حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این اولین خودرو شیائومی است: احتمال تجهیز به HyperOS

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو، شیائومی

بازار موبایل‌های هوشمند و خودروهای برقی در حال درهم‌آمیخته‌شدن است، حداقل از نظر برندهای فعال در این بازارها که چنین به نظر می‌رسد! پس ورود چند خودروساز به بازار موبایل، حالا یک سازنده موبایل آماده ورود به بازار خودروهای برقی است. سری Xiaomi SU7 اولین خودروهای شیائومی خواهند بود و احتمال تجهیز به HyperOS وجود دارد.

اولین خودرو شیائومی

اولین خودرو شیائومی

اولین خودرو شیائومی

شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی در چین توجه ویژه‌ای دارد و به سرعت به سمت اولین محصول خود در این بازار، یعنی سری خودروهای شیائومی SU7 حرکت می کند.

شیائومی برای مجوز فروش اولین خودروی برقی خود در چین درخواستی ثبت کرده و پرونده رگولاتوری در وزارت صنعت‌وفناوری اطلاعات چین، طراحی و مشخصات آن را به نمایش گذاشته است.

شیائومی در حال کار بر روی خودروهای الکتریکی سری SU7 با سه عضو است:

  1. ۱- شیائومی SU7
  2. ۲- شیائومی SU7 Pro
  3. ۲- شیائومی SU7 Max

این خودروهای شیائومی را گروه خودروسازی BAIC تولید خواهد کرد. هر سه مدل در ظاهر مشابه یکدیگر هستند اما تفاوت‌های کلیدی دارند، مانند فناوری باتری، وزن و حداکثر سرعت متفاوت.

مدل پایه حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت را دارد در حالی که مدل مکس می‌تواند تا سرعت 265 کیلومتر در ساعت برسد. وزن مدل پایه ۱.۹۸ تن بوده در حالی که SU7 Max وزنی معادل ۲.۲ تن دارد.

مشخصاتی درباره مدل پرو منتشر نشده است.

خودرو شیائومی SU7

خودرو شیائومی SU7

خودرو شیائومی SU7 Max

خودرو شیائومی SU7 Max

شیائومی SU7 دارای ابعاد 4997 در 1963 در 1455 میلی متر (1440 میلی متر بدون سنسور LiDAR) خواهد بود. فاصله بین دو محور 3000 میلی متر است.

همچنین دو گزینه پیشرانه وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ۱- مدل RWD با موتور 220 کیلووات
  2. ۲- مدل AWD با دو موتور 275 و 220 کیلووات

در حالی که لیست منتشر شده به صراحت تایید نمی کند که خودروی شیائومی SU7 با سیستم عامل HyperOS عرضه خواهد شد، اما همه نشانه‌ها به این سمت اشاره دارند.

قبل از اینکه هیجان زده شوید، بدانید که HyperOS یک برند برای تجربه یکپارچه محصولات شیائومی است و لزوماً به این معنی نیست که همان سیستم عاملی که روی گوشی‌های هوشمند شیائومی اجرا می‌شود، روی اولین خودروی شیائومی نیز اجرا می‌شود.

باید صبر کرد و منتظر ماند تا خودرو شیائومی به صورت رسمی معرفی شود تا اطلاعات بیشتری درباره آن داشت. نظر شما درباره طراحی این خودرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)