حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ١۴ مکس، احتمالاً به نمایشگر ۶.٧ اینچی ۶٠ هرتزی LTPS مجهز می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، شایعات

اپل رویکرد تقریباً غیرقابل تغییری دارد. اما در بحث اعضای خانواده آیفون‌ها، می‌توان خلاف این موضوع را به وضوح مشاهده کرد. آیفون‌های اپل، هر ساله با نام‌های جدیدی روانه بازار می‌شوند. حال، مشخصات جدیدی از گوشی آینده اپل، یعنی آیفون ١۴ مکس منتشر شده است.

آیفون ١۴ مکس؛ یک ۶٠ هرتزی دیگر!

مدتی پیش، شایعه‌ای منتشر شد که حاکی از جایگزینی آیفون ١۴ مینی با iPhone 14 Max بود!

 

آیفون ۱۴ مکس جایگزین آیفون ۱۴ مینی خواهد شد، با مدل مینی خداحافظی کنید

 

بر اساس گزارش Gizmochina، اپل کار بر روی نسل آینده آیفون‌های خود را شروع کرده است. اگر به گزارشات استناد کنیم، مانند امسال، سری آیفون ١۴ با ۴ عضو جدید در حوالی شهریور تا مهر ١۴٠١ معرفی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که این سری، دارای گوشی‌هایی با نام‌های iPhone 14، آیفون ١۴ پرو، iPhone 14 Max و آیفون ١۴ پرو مکس باشد. به همین صورت، اپل می‌خواد پس از فروش ضعیف نسخه مینی نسبت به دیگر اعضا، از شر آن خلاص شود!

در همین حین، گزارشی از The Elec منتشر شده است که در آن، صحبت‌هایی از افراد داخل زنجیره تأمین محصول نقل شده است. گفته می‌شود که اپل در انتخاب نوع نمایشگر iPhone 14 Max، تردید دارد. ادعا شده است که این سردرگمی، مربوط به انتخاب نمایشگر ۶٠ هرتزی LTPS و یا ١٢٠ هرتزی LTPO است.

اگر کوپرتینویی‌ها گزینه نمایشگر ١٢٠ هرتزی LTPO را انتخاب کنند، باید به صورت سامسونگ بروند. جایی که این فناوری، تقریباً در انحصار سامسونگ قرار دارد. سامسونگ پیش از این، پنل نمایشگر دو گوشی آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس را نیز تأمین کرده بود.

آیفون ١۴ مکس

با این حال، اپل به دنبال تنوع بخشیدن به زنجیره محصولات خود و کاهش وابستگی خود به سامسونگ است. به همین دلیل است که برخی از آیفون‌ها، به نمایشگرهای ساخت LG و BOE تجهیز می‌شوند. با این اوصاف، ممکن است که شاهد استفاده از نمایشگر ۶٠ هرتزی با فناوری LTPS باشیم.

همچنین نبود موفقیت در ارائه نمایشگرهای LTPO از سوی LG و عدم ارائه فناوری مشابه از سوی BOE تا سال ٢٠٢٣ میلادی، به این موضوع قوت بیشتری می‌بخشد. به همین ترتیب، سامسونگ احتمالاً قرار است رتبه اول تأمین نمایشگر آیفون‌ها را در اختیار خود داشته باشد. چرا که گفته می‌شود تا سال آینده، ١٣٠ میلیون آیفون با نمایشگر سامسونگ به فروش می‌رسد! با این حال، این رقم برای دو کمپانی LG و BOE نیز به ترتیب برابر با ۶٠ و ۴۵ میلیون دستگاه خواهد بود.

در همین راستا، امکان دارد که آیفون ١۴ هم از نمایشگری ۶٠ هرتزی با اندازه ۶.١ اینچ برخوردار باشد. اندازه این نمایشگر در نسخه مکس، به ۶.٧ اینچ افزایش می‌یابد. این اندازه، در دو نسخه پرو و پرو مکس نیز تکرار خواهد شد. با این تفاوت که این دو، با نمایشگر ١٢٠ هرتزی LTPO روانه بازار خواهند شد.

نظر شما در مورد این مشخصات فاش شده از iPhone 14 Max چیست؟ فکر می‌کنید که کوپرتینویی‌ها انتخاب عاقلانه‌ای را انجام خواهند داد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، حالا چرا نمایشگرltps60 هرتز و اینکهltpo120 نه؟ یعنی ltps60 هرتز ازltpo120 هرتز بهتره؟ خب نا چه حد بهتره که اپل میخواد روی نشخه های پایینتر از ltpo120 استفاده کنه و تو نسخه بالاتر یعنی پرومکس ازltps60 هرتز؟ والا بعضیوقتها ادم تو کار این کمپانیها میمونه که چی بگه بخصوص این اپل که همیشه اولین ضد حالهارو میزنه و بقیه هم ازش یاد میگیرن، جالبه اولش مسخرش میکنن ولس بعد همون کارشو انجام میدن، مثل حذف شارژ، که اول اپل انجام داد، سامسونگ مسخرش کرد ولس بعدشم سامسونگ هم همینکارو انجام داد

ali karimi

بابت غلط املایی ها شرمتده، کیبورد گوشیم یکمی ناجوره منم سریع تایپ میکنم اینطوری میشه، تازه بیشتر غلط املایی هارو همون لحظه تصحیح میکنم نکنم که دیگه خونده نمیشه چی میگم😂

Farcry

خب باید قیمتش و دیگر مشخصاتش رو هم دید که احتمالا از آیفون ۱۳ ارزون تره
اگر طراحی اون مثل آیفون اس ای ۲۰۲۰ نباشه و همین عکس پست یا با ناچ باشه و پردازنده A15 هم اپل روش بزاره گوشی خوبی میتونه باشه

ArmanBgold

نه داداش ltpo بهتره
فکر کنم اشتباه متوجه شدی نسخه های پایین تر ltps دارن:)

ramin123

خسته نباشه!!

Mahdi

خسته نباشی تکاور

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️