حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده آیفون ۱۴ و هر آنچه که باید درباره آن‌ها بدانید

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

خانواده آیفون ۱۴ مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند امسال هستند که قرار است با تغییراتی در بخش دوربین و طراحی همراه شوند. روی هم رفته تا به امروز اطلاعات مهمی از این ۴ دستگاه منتشر شده است که یک تصویر جامع از برنامه اپل به ما نشان می‌دهد. در این مطلب به هر آنچه که باید درباره آیفون ۱۴ بدانید خواهیم پرداخت. با ترنجی همراه باشید.

طراحی خانواده آیفون ۱۴ به چه شکلی خواهد بود؟!

اخیرا متوجه شدیم که اپل امسال آیفون ۱۴ مینی را معرفی نخواهد کرد. بنابراین نسل جدید سری آیفون‌های این شرکت تنها شامل چهار مدل خواهد بود  که عبارتند از آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس. علاوه بر این، می‌دانیم که تفاوت بین نسخه‌های Pro و غیر Pro فقط در تراشه‌ها خواهد بود. مدل‌های پرو با تراشه‌های A16 Bionic عرضه می‌شوند، در حالی که نسخه‌های غیرپرو همچنان از A15 Bionic قدیمی استفاده خواهند کرد.

آیفون ۱۴ اپل مورد انتظارترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲ است

شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه‌های غیر پرو آیفون ۱۴ همچنان از طراحی قدیمی (ناچ مستطیلی) استفاده خواهند کرد. در عین حال، این شرکت از طراحی جدیدی (به جای ناچ، از پانچ هول قابل تشخیص‌تر) در بخش صفحه نمایش سری گران قیمت آیفون پرو استفاده خواهد کرد.

همانطور که در مورد طراحی صحبت می‌کنیم، پیش از این، بر اساس شایعات و درزهای فعلی، تنها چند رندر ساده و معمولی از گوشی‌ها دیده بودیم. اما امروز، یکی از کارشناسان Weibo، عکسی از چهار مدل آیفون ۱۴ را به اشتراک گذاشت. ما می‌دانیم که این تصاویر ویژگی‌های زیادی را از این دستگاه نشان نمی‌دهند، اما می‌توانیم به ظاهر آن‌ها نگاهی بیندازیم.

خانواده آیفون ۱۴

از عکس ها می‌توان دید که ماژول دوربین اصلی هر چهار مدل، بخش وسیعی از پنل عقب دستگاه را اشغال می‌کند. علاوه بر این، می‌توان حدس زد که نقطه قوت فروش این سری آیفون، از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. وجه مشترک آن‌ها در طراحی مشابهی است که دارند. علاوه بر مدل‌های مورد انتظار، آیفون ۱۴ با دوربین دوگانه و صفحه‌ نمایش کوچک، آیفون ۱۴ مکس با دوربین دوگانه صفحه‌ نمایش بزرگ، آیفون ۱۴ پرو با دوربین سه‌گانه و صفحه‌ نمایش کوچک نیز وجود دارد و در نهایت آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان پادشاه مطلق این خانواده است.

می‌توانیم متوجه شویم که ماژول دوربین عقب مورد استفاده در نسخه‌های پرو به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از نسخه‌های غیر پرو است. در مقایسه با عرض ۳۵.۰۱ میلی متری و ارتفاع ۳۶.۲۴ میلی متر مدل فعلی، این دستگاه حدود ۵ درصد عرض و ارتفاع بیشتری خواهد داشت. بنابراین، عرض آیفون ۱۴ باید ۳۶.۷۳ میلی متر و ارتفاع آن نیز باید ۳۸.۲۱ میلی متر باشد.

استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در یک آیفون برای اولین بار

سری آیفون ۱۴ پرو به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض 7P ارتقا خواهد یافت. اگرچه دوربین دستگاه ارتقا می‌یابد، اما این بهبود باعث ضخیم‌تر شدن برآمدگی دوربین می‌شود. همانطور که مکس واینباخ قبلا گزارش کرده بود، برآمدگی دوربین آیفون‌های پرو سال ۲۰۲۲ اپل ۴.۱۷ میلی متر است که ۰.۵۷ میلی متر ضخیم‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است.

سری آیفون ۱۴ با طراحی جدیدی وارد میدان رقابت خواهد شد

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مورد استفاده در آیفون جدید، از یک سنسور ۱/۱.۳ اینچ استفاده خواهد کرد. اندازه پیکسل آن نیز تنها ۱.۲۵ میکرومتر در مقایسه با ۱.۷ میکرومتر آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد بود. در شرایط کم نور، آیفون ۱۴ پرو از فناوری ترکیب چند پیکسل برای دستیابی به اندازه پیکسل‌های بزرگ‌تر و کسب نتایج بهتر در عکس‌برداری استفاده می‌کند.

سامسونگ بیشتر نمایشگرهای آیفون ۱۴ را تامین می‌کند

اگرچه ممکن است آیفون ۱۴ مکس همان تراشه آیفون ۱۴ را داشته باشد، اما انتظار می‌رود حجم باتری و وضوح صفحه نمایش بهبود یابد. صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو به طور انحصاری توسط سامسونگ دیسپلی تولید خواهد شد. در همان زمان، آیفون ۱۴ سه تامین کننده دیگر خواهد داشتکه عبارتند از BOE، سامسونگ و ال‌جی دیسپلی. اما همچنین باید ذکر کرد که آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس هر دو ممکن است صفحه نمایش تولید سامسونگ و ال‌جی را دریافت کنند.

ترفندهای بازاریابی اپل در بخش سخت افزار آیفون ۱۴؟ در زمینه تراشه‌ها، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، پیشتر اعلام کرده بود که در سری آیفون ۱۴، تنها دو مدل پرو به پردازنده A16 ارتقا خواهند یافت. بنابراین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس همچنان از تراشه A15 استفاده خواهند کرد. در این رابطه، مینگ-چی کو توضیح داد که اگرچه توان عرضه تراشه‌های پیشرفته توسط TSMC محدود است، اما این گفت این حرکت، یک حرکت در جهت بازاریابی برای نسخه‌های پرو است.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با قیمتی ارزان‌تر، برای کاهش فشار هزینه‌ها از تراشه A15 استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مینگ چی کو همچنین فاش کرد که هر چهار مدل جدید ممکن است با ۶ گیگابایت رم پایه عرضه شوند. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس از حافظه LPDDR5 استفاده می‌کنند. اما آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس دارای حافظه‌های رم از نوع LPDDR4X خواهند بود.

خانواده آیفون ۱۴

به گفته GizChina، تقریبا ۴ سال از زمانی که آیپد از درگاه USB-C استفاده می‌کند، گذشته است. به همین دلیل است که شایعات زیادی مبنی بر استفاده آیفون از این نوع پورت وجود دارد. با این حال، iDropnews گزارش داد که سری آیفون ۱۴ همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که به منظور تسهیل کاربران در ارسال ویدیوهای با کیفیت بالا، انتظار می‌رود سرعت این پورت به سطح USB 3.0 افزایش یابد.

احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو بالاتر رفت

جالب اینجاست که اپل برنامه‎‌های دیگری در رابطه با پورت دیتا و شارژ دارد و ممکن است هرگز از پورت USB Type-C استفاده نکند و به فناوری بی سیم مبتنی بر MagSafe کوچ کند. این موضوع زمان خواهد برد، اما ما معتقدیم اپل در سال‌های آینده، حتی استفاده از پورت لایتنینگ را نیز دور خواهد انداخت. اخیرا LeaksApplePro شایعه کرده است که اپل پس از عرضه سری آیفون ۱۴، تولید آیفون ۱۱ را متوقف خواهد کرد. اگرچه این شایعه توسط اپل تایید نشده است، اما با این وجود کاملا منطقی به نظر می‌رسد. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

بنظرم این که پردازنده رو داره متفاوت میزاره ستمه و جالب نیس و مورد دیگه حذف مینی و جایگزین کردن مکس کار بهتری هست
ولی بازم میگم این تفاوت پردازنده واقعا زشته نمیدونم استقبال میشه یا نه
ولی کاش نشه
در مورد رم هم کاش افزایش داشته باشه و دیگه حداقل ۶ باشه و در نسخه پرو ۸ و از رم های با سرعت بیشتری استفاده کنه
کلا توقع زیاد دارم ولی بعید بدونم عملی بشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان