حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا Moto Edge X30 معرفی شد: اولین گوشی با Snapdragon 8 Gen 1 و سلفی ۶۰ مگاپیکسلی!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، موتورولا

موتورولا سال پر افتخار و پر مشغله‌ای را پشت سر گذاشته است. حال برای تکمیل افتخارات سال جاری میلادی، این کمپانی به سراغ رونمایی از پرچمدار جدید خود رفته است. گوشی موتورولا Moto Edge X30 امروز به عنوان اولین گوشی با Snapdragon 8 Gen 1 و دوربین سلفی ۶٠ مگاپیکسلی درون نمایشگر معرفی شد. در ادامه، جزئیات بیشتری از این گوشی را مرور می‌کنیم.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا Moto Edge X30

موتورولا چندی پیش اعلام کرد که ١٨ آذر ١۴٠٠، تاریخ رونمایی از پرچمدار جدیدش است.

 

تاریخ رونمایی Moto Edge X30 مشخص شد: هجدهم آذر ماه

 

حال، این روز بالأخره فرا رسیده است و جدیدترین پرچمدار موتورولا، پا به عرصه وجود گذاشته است. در ابتدا، باید بگوییم که این پرچمدار، متفاوت‌ترین دستگاهی است که بخش موبایل موتورولا تا به امروز ارائه کرده است. این گوشی، از نوآوری‌های جدیدی بهره می‌برد که موتورولا در گوشی‌های قبلی‌اش، کم‌تر به کار برده بود. اما اجازه بدهید تا برای شناخت بهتر این گوشی، وارد جزئیات شویم.

نمایشگر جدیدترین گوشی پرچمدار موتورولا، از اندازه ۶.٧ اینچی و پنلی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی در کنار نرخ حساسیت لمسی ۵٨٠ هرتزی بهره می‌برد. محتوای +HDR10 نیز توسط این نمایشگر پشتیبانی می‌شود. حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، بر روی فریم آن تعبیه شده است. بیشینه نوری نمایشگر این گوشی، به بیش از ١,٠٠٠ نیت می‌رسد. قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ نیز در این نمایشگر پشتیبانی می‌شود.

نکته‌ای که در مورد این گوشی حائز اهمیت ویژه‌ای است، مربوط به طراحی قاب جلویی آن است. چرا که یکی از نسخه‌های موتورولا Moto Edge X30، دارای دوربین سلفی زیر صفحه نمایش است! البته این نسخه، کمی گران‌تر از چیزی است که موتورولا قصد ارائه آن را دارد.برای همین، موتورولا یک نسخه با حفره نمایشگر مرکزی و قیمت کم‌تر را در نظر گرفته است. در واقع، این گوشی در دو نسخه مختلف در بخش طراحی عرضه می‌شود.

موتورولا Moto Edge X30

اما برسیم به بخش سخت افزار؛ جایی که پرچمدار جدید موتورولا، تصاحب گر عنوان اولین گوشی مجهز به Snapdragon 8 Gen 1 می‌باشد. این تراشه ۴ نانومتری که با معماری ARMv9 معرفی شده است، منبع تأمین قدرت Moto Edge X30 است. بنابر گفته‌های موتورولا، امتیاز کسب شده توسط این گوشی در بنچمارک AnTuTu، بیش از ١,٠۶٠,٠٠٠ است که این در نوع خود، یک رکورد ویژه محسوب می‌شود.

خبر جذاب دیگری که در این گوشی وجود دارد. بهره گیری از اندروید ١٢ پیش فرض است! بنابراین، این اولین گوشی موتورولا است که به طور پیش فرض، از سیستم عامل اندروید ١٢ استفاده می‌کند. از طرف دیگر، ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 برای این گوشی پرچمدار در نظر گرفته شده است.

پس از این‌ها، نوبت به سیستم دوربین Moto Edge X30 می‌رسد. در این بخش، موتورولا از دوربین اصلی سه گانه متشکل از سنسورهای ٢+۵٠+۵٠ مگاپیکسلی در گوشی جدید خود بهره گیری کرده است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را داراست. دوربین سلفی این گوشی نیز برای اولین بار، وضوح ۶٠ مگاپیکسلی داشته و همان طور که گفتیم، طراحی آن در دو نسخه مختلف Moto Edge X30، متفاوت واقع می‌شود. لرزشگیر اپتیکال در دوربین اصلی این گوشی موجود است. قابلیت فیلم برداری 8K را نیز فراموش نکنیم.

در این بین، باید ذکر کنیم که فریم پرچمدار جدید موتورولا، از جنس پلاستیک است. همچنین درگاه Type-C، در پایین این گوشی قرار دارد. باتری این گوشی، ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. همچنین این باتری، به وسیله شارژر ۶٨ واتی شارژ می‌شود. بلوتوث نسخه ۵.٢ و Wi-Fi 6E هم در این گوشی حضور دارند. وزن این گوشی، ١٩۴ گرم است که این خبر خوبی است. چرا که ما شاهد ارائه یک پرچمدار سنگین وزن از سوی موتورولا نیستیم. رنگ بندی این گوشی، به دو رنگ مشکی و سفید محدود است.

اما قیمت نسخه‌های مختلف این گوشی چه قدر است؟ آیا موتورولا با وجود بهره گیری از این امکانات و مشخصات، یک دستگاه گران قیمت را روانه بازار می‌کند؟ خب، این کمپانی برچسب قیمتی بسیار جذابی را برای گوشی پرچمدار جدیدش در نظر گرفته است:

– ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,١٩٩ یوان چین (معادل ۵٠٢ دلار آمریکا)

– ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٣٩٩ یوان چین (معادل ۵٣٣ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی با دوربین سلفی درون نمایشگر: ٣,۵٩٩ یوان (معادل ۵۶۵ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد این گوشی پرچمدار موتورولا چیست؟ کدام ویژگی موتورولا Moto Edge X30 برای شما جذابیت بیشتری داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

واقعاً قیمت خوبی در کنار مشخصات داره
به خصوص صفحه نمایشش👌🏻

Mahdi

اینطور که پیداست قیمت تراشه کوالکام گرون نشده

مشخصات…🤯🔥

AŁɪ

خیلی از طراحیش خوشم اومد.

Sarnevesht

مفففففففتتتت😐😐

mahan.99

چقدر مشخصات خفنی داره و عالیییه قیمتش
واقعاً مفتتتتتت

mehpsa

با این قیمت واقعا مفته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️