حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انجام آزمایش Grasp در ایستگاه فضایی بین‌المللی

مایک هاپکینز، فضانورد ناسا آزمایش Grasp را در ماژول کلمبوس ایستگاه فضایی بین المللی انجام می دهد. این آزمایش نحوه سازگاری سیستم عصبی مرکزی ، به ویژه هماهنگی چشم و دست با جاذبه میکرو را بررسی می کند.

آزمایش Grasp

اما Grasp مخفف Gravitation References for Sensimotor Performance است و تلاش می کند درک بهتری داشته باشد که چگونه سیستم عصبی مرکزی اطلاعات حواس مختلف مانند بینایی ، صدا و لمس را برای هماهنگی حرکات دست و تعیین اینکه گرانش چه نقشی دارد ، ادغام می کند.

آزمایش چگونه کار می کند؟ مایک واقعیت مجازی (VR) را که همراه با یک لپ تاپ همراه است و توسط یک سیستم صوتی / گرافیکی هدایت می شود ، هدست VR یک سری وظایف را برای او شبیه سازی می کند ، در حالی که یک ردیاب حرکت سه بعدی در پاسخ به حرکات دست ، بدن و بازو ، نمایشگر را در زمان واقعی به روز می کند. اندازه گیری ها در زمین و در حین پرواز فضایی انجام می شود.

الكساندر گرست در آزمایش Grasp

الكساندر گرست در آزمایش Grasp

توماس پسکت فضانورد ESA اولین کسی بود که در ماموریت 2016 خود از VR برای انجام آزمایش استفاده کرد. فضانوردان ESA الكساندر گرست و لوكا پارمیتانو در طول مأموریت های خود از این الگو پیروی كردند.

محققان گمان می کنند که در زمین ، مغز از جاذبه به عنوان مرجع استفاده می کند. هنگام دستیابی به یک جسم ، مغز از سرنخ های بصری و همچنین چگونگی مقابله عضلات شانه با  نیروی جاذبه استفاده می کند تا بازوی شما را صاف نگه دارد تا فاصله دست و جسم شما محاسبه شود.

با این حال ، احساس شناور ماندن برای ماههای متمادی چیزی است که مغز ما تا قرن گذشته مجبور نبود با آن دست و پنجه نرم کند. دیدن چگونگی انطباق آنها با این محیط بینش ارزشمندی را ارائه می دهد.

این تحقیق با هدایت محققان آژانس فضایی ملی فرانسه CNES به ما کمک می کند تا عملکرد سیستم دهلیزی که تعادل ما را حفظ می کند و نحوه اتصال آن به سایر اندام های حسی را شناسایی کنیم. به عبارت دیگر ، Grasp هماهنگی چشم و دست را بررسی می کند ، و روش درمان بیماران با از دست دادن عملکرد دهلیز را در زمین روشن می کند.برای فضانوردان ، این تحقیق در طول راهپیمایی های فضایی ، جایی که هماهنگی در بی وزنی با چند سرنخ بصری بسیار حیاتی است ، مفید خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یه دنیا فرق هست بین ما و اونا!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد