حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید اولین خودروی الکتریکی شیائومی با توجه به موانع احتمالاً با تاخیر همراه شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو، شیائومی

به یاد دارید که برای شما نوشتیم نمونه اولیه خودروی الکتریکی شیائومی به زودی به نمایش عمومی در خواهد آمد؟ خب گویا موانع از راه رسیده‌اند. رویای بزرگ شیائومی برای تبدیل شدن به شرکتی که وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین اکثر دستگاه‌ ها و گجت‌ های محبوب مصرف‌ کنندگان را تولید می‌کند، ظاهراً شتاب اولیه خود را از دست داده است. سرعت سرسام آور کنونی صنعت خودروسازی چین، حالا مانعی قانونی را در مسیر این شرکت پیشرو برای تبدیل شدن به یک خودروساز در کشور خود ایجاد کرده است. با ترنجی در بررسی این خبر همراه باشید.

نمونه اولیه خودرو شیائومی ماه آینده عرضه می شود

شیائومی در چند سال اخیر به معرفی اولین خودروی خود در سایر رویداد های عرضه دستگاه های تلفن همراه پرچمدار خود اشاره کرده است. این غول سخت افزاری جهانی آنقدر متعهد به ورود به این بازار است که تا 10 میلیارد دلار از سرمایه خود را برای اطمینان از وقوع آن در نظر گرفته است. علاوه بر این، منابع می‌گویند که در حال حاضر یک پروژه حیوان الکترونیکی خانگی خاص مدیر عامل آن، Lei Jun، نیز در حال توسعه است. با این حال، این آرزوها اکنون به دلیل شرایطی که ممکن است خارج از کنترل این شرکت باشد، در خطر باشند. اما ماجرا چیست؟

بازار خودروی چین به ویژه در حوزه خودرو های برقی در حال حاضر پررونق تلقی می‌شود. با این حال، ظاهراً این فرصت زیاد دارای جنبه‌ های منفی زیادی نیز هست. این بازار اخیراً شاهد موجی از شکست‌ های فاجعه‌بار برای استارت‌ آپ‌ها بوده است و ممکن است علاوه بر آن با اشباع شدید مواجه شود.

نمونه اولیه خودروی الکتریکی شیائومی

موانع قانونی و درخواست های متعدد برای مدارک پیش روی خودروی الکتریکی شیائومی 

خودرو شیائومی در حال پیشرفت است و گام بعدی در دستیابی به هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند موفق، کسب مجوز خودروسازی در چین است. با این حال طلق آخرین گزارش ها کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی کشور چین (NDRC)، احتمالاً با توجه به افزایش میزان ریسک در این صنعت، قبل از دادن مجوز لازم برای ادامه کار، از شیائومی برای رسیدن به رویای ساخت خودروی الکتریکی خود درخواست یک کامیون از اسناد و مدارک کرده است.

گزارش‌ ها حاکی از آن است که شیائومی دارای سرمایه و ظرفیت صنعتی لازم برای ادامه تولید خودرو های برقی است. بدون اینکه به مهندسان و طراحان مورد نیاز برای این کار اشاره کنیم. شیائومی ممکن است استدلال کند که واقعاً تمام این الزامات و مدارک لازم را برآورده می کند. با این حال کمسیون توسعه و اصلاحات ملی چین ممکن است نظری مخالف آنها داشته باشد.

علاوه بر این، بازوی ساخت خودروی الکتریکی شیائومی تنها از سپتامبر 2021 از نظر فنی پا گرفته است، که به احتمال زیاد به وضعیت پیشرفت آنها در گرفتن مجوز های لازم کمک نمی کند. در مجموع، منابع می‌گویند که تأخیر واجد شرایط شدن به عنوان یک تولید کننده دارای مجوز، ممکن است عرضه نسل اول خودروی شیائومی را فراتر از سال 2024 ببرد. اولین زمان برنامه‌ریزی شده برای عرضه خودروی الکتریکی شیائومی سال 2024 بود. اما حالا تحقق رویای بزرگ این شرکت در آن سال کمی دست نیافتنی تر شده است.

 

شما چه فکری می‌کنید؟ آیا شیائومی موانع را کنار زده و با موفقیت خودروی الکتریکی خود را معرفی می‌کند؟ باید صبر کرد و دید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری