حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول دستی Razer Edge رقیب اصلی Steam Deck و Nintendo Switch خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کنسول بازی

در چندین و چند سال اخیر، گویا عملکرد کنسول‌های دستی، به عنوان یک نسخه قابل حمل از کنسول‌های گیمینگ، درخشان و قابل ملاحظه بوده است. به همین دلیل بازار این محصولات قرار است رقبای جدیدی پیدا کند. اینطور که پیداست، کنسول دستی Razer Edge رقیب اصلی Steam Deck و Nintendo Switch خواهد بود. با ترنجی همراه باشید.

کنسول دستی Razer Edge برای رقابت با Steam Deck و Nintendo Switch عرضه خواهد شد

پس از انتشار یک سری تیزر تبلیغاتی، حالا بالاخره تاریخ عرضه رسمی کنسول دستی Razer Edge مشخص شده است. این کنسول قابل حمل جدید با همکاری Verizon در تاریخ ۲۶ ژانویه در ایالات متحده عرضه خواهد شد. این کنسول در نسخه‌های 5G و Wi-Fi به فروش می‌رسد، بنابراین این شما هستید که تصمیم می‌گیرید آیا می‌خواهید کنسول‌تان با اتصال سلولی کار کند یا اینکه شبکه Wi-Fi برای شما کافی است. Razer Edge با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد. این در حالی است که این شرکت هدفون‌های Razer Hammerhead True Wireless (2021) را با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه کرده است.

در حال حاضر، Razer Edge 5G محصول انحصاری Verizon خواهد بود. این دستگاه با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می رسد، اما کاربران می‌توانند در آمریکا آن را با قیمت ۳۶۰ دلار از طریق قراردادی که در آن ۱۰ دلار در هر ماه (تا ۳۶ ماه) پرداخت می‌کنند، دریافت نمایند. کاربران همچنین می‌توانند یک گوشی هوشمند 5G را به همراه کنسول خریداری کنید و این باعث می‌شود قیمت این محصول به ۱۸۰ دلار تخفیف داشته باشد.

مشخصات کنسول دستی Razer Edge
Razer Edge به عنوان جایگزینی برای Nintendo Switch و Steam Deck عرضه می‌شود. البته محدودیت‌هایی نیز برای آن وجود دارد. به عنوان مثال، این کنسول جدید دارای تراشه اسنپدراگون G3x نسل ۱ ساخت کوالکام است که بر اساس اسنپدراگون ۸۸۸ توسعه یافته است. از آنجایی که این کنسول، یک دستگاه تلفن همراه است، کاربران به صورت محلی به بازی‌های مشابه Steam Deck دسترسی نخواهند داشت. گزینه جایگزین برای کاربران استفاده کردن از سرویس‌های استریم بازی است که برای این کنسول قابل حمل در دسترس خواهد بود.

کنسول دستی Razer Edge

Razer Edge دارای خنک کننده فعال است که عملکرد بالایی را هنگام انجام بازی در طولانی مدت تضمین می‌کند. پردازنده مرکزی این دستگاه با حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه شده است که از طریق کارت microSD تا ۲ ترابایت قابل ارتقا است. این کنسول دارای یک کنترلر Kishi V2 Pro است و می‌توان آن را از دستگاه جدا کرد. یکی از مزایای بزرگ این کنسول، صفحه نمایش ۶.۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. نسبت تصویر آن نیز 20:9 است و نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتزی را ارائه می‌دهد. هر دو کنسول نینتندو سوییچ و استیم دک دارای صفحه نمایش ۷ اینچی نسبتا بزرگ‌تری هستند و کنسول سوئیچ دارای نمایشگر OLED است، در حالی که Steam Deck به یک صفحه نمایش LCD استاندارد مجهز می‌باشد. با این حال، هر دو کنسول تنها رزولوشن 720p دارند و با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز کار می‌کنند.

این دستگاه برای بازی‌های اندرویدی، سرویس بازی‌های ابری و شبیه ساز‌ها خواهد بود

بدیهی است که این کنسول بازی‌های AAA را به صورت بومی مانند Steam Deck اجرا نخواهد کرد. همچنین، اگر از طرفداران سرسخت محصولات انحصاری نینتندو هستید، این دستگاه برای شما مناسب نیست. با این وجود، می‌توانید از سرویس‌های استریم مانند بازی Xbox Cloud مایکروسافت یا NVIDIA GeForce Now لذت ببرید و از عناوین زیادی که برای کنسول‌ها در دسترس هستند استفاده کنید. علاوه بر این، با صحبت در مورد بازی‌های اندرویدی، می‌توانید هر چیزی را که در فروشگاه Google Play وجود دارد، بدون مشکل اجرا نمایید. Razer Edge نیز یک دستگاه عالی برای شبیه ساز‌ها است. ده‌ها شبیه ساز برای کنسول‌های کلاسیک اندروید وجود دارد، حتی شبیه سازهای Switch نیز برای آن موجود هستند.

کنسول دستی Razer Edge

به گفته GizChina، در بخش ارتباطاتی، Razer Edge یک انتخاب عالی است. این دستگاه دارای استاندارد ارتباطی بسیار سریع Wi-Fi 6E است و قابلیت 5G آن نیز از هر دو فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند. این کنسول تقریبا در همه حالات بدون تاخیر و مشکلات خاصی کار خواهد کرد. علاوه بر این، دارای بلوتوث ۵.۲ و جک ۳.۵ میلی متری صدا است که به شما امکان می‌دهد از هدفون‌های بی سیم یا نیز سیمی استفاده کنید. این کنسول همچنین به لطف بلندگوهای دو طرفه با THX Spatial Audio دارای صدای بسیار خوبی است. ۲ میکروفون برای چت صوتی و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی برای تماس های ویدیویی (احتمالا؟) وجود دارد.

Razer Edge انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند. این باتری برای یک گوشی هوشمند عالی خواهد بود، اما فکر نمی‌کنیم برای یک کنسول دستی زیاد باشد. Razer می‌توانست در بخش ظرفیت باتری کمی بهتر عمل کند و یک نمونه ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی یا ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و یا حتی بیشتر را ارائه دهد. باز هم باید بگوییم که این دستگاهی است از آن برای کارهای سخت و پر مصرف استفاده می‌شود. وزن دستگاه بدون کنترلر ۲۶۴ گرم و با کنترلر ۵۴۰ گرم است. انتظار می‌رود که Razer به زودی جزئیات بیشتری در مورد عرضه این دستگاه در بازارهای جهانی ارائه دهد. انتظار کاربران این است که در مناطق دیگر هم نسخه Wi-Fi و 5G، بدون انحصار اپراتور در دسترس باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان