حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon G3x کوالکام به زودی معرفی می‌شود؛ ارائه در یک کنسول بازی!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کنسول بازی، کوالکام

رویداد کوالکام با محوریت رونمایی از تراشه‌های جدید اسنپدراگون، اخیراً آغاز شده است. اما ظاهراً کوالکام تنها قصد رونمایی از یک تراشه را ندارد. بلکه ما شاهد یک تراشه دیگر نیز در این رویداد خواهیم بود. نام تراشه Snapdragon G3x، به عنوان تراشه جدید کوالکام فاش شده است. گفته می‌شود که این تراشه، در یک کنسول بازی از ریزر استفاده خواهد شد!

مشخصات و جزئیات تراشه Snapdragon G3x کوالکام

همین امروز، مشخصات تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 فاش شد.

 

مشخصات Snapdragon 8 Gen 1 پیش از رونمایی لو رفت: تا دندان مسلح!

 

به نقل از Wccftech، جدا از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 که قرار است به عنوان تراشه پرچمدار اصلی کوالکام برای گوشی‌های آینده معرفی شود، انتظار می‌رود که آمریکایی‌ها از Snapdragon G3x نیز رونمایی کنند. این تراشه قدرتمند، در کنسول‌های بازی گیمینگ دستی به کار خواهد رفت. پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر ارائه چنین تراشه‌ای از سوی کوالکام، وجود داشتند. بر اساس صفحات رسمی فاش شده، کمپانی Razer این تراشه جدید را در کنسول بازی دستی جدید خود استفاده خواهد کرد.

با این حال، برخی از مشخصات Snapdragon G3x فاش شده‌اند. هرچند که این مشخصات، خیلی زیاد نیستند. اما می‌دانیم که کنسول بازی مجهز به این تراشه، مجهز به نمایشگر OLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی خواهد بود. این صفحات فاش شده، از سوی Videocardz منتشر شده‌اند. درست است که در این صفحات، مشخصات GPU و CPU اسنپدراگون G3x فاش نشده است. با این حال، مشخص است که کوالکام در حال گسترش شاخه‌های فعالیت خود است. به طوری که این کمپانی، دو محصول متفاوت را برای پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌دهد. این تراشه از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1، برای گوشی‌های رده بالای اندرودی در دسترس قرار می‌گیرد. در مقابل، تراشه Snapdragon G3x در کنسول‌های بازی و نوت بوک‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در تصاویر فاش شده، صحبت از کیت توسعه دهندگان ریزر با همکاری کوالکام صحبت به میان آمده است. همچنین یک باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، این کنسول را همراهی می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست.

تراشه Snapdragon G3x

شایعاتی وجود دارند که حاکی از تلاش کوالکام برای توسعه و ارائه یک تراشه قدرتمند در سطح Apple M1 برای رقابت با این تراشه است. بنابراین، دور از ذهن نیست که این تراشه که شایعاتش را پیش‌تر شنیده بودیم، همین Snapdragon G3x تازه فاش شده باشد! به همین ترتیب، می‌توان به نحوی گفت که Snapdragon G3x ممکن است از Snapdragon 8 Gen 1 قدرتمندتر باشد و هسته‌های طلایی و قدرتمند بهتری داشته باشد. عملکرد موتور پردازش هوش مصنوعی Snapdragon G3x نیز احتمالاً در تراز بالایی قرار دارد. اما به هر حال، این اطلاعات رسمی نیستند. بنابراین، باید منتظر باشیم تا ببینیم که کوالکام، فردا چه اتفاقی را رقم خواهد زد.

نظر شما در مورد مشخصات این تراشه و کنسول بازی دستی جدید ریزر چیست؟ فکر می‌کنید که کوالکام بتواند انقلابی در تاریخ خود ایجاد کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

یا حضرت پشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️