حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام تراشه های سری اسنپدراگون G خود را برای کنسول‌های دستی معرفی کرد

کوالکام به‌تازگی مجموعه جدید از تراشه های سری اسنپدراگون G خود را معرفی کرده است که برای پاسخگویی به نیاز کنسول‌های دستی قابل‌حمل ساخته شده است. تراشه‌های جدید سری اسنپدراگون G با قدرت مضاعف، گزینه‌های بیشتری را برای بازی در هر مکانی ارائه می‌دهند. مجموعه تراشه‌های مخصوص بازی کوالکام اکنون به سه مدل Snapdragon G2 Gen 1 ،Snapdragon G1 Gen 1 و Snapdragon G3x Gen 2 گسترش یافته است.

تراشه های سری اسنپدراگون G کوالکام

کوالکام می‌خواهد مجموعه خود را بیش از پیش گسترش دهد و آخرین حرکت این غول فناوری نشان می‌دهد که قصد دارد بازار کنسول‌های بازی دستی قابل‌حمل را در اختیار بگیرد. کوالکام سری G خود را به سه سطح هیجان‌انگیز جدید تقسیم کرده است که بهترین عملکرد و ویژگی‌های کلاس را در دسته‌ها و دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

تراشه های سری اسنپدراگون G کوالکام

تراشه های سری اسنپدراگون G کوالکام

اسنپدراگون G3: کلاس مخصوص علاقه‌مندان به بازی حرفه‌ای

اسنپدراگون G2: کلاس مخصوص علاقه‌مندان به بازی موبایل

اسنپدراگون G1: کلاس مخصوص علاقه‌مندان به بازی در رایانه شخصی و استریم ابری

Snapdragon G1

Snapdragon G1

Snapdragon G1

اسنپدراگون G1 نسل 1 برای تأمین قدرت کنسول‌های دستی برای پخش بازی، چه محلی و چه ازطریق فضای ابری طراحی شده است. اسنپدراگون G1 در درجه اول بر روی تأخیر کم و اتصال بدون تأخیر و همچنین عمر باتری بالا تمرکز دارد. G1 به کنسول‌های دستی اجازه می‌دهد تا عملکرد و تجربه با کیفیت بالاتری را ارائه دهند که می‌تواند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورد. G1 همچنین مقرون‌به‌صرفه‌ترین تراشه از بین مجموعه است و حتی می‌توانیم دستگاه‌های اقتصادی را ببینیم که قدرت خود را از این چیپست تأمین می‌کنند.

ازنظر مشخصات، Snapdragon G1 Gen 1 دارای پردازنده Kryo (8 هسته‌ای) با پردازنده گرافیکی Adreno A11 است که پخش با کیفیت بالا را ازطریق شبکه محلی یا سلولار برای انجام بازی‌های ابری ارائه می‌دهد. این تراشه از نمایشگرهای FHD با رفرش‌ریت 60 هرتز و از استانداردهای Wi-Fi 5 (802.11ac 1×1) و بلوتوث 5 نیز پشتیبانی می‌کند.

Snapdragon G2

Snapdragon G2

Snapdragon G2

اسنپدراگون G2 نسل 1 پتانسیل بازی‌های موبایلی و ابری با ویژگی‌های کامل را فعال می‌کند. این یک تراشه جدید با تمرکز بر اتصال 5G و بهبود عملکرد Wi-Fi است. این تراشه از سیستم Qualcomm FastConnect 6700 استفاده می‌کند و این شرکت می‌گوید که پلتفرم جدید کاربران را قادر می‌سازد تا بازی‌های پریمیوم موبایلی و ابری را تقریباً در هر کجا انجام دهند.

Snapdragon G2 Gen 1 دارای پردازنده Kryo (8 هسته‌ای) با پردازنده گرافیکی Adreno A21 است که تجربه بازی‌های ابری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر و بازی‌های اندروید و رایانه شخصی را ارائه می‌دهد. در مورد اتصالات، این تراشه از FastConnect 6700 پشتیبانی می‌کند و دارای Wi-Fi 6/6E (802.11ax 2×2) و بلوتوث 5 است. G2 همچنین از اتصال 5G ازطریق mmWave و sub-6GHz نیز پشتیبانی می‌کند. این چیپست با نمایشگرهای +FHD با رفرش‌ریت حداکثر 144 هرتز و پخش ویدئو 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه سازگار است.

Snapdragon G3

Snapdragon G3

Snapdragon G3

اسنپدراگون G3x نسل 2 تراشه سطح پرچمدار است و علاقه‌مندانی که به‌دنبال قدرتمندترین تجربه بازی در کنسول دستی و عملکرد بهبودیافته هستند را هدف قرار گرفته است. این تراشه نسبت‌به نسل قبلی Snapdragon G3x Gen 1 خود که در Razed Edge 5G استفاده شده بود، بهبود یافته است.

Snapdragon G3x Gen 2 دارای پردازنده Kryo (8 هسته‌ای) و پردازنده گرافیکی Adreno A32 می‌باشد. عملکرد این تراشه نسبت‌به نسل پیشین تا 30 درصد در CPU و دو برابر در GPU افزایش یافته است. این دستگاه با ردیابی پرتو (ray tracing) شتاب‌دهنده سخت‌افزاری، اتصال XR، تأخیر کمتر و پیشرفت‌های قابل‌توجه برای افزایش عملکرد کلی به‌منظور تجربه‌ای پایدارتر و لذت‌بخش‌تر ارائه می‌شود.

Snapdragon G3

Snapdragon G3

G3 همچنین از صدای بلوتوث (5.3) با فناوری Snapdragon Sound و اتصال بهبودیافته ازطریق Wi-Fi 6 و همچنین 5G و sub-6 GHz بهره می‌برد. این تراشه از نمایشگر +FHD با رفرش‌ریت 144 هرتز و همچنین حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت‌برثانیه ازطریق شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

چیپست جدید Snapdragon G3x Gen 2 درحال‌حاضر برای تولیدکنندگان در دسترس است و آن‌ها می‌توانند از این تراشه جدید استفاده کنند. تاکنون در مورد هیچ محصول آینده‌ای که با هر یک از تراشه‌های جدید عرضه می‌شود، اطلاعاتی منتشر نشده است و به‌نظر می‌رسد که باید مدتی بیشتر صبر کنیم تا این چپیست‌ها وارد شوند. درحال‌حاضر اما، می‌دانیم که AyaNeo ،Huaqin ،Inventec ،Thundercomm و سایر شرکت‌ها درحال همکاری با کوالکام برای ساخت دستگاه‌های جدید با تراشه‌های سری Snapdragon G این شرکت هستند.

نظر شما درباره نسل جدید تراشه های سری اسنپدراگون G کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی