حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ۱۴ با طراحی جدیدی وارد میدان رقابت خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، شایعات

از زمان معرفی ناچ با آیفون X در سال ۲۰۱۷، طراحی سری های مختلف آیفون اپل تقریباً یکسان بوده است. این شرکت هر از گاهی تغییراتی در ماژول دوربین عقب ایجاد می‌کند. اما این تغییرات جزئی هستند و بسیاری از کاربران انتظار تغییرات بزرگ‌تری در بخش طراحی را دارند. با این حال، اگر گزارشات منتشر شده صحت داشته باشند، پس از سال ها باید منتظر تغییرات بزرگی در طراحی سری آیفون ۱۴ باشیم.

منتظر تغییرات بزرگی در طراحی آیفون ۱۴ باشید

به گفته تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، آیفون های نسل جدید با تغییرات مختلفی در بخش طراحی عرضه خواهند شد. او مدعی است که طراحی سری آیفون ۱۴ متفاوت است. این گزارش نشان می دهد که iPhone 14 و 14 Pro «محصولی دوباره طراحی شده» خواهند بود. این اولین بار نیست که ما گزارشی از تغییرات جامع اپل در طراحی سری آیفون ۱۴ دریافت می‌کنیم. به عنوان مثال، جان پروسر قبلاً ادعا کرده بود که اپل در سال ۲۰۲۲ از طراحی ناچ صرف نظر می کند. ما هنوز نمی‌دانیم که اپل واقعا سراغ چه طراحی برای آیفون های جدیدش خواهد رفت، ولی استفاده از پانچ هول بسیار محتمل است.

سری آیفون ١۴ اپل و هرچه که از گوشی‌های این خانواده می‌دانیم

همچنین جان پروسر مدعی است که آیفون ۱۴ پرو مکس از ناچ استفاده نمی‌کند. و در عوض به سراغ پانچ هول خواهد رفت. علاوه بر این، با توجه به شکست آیفون مینی در فروش، و سپس توقف تولید زودهنگام آن، اپل سال آینده مدل مینی نخواهد داشت. به جای آن، این شرکت یک مدل جدید «Max» خواهد داشت. بنابراین، سری iPhone 14 شامل نسخه معمولی ، Max ، Pro و Pro Max خواهد بود. اگرچه اپل روی قابلیت Touch ID کار می کند، اما مشخص نیست این فناوری چه زمانی آماده می‌شود. متاسفانه در حال حاضر هیچ نشانه یا گزارشی درباره به کار گیری Touch ID در سری آیفون ۱۴ وجود ندارد.

سری iPhone 14 چه مشخصاتی خواهند داشت؟

در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد سری iPhone 14 وجود ندارد. با این حال، اطلاعاتی از مشخصات کلی آن منتشر شده است. البته با توجه به آنکه، این اولین اطلاعات منتشر شده درباره سری آیفون ۱۴ است، نمی‌توان به طور قطع درستی آنان را تایید کرد.

مشخصات احتمالی سری آیفون ۱۴

گزارشات جدید نشان می‌دهند که iPhone 14 و iPhone 14 Pro از صفحه نمایش ۶.۰۶ اینچی استفاده خواهند کرد. با این حال ، iPhone 14 Max و iPhone 14 Pro Max با صفحه نمایش بزرگ‌تر ۶.۶۸ اینچ عرضه می‌شوند. دو نسخه اصلی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از نمایشگرهای LTPS استفاده خواهند کرد. اما iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max دارای صفحه نمایش LTPO هستند. با توجه به نوع پنل استفاده شده به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ مکس موقعیت پایین تری نسبت به آیفون ۱۴ پرو داشته باشد.

سری آیفون ۱۴ مطابق انتظار با تراشه جدید A16 بایونیک اپل عرضه می‌شوند. این تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است. به جز نسخه اصلی آیفون ۱۴ که هنوز از دوربین دوگانه استفاده می‌کند، سه مدل دیگر همگی دارای ماژول سه گانه برای دوربین خود هستند. ما انتظار یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی را برای آیفون های جدید داریم و گزارشاتی وجود دارد که احتمال می‌دهد سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید به کار گرفته شود.

با توجه به طراحی جدید آیفون ۱۴ و مشخصات منتشر شده آن، نظر شما درباره آیفون های آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

آفرین به اپل داره تشخیص چهره رو میبره زیر نمایشگر

Mahdi

غیر از این باشه میخوام بیانیه بعضی ها رو تو سایت ببینم که چرا تشخیص چهره رو حذف کرده

Farcry

اگر اپل بتونه یه جوری از شر ناچ خلاص بشه خیلی خوب میشه البته پانچ هول هم فایده نداره بزاره اونم بعد از ۴ سال که داره از ناچ استفاده میکنه بیاد.
سال ۲۰۱۷ آیفون x از نظر طراحی و حاشیه های متقارن و کم گوشی پیشرو محسوب میشد ولی متاسفانه از اون زمان تا الان تغییری توی کاهش حاشیه ها و ناچ رخ نداده (یه ذره توی آیفون ۱۳ فقط ناچ کوچکتر شده وگرنه تغییری نیست که بشه حس کرد)

Mahdi

چجوری از شرش خلاص بشه فیس آیدی رو حذف کنه؟

mehpsa

کاری نداره به بهانه حفاظت از محیط زیست

mehpsa

الان که اندروید ها دارن دوربین رو میبرن زیر نمایشگر تازه آیفون داره میره سمت پانچ،
در کل ایفون یه اندرویده که قیمتش سه سال جلو و امکانات سه سال عقبه

Auroro

به خاطر طراحی دوربین جلوش به این نتیجه رسیدی که یه اندرویده که پنج سال عقبه؟

Auroro

سه سال*

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی