویس تصادف می‌کنه همه داغون میشن و دو نفر هم میمیرن

Mahdi

فکر کنم یه کم دیگه پیش بره اپل میگه ایفون بود که به شکل عنکبوت در اومد و روی در غاری که پیامبر اونجا بود تار تنید

ali karimi

سلام، خب ایناهمشون شانسی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان