حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آتش سوزی مک بوک پرو، جان یک نفر را به خطر انداخت!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، لپ‌تاپ، مشکلات

اپل با ارائه مک بوک پروی هر نسل، تعداد زیادی کاربر جدید را به سمت خود می‌کشاند. با این وجود، مک بوک پروها هم از یک سری از ایرادات و حوادث در امان نیستند! اخیراً طی یک حادثه ناگوار آتش سوزی مک بوک پرو، جان کاربر این لپ تاپ به خطر افتاده است. در ادامه، جزئیات بیشتری را از این موضوع بررسی خواهیم کرد.

آتش سوزی مک بوک پرو و حواشی آن

بیش از ٢ سال پیش بود که در ترنجی، از آتش گرفتن باتری یک مک بوک پرو گفتیم.

 

باتری مک بوک پرو آتش گرفت

 

بر اساس گزارش Gizmochina، یکی از صاحبان مک بوک پرو، اخیراً به دلیل سوختن باتری لپ تاپش، دچار یک سری از جراحات شده است. لپ تاپ مورد بحث، مدل سال ٢٠١۵ مک بوک پرو است. برای یادآوری، این مدل از مک بوک پرو، همانی است که از ایرادات فنی رنج می‌برد و حمل آن در هواپیماها، ممنوع اعلام شده بود. زیرا باتری این محصول، یک خطر احتمالی مرتبط با آتش سوزی در نظر گرفته می‌شد. اما این لپ تاپ، بار دیگر و برای یک کاربر Reddit، حادثه ساز شده است.

این کاربر، جزئیات حادثه را در حساب کاربری خود به اشتراک گذاشته است. با این که جان کاربر آسیب دیده، در امان مانده است، اما ممکن بود این حادثه، منجر به ضرر مالی بزرگی مانند آتش سوزی کل خانه یا حتی جراحات بدتری از سوختگی دست منتهی شود!

به نقل از این کاربر، مک بوک پروی او، در حالت خاموش و زیر تخت قرار گرفته بوده است و به شارژر متصل نبوده است. اما پس از آن، دود ناشی از ذوب شدن بدنه لپ تاپ و بوی سوختن باتری لیتیم یونی، صاحب این لپ تاپ را از خواب بیدار کرده است. آتش ایجاد شده و دود سمی آن، می‌توانستند کشنده واقع شوند! در سال ٢٠١۵ میلادی، اپل یک فراخوان را برای جمع آوری مک بوک پروهای معیوب فروخته شده در بازه زمانی سپتامبر ٢٠١۵ تا فوریه ٢٠١۶ خریداری شده بودند، صادر کرد.

این فراخوان، زمانی صادر شد که برخی از مدل‌های مک بوک پرو ۲٠١۵، با آتش سوزی و یا باد کردگی باتری مواجه شده بودند. این موضوع، حتی باعث شد تا یک سری از آسیب‌های مالی نیز به بار بیایند. بنابراین، بسیاری این مدل از مک بوک پرو را به عنوان یک محصول خطرناک تلقی کردند. اما این تمام ماجرا نیست. در حالی که برخی به این کاربر گفته‌اند که چرا این لپ تاپ معیوب را به اپل تحویل نداده است، او در پاسخ گفته است که مک بوک پروی او، پیش از این به همین دلیل تحت پوشش سرویس قرار گرفته است. حال، باید ببینیم که واکنش اپل به این حادثه آتش سوزی مک بوک پرو چیست.

نظر شما در مورد این حادثه چیست؟ اگر شما جای این کاربر بودید، چنین لپ تاپی را همچنان نگهداری می‌کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️