حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های جدید MIUI 13 شامل تغییراتی در Screen On Time، سوپر والپیپر و اسکن اسناد خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی

شیائومی، شرکتی شناخته‌شده در ایجاد تغییراتی در بیلدهای بتای هفتگی MIUI می‌باشد. پیش از رونمایی رسمی از MIUI 13، نسخه بتا این رابط‌کاربری با تغییرات اساسی در طراحی و ویژگی های جدید همراه شده است. حال در این مطلب، بیایید به تغییرات آخرین نسخه بتا MIUI 21.12.4 نگاهی بیندازیم.

ویژگی های جدید MIUI 13

طبق گفته شیائومی، این شرکت چند مورد از ویژگی‌های قدیمی و بلااستفاده را از نسخه جدید رابط‌کاربری خود حذف کرده، دو مورد از ویژگی های جدید را اضافه کرده و تغییراتی را در یکی از ویژگی‌های موجود در بیلد MIUI Beta 21.12.4 اعمال کرده است.

حذف Screen On Time و Weather Super Wallpaper

اول از همه، آخرین نسخه بتا MIUI دیگر گزینه‌ای برای بررسی میزان استفاده از گوشی هوشمند شما (Screen On Time) ندارد. برای کسانی که اطلاع ندارند، گوگل این ویژگی را با انتشار اندروید 12 خود به‌صورت رسمی حذف کرد.

حذف Screen On Time

حذف Screen On Time

از این رو، به‌نظر می‌رسد شیائومی ردپای غول جستجو را دنبال کرده است. درحال‌حاضر، این تغییر فقط برای دستگاه‌هایی اعمال می‌شود که از نسخه‌های MIUI مبتنی‌بر اندروید ۱۲ استفاده می‌کنند.

همچنین کاربران باید از هر برنامه شخص ثالثی که انتخاب می‌کنند، برای بررسی اطلاعات SOT استفاده کنند.

جالب اینجاست که غول فناوری چینی، قابلیت Weather Super Wallpaper را نیز حذف کرده است که در ماه ژانویه سال جاری به رابط‌کاربری این شرکت اضافه شده بود. حتی با نصب نسخه V3.0.1.0 نیز، برنامه MIUI Weather از بین می‌رود.

اعمال تغییراتی در سوپر والپیپر

اعمال تغییراتی در سوپر والپیپر

ثبت Watermark و Mi Drive در File Manager

زین‌پس، برنامه دوربین MIUI هنگام اسکن اسناد، گزینه واترمارک را دریافت می‌کند. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند اسناد مهم خود را از کپی غیرمجاز توسط دیگران محافظت کنند.

مدیریت فایل MIUI 13

علاوه‌بر این، کاربران اکنون می‌توانند مستقیماً به فایل‌های خود ازطریق Xiaomi Cloud در داخل خود برنامه مدیریت فایل MIUI دسترسی داشته باشند. این مورد به‌دلیل میانبر MiDrive جدید در این برنامه امکان‌پذیر است.

ویژگی جدید مدیریت فایل MIUI 13

ویژگی جدید مدیریت فایل MIUI 13

تغییرات در زمان فعال‌کردن قابلیت سطح باتری کم

درنهایت، شیائومی هشدار سطح باتری کم در MIUI را از 30 درصد به 15 درصد تنزل داده است. پیش از این، برای فعال‌کردن قابلیت حالت کم باتری، به حداقل 30 درصد از شارژ دستگاه نیاز داشتید؛ اما اکنون با اعمال تغییرات جدید این مورد به تنها 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

ما انتظار داریم که شیائومی تغییرات بیشتری را پیش از انتشار رسمی MIUI 13 در هفته‌های آینده و درکنار پرچمداران سری شیائومی ۱۲ خود، اعلام کند.

نظر شما درباره ویژگی های جدید نسخه سیزدهم رابط‌کاربری شیائومی چیست؟ آیا از تغییرات تازه اعمال‌شده، رضایت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

امیدوارم فکری به حال مدیریت رم و چند وظیفگیش کنه که واقعا بزرگترین ضعف رابط کاربریشه
ولی در کل از نظر امکانات بسیار عالیه . ای کاش نسخه ی جهانیشون هم بجای اپهای گوگل کال و مسیج ، خود شیائومی میبود مثل قدیم

Mohammadr

تو میوآی 12.5 پیشرفته، بشدت مدیریت رم خوب شده… طوریکه من اینستاگرام رو ی پست بستم و چندین برنامه و بازی رو باز کرده بودم.. موبایل رو قفل کردم.. ولی بعد از حدود یک ساعت که همه این کارها انجام شد، اینستاگرام رو که باز کردم همون پست لود شد…
تو نسخه های قبل مشکل داشت ولی تو این نسخه، مدیریت رم واقعا خوب شده…

ali.reza.9821

جدا ؟ پس بالاخره این مشکل رو حل کرده ؟ من خودم قصد خرید گوشی جدید از شیائومی دارم سر همین مساله دو دل هستم و نخریدم چون حتی توی miui 12 هم این مشکل حاد بود

Mohammadr

من می 10 تی دارم و این مشکلو داشتم. قبلشم می نوت 10 داشتم بازم این مشکل بود… ولی از وقتی میوآی 12.5 enhanced اومده بشدت عالی شده… امیدوارم برای همه مدل هاش اوکی شده باشه…

mrmoji

پوکو ایکس 3 جی تی دارم، از یه اپی مث گالری یا هرچیزی میام به هوم، بعد چند ساعت میرم روش همون جا هست که هست، فوق العادس چند وظیفگیش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی