حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی به‌دنبال احداث کارخانه تولید خودرو در پکن با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو، شیائومی

شیائومی، شرکت فناوری‌ای که در اکثر زمینه‌ها حضور داشته و به‌سرعت درحال رشد است، درحال برنامه‌ریزی برای ساخت کارخانه تولید خودرو با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه در پایتخت چین، پکن، می‌باشد. کارخانه جدید بر تولید خودروهای الکتریکی متمرکز خواهد شد و نقطه عطفی را برای این کمپانی بوجود می‌آورد. این خبر توسط دولت مرکزی چین فاش شده و نشان می‌دهد که این کارخانه در دو فاز ساخته خواهد شد.

کارخانه تولید خودرو شیائومی

شرکت‌های فناوری به‌طور فزاینده‌ای درحال گسترش مدل کسب‌وکار خود برای تصرف قلمروی‌های جدید هستند و بازار خودروهای الکتریکی (EV)، پتانسیل‌های زیادی در سطح جهانی دارد. شیائومی اولین شرکت فناوری نیست که ایده تولید خودروهای الکتریکی را در سر می‌پروراند. اپل، هواوی و چند شرکت دیگر، پیش از این برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

کارخانه تولید خودرو شیائومی

کارخانه تولید خودرو شیائومی

به‌گزارش این منبع دولتی و به‌نقل از رویترز، مرکز تولید خودرو الکتریکی شیائومی، دفتر مرکزی این شرکت برای واحد جدید EV و همچنین دفاتر فروش و تحقیقات در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن را نیز در خود جای خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود کارخانه جدید تولید خودروهای برقی شیائومی تا سال 2024 شروع به کار کند و تا 10 میلیارد دلار توسط این شرکت در یک دوره 10 ساله سرمایه‌گذاری خواهد شد تا این شرکت بتواند بخش جدید خودروهای الکتریکی خود را به‌منظور رقابت با بازار جهانی خودروهای برقی تسریع کند.

شیائومی در طی سال‌های گذشته، در چندین بخش از مدل کسب‌وکار خود رشد داشته و اعداد و آمار بسیار قوی از حوزه گوشی‌های هوشمند این شرکت در سطح جهانی نیز بدست آمده است. امید می‌رود ساختارها و فناوری‌های موجود در شرکت چینی، به توسعه بخش EV برای سودآوری پایدار و بازگشت سریع سرمایه، کمک شایانی کند.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون برنامه شیائومی برای احداث یک کارخانه تولید خودرو الکتریکی در پکن چین چیست؟ به‌نظر شما این شرکت تا چه اندازه وارد رقابت تولید خودرو شده و آیا می‌تواند در آینده با سایر تولیدکنندگان قدرتمند احتمالی ازجمله اپل، به رقابت بپردازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی