حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ ال بتا ۱ (Android 12L Beta 1) با بهبود برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲

همان‌طور که از ابتدای سال جاری انتظارش را داشتیم، سیستم‌عامل اندروید قرار است یک ویژگی جدید با نام «App Pairs» را دریافت کند که اکنون، در نسخه ۱۲ ال بتا ۱ به آن اضافه شده است. در گوشی‌های هوشمند، این ویژگی جایگزین قابلیت پیشین با نام «Split Screen» برای انجام چندوظیفگی می‌شود.

اندروید ۱۲ ال بتا ۱

پس از انتشار پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان Android 12L بر روی تبلت Lenovo Tab P12 Pro، اولین نسخه بتا Android 12L اکنون برای توسعه منتشر شده است. علاوه‌بر اجرای اندروید 12L بتا 1 بر روی تبلت‌های لنوو و دستگاه‌های پیکسل، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند از اندروید استودیو برای شبیه‌سازی برنامه‌های خود در نمایشگرهای بزرگ استفاده کنند.

لیستی از بهبودها و تغییرات در بلاگ توسعه‌دهندگان اندروید منتشر شده است که بیشتر آن‌ها بر روی بهینه‌سازی تجربه کاربر در دستگاه‌های دارای نمایشگر بزرگ، به‌ویژه تبلت‌ها تمرکز دارند. جدا از رفع اشکال، بهینه‌سازی‌ها و وصله‌های امنیتی دسامبر، بتا 1 موارد زیر را برای صفحه‌های بزرگ‌تر اصلاح می‌کند: نمایش نوتیفیکیشن‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی و صفحه اصلی. سایر قسمت‌های رابط کاربری از طرح‌بندی دو ستونی با صفحه‌های بالاتر از 600dp استفاده می‌کنند.

اندروید ۱۲ ال بتا ۱

اندروید ۱۲ ال بتا ۱

مولتی‌تسکینگ نیز ویژگی‌های جدیدی دریافت کرده است. اکنون نوار وظیفه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نمادهای برنامه‌های اخیراً استفاده شده را مستقیماً به حالت تقسیم‌شده برچسب‌گذاری کرده و بکشید. هدف این نسخه از اندروید اینست که همه برنامه‌ها بدون توجه به اینکه آیا سایز آن قابل‌تغییر می‌باشد یا نه، روی صفحه تقسیم‌شده کار کنند.

همچنین اکنون، Android APIهای بیشتری برای توسعه‌دهندگان وجود دارد تا با طراحی متریال، برنامه‌ها را برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ بهینه کنند. ابزار Jetpack Compose علاوه‌بر تغییرات رابط کاربری در اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش، کلاس‌های اندازه پنجره برای تغییر اندازه طرح‌بندی برنامه‌ها و شبیه‌ساز قابل‌تغییر اندازه در Android Studio، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها را در اندازه‌ها و وضوح‌های مختلف صفحه امتحان کنند.

اندروید ۱۲ ال بتا ۱

اندروید ۱۲ ال بتا ۱

بیشتر این تغییرات در نمایشگرهای بزرگ‌تر آشکار می‌شوند، با این حال گوشی‌های سری پیکسل نیز می‌توانند با ثبت‌نام در حساب Google خود و شرکت در برنامه بتا اندروید، نسخه بتای Android 12L را نصب کنند.

نظر شما درباره تغییرات ایجادشده در نسخه بتا ۱ اندروید ۱۲ که برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ طراحی شده است، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی