حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات Snapdragon 8 Gen 1 پیش از رونمایی لو رفت: تا دندان مسلح!

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | شایعات، کوالکام

کوالکام فردا از جدیدترین تراشه خود، یعنی Snapdragon 8 Gen 1 رونمایی خواهد کرد. این تراشه، نسل جدیدی از پرچمداران تراشه‌های کوالکام خواهد بود. درست است که رویداد معرفی Snapdragon 8 Gen 1 فردا برگزار می‌شود. اما مشخصات Snapdragon 8 Gen 1 پیش از این تاریخ به طور کامل فاش شده است!

مشخصات تراشه پرچمدار کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 به طور کامل فاش شد

همان طور که گفتیم، رویداد رونمایی Snapdragon 8 Gen 1 فردا برگزار می‌گردد.

 

رویداد جدید کوالکام از ٩ تا ١١ آذر ١۴٠٠ برگزار می‌شود؛ معرفی Snapdragon 898؟

 

اما پیش از این که Snapdragon 8 Gen 1 پا به عرصه وجود بگذارد، به گفته EqualLeaks تصاویر رسمی که کوالکام برای ویژگی‌های این تراشه طراحی کرده است، لو رفته‌اند. بنابراین، ما هم اکنون و قبل از معرفی رسمی Snapdragon 8 Gen 1، مشخصات این تراشه را در اختیار داریم! اما دقیقاً قرار است شاهد ارائه چه محصولی در رویداد فردای کوالکام باشیم؟

از معروف‌ترین شایعه این تراشه، یعنی لیتوگرافی ۴ نانومتری شروع می‌کنیم. این تراشه، قرار است از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ استفاده کند. در مقابل، Dimensity 9000 از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC بهره گیری کرده بود. مودم جدیدی که در بطن این تراشه قرار داده شده است، توانایی ارائه سرعت دانلود بیش از ١٠ گیگابیتی به وسیله اینترنت 5G را دارد! همچنین آنتن‌های Sub-6GHz و mmWave در این تراشه پرچمدار حضور خواهند داشت.

اما ظاهراً پیشرفتی در بخش وای فای حاصل نشده است. زیرا همچنان شاهد استفاده از فناوری Wi-Fi 6E و Wi-Fi 6 در این تراشه هستیم. کوالکام قصد دارد تا نسل هفتم پردازش هوص مصنوعی اختصاصی خود را در Snapdragon 8 Gen 1 به کار بگیرد. به لطف این نسل جدید از موتور پردازش هوش مصنوعی کوالکام، حالا عملکرد هوش مصنوعی این تراشه نسبت به اسنپدراگون ٨٨٨، ۴ برابر بهتر شده است!

نسل سوم Sensing Hub و نسل چهارم فناوری Elite Gaming کوالکام نیز به جذابیت پرچمدار جدید آمریکایی‌ها می‌افزاید. بسیاری از افشاگران، گفته بودند که پردازنده گرافیکی Snapdragon 8 Gen 1، نسبت به قبل بهتر می‌شود. به همین ترتیب، در تصاویر فاش شده شاهد پیشرفت ٣٠ درصدی Snapdragon 8 Gen 1 نسبت به قبل هستیم. اما در همین بین، بهینگی مصرف انرژی این تراشه، تا ٢۵ درصد بهبود یافته است. عملکرد پردازنده مرکزی هم تا سقف ٣٠ درصد ارتقاء پیدا کرده است.

اما بخش پردازنده تصویر و پردازشگرهای مشابه آن، خود بحثی مفصل در این تراشه هستند. این تراشه، توانایی پردازش ٣.٢ گیگاپیکسل در ثانیه را دارد. ویژگی‌های Always On Camera و Always On AI نیز در این تراشه موجود هستند. نکته جذاب، وجود پشتیبانی از ثبت تصاویر RAW ١٨ بیتی توسط Snapdragon 8 Gen 1 است. این موضوع، باعث می‌شود تا مشخصات Snapdragon 8 Gen 1 بهتر از همیشه باشد.

فیلم برداری 8K HDR، و به ویژه قابلیت ثبت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی در این حالت، نکته مثبتی است. کوالکام در Snapdragon 8 Gen 1، یک موتور تشخیص عمق اختصاصی را نیز تعبیه کرده است. با توجه به اظهارات کوالکام، کیفیت تصاویری که در حالت شب با این تراشه پردازش شوند، تا ۵ برابر بهتر خواهند شد! ۴ ایستگاه گستره دینامیکی مختلف نیز توسط این تراشه پشتیبانی می‌شوند.

کوالکام روی ارائه موتور‌های پردازش اختصاصی در این نسل، مانور زیادی داده است. به طوری که ما شاهد بهره گیری از موتور پردازش تصویر جدید در نمایشگر و حتی برای دوربین فوق عریض نیز هستیم! این تراشه، توانایی به ثبت رساندن ٢۴۰ عکس متوالی در ١ ثانیه را با حسگر تصویر ١٢ مگاپیکسلی دارد. در نهایت، کوالکام ویژگی Snapdragon Sound خود را نیز برای به ارمغان آوردن تجربه صوتی بهتر، در Snapdragon 8 Gen 1 تعبیه کرده است.

آیا مشخصات Snapdragon 8 Gen 1 مورد پسند شما واقع شده‌اند؟ فکر می‌کنید که این تراشه، بتواند رقبای خود را شکست دهد یا به این موضوع، چندان امیدوار نیستید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

کاغذ مهمه اما در عمل مهمتره که همه برند ها بتونن به این ادعا های روی کاغذ برسن… امیدوارم مشکلات 888 با این پردازنده فراموش بشه…

AŁɪ

Isp ضعیف تری از دیمن ۹۰۰۰ داره طبق این مشخصات و سرعت انتقال دادش …
(توی سی پی یو که مطمعنا برتری مطلق با دیمن ۹۰۰۰ هست بجز مشخصات روی کاغذش )و برای باقی بخش ها باید صبر کرد جفتشون تست بشن ….

Mahdi

برتری مطلق نداریم باید جفتش بررسی بشن ، ولی مطمئنم اسنپدراگون مشکلات گرما هم داشته باشه دایمن تو دوربین به گرد پاش نمیرسه

AŁɪ

بررسی هاشو هم خواهیم دید …

Tanha122

پردازنده مدیا تک رو میخوره خخخخ

mehpsa

هم این هم پرچمدار مدیاتک برای یک گوشی
موبایل با عمر مفید ۵ سال محصولاتی قوی و همه چیز تمام هستند و از قدرت کافی برخوردارند، برای من برنده نهایی رو از اینجا به بعدش رو قیمت تمام شده تعیین می‌کنه هر کدوم ارزونتر باشه بهتره (البته کوالکوم بخاطر پشتیبانی نرم افزاری بهتر و سریعترش تا ۱۰ درصد هم گرونتر باشه مشکلی نیست)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️