حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژ سریع ۱۵۰ وات به گوشی‌های پرچمدار سال آینده راه خواهد یافت

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | شایعات، عمر باتری

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مستقر در چین، در سال‌های اخیر در فناوری مرتبط با شارژ سریع دستگاه‌ها پیشرو بوده‌اند؛ به‌طوری‌که در ابتدا استاندارد 33 وات را عادی کرده و درحال‌حاضر نیز، اکثر گوشی‌های بالارده آنها از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند. برخی از گوشی‌های پرچمدار حتی، از توان 120 وات نیز عبور کرده‌اند. اینگونه می‌توان حدس زد که شارژ سریع دستگاه‌ها، از آن دسته تکنولوژی‌هاییست که پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه می‌کند و فعلا قصد متوقف‌شدن ندارد. حال، گفته می‌شود که شرکت‌های مطرح آماده هستند تا مرزهای خود را جابجا کرده و از شارژ سریع ۱۵۰ وات در پرچمداران سال آینده خود استفاده کنند.

شارژ سریع ۱۵۰ وات

اخیرا افشاگر مشهور، Digital Chat Station، در حساب Weibo خود اشاره کرده است که فناوری شارژ سریع 150 واتی در راه بوده و در بخش نظرات خود نیز اضافه کرده است که یک دستگاه، با این ویژگی به‌زودی عرضه خواهد شد.

بدیهی است که شارژ 120 وات درحال‌حاضر سریع بوده و می‌تواند یک گوشی هوشمند با باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی را در کمتر از 20 دقیقه از 0 تا 100 درصد پر کند. اما شرکت‌ها و کاربران، هر دو به اعداد و ارقام وسواس داشته و از این رو برای افزایش توان شارژ دستگاه‌های خود بیشتر تلاش می‌کنند. انتظار می‌رود شارژ سریع ۱۵۰ وات، یک تلفن با باتری ۴۵۰۰mAh را در مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

این افشاگر همچنین اشاره می‌کند که اولین دسته از گوشی‌های دارای این فناوری، مواردی هستند که با تراشه پرچمدار معرفی‌نشده سال آینده کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen1 عرضه می‌شوند.

شارژ سریع ۱۵۰ وات

شارژ سریع ۱۵۰ وات

هیچ کس در توانایی شرکت‌ها برای رسیدن به قدرت 150 وات شک ندارد. از این گذشته، شیائومی پیش‌تر بر روی فناوری شارژ 200 واتی نیز کار کرده است. تنها نگرانی پیرامون این تکنولوژي، خراب‌شدن زودهنگام و استهلاک باتری است. اوپو و شیائومی اخیراً اعلام کرده‌اند که فناوری شارژ ۱۲۰/۱۲۵ وات آن‌ها منجر به کاهش ۲۰ درصدی عمر باتری در یک دوره ۲ ساله یا ۸۰۰ چرخه شارژ می‌شود. این میزان خیلی چشمگیر نیست، اما باز هم توجه داشته باشید که گوشی شما می‌تواند تا ۱۰۰ درصد شارژ شود؛ آن‌هم تنها در مدت زمان یک دوش گرفتن عادی! علاوه‌بر این، کاهش عمر 20 درصدی باتری آنچنان مسئله مهمی نیست، به‌خصوص با توجه به اینکه اکثر مردم تنها 2 تا 3 سال از تلفن‌های خود استفاده می‌کنند.

علاوه‌بر این، این مورد، یک فناوری جدید است و به‌مرور زمان بهبود می‌یابد. این بدیهی است که شرکت‌ها فناوری شارژ سریع را بدون آزمایش کافی معرفی می‌کنند؛ اما نگرانی در مورد میزان باتری گوشی خود ممکن است به‌زودی به چیزی پیش‌پاافتاده تبدیل شود.

دیدگاه شما راجع‌به عرضه گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵۰ وات در آینده نزدیک چیست؟ به‌نظر شما، این میزان توان شارژ چه تأثیر منفی‌ای بر روی عمر باتری دستگاه گذاشته و آیا اصلا به چنین قدرتی برای شارژ گوشی خود نیاز دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.irani

ای بابااااااا! دیگه تموم کنین این بازیه کثیفو🥴

m.b

اوپو هستش…
جالبه فکر میکنم کمتر از دو هفته میشه که گفتم حس میکنم اوپو داره چراغ خاموش یه شارژر جدید و بهتر از 125 واتش میسازه…
به نظرم سرِ سرعت شارژ بدعادت هستیم… انقدر که قانون این دنیا یک ساعت پای شارژر موندن بوده وقتی بهمون میگن 10 دقیقه زمان کافیه نق میزنیم میگیم خیلی سریعه که… در حالی که من و شمایی که 1 تا 2 ساعت بست میشینیم تا گوشیمون شارژ شه خیلی به انتظارات پایین عادتمون دادن شرکت ها… الان دیگه دورانی که روزی یک ساعت با گوشی کار میکردیم اونم بیشترش تماس و پیامک دادن بود گذشته… نسل جدید روزی شاید دست کم 4-6 ساعت پای گوشی هستن و استفاده از گوشی تو شارژ اصلاً کار درستی نیست… طبیعیه که باید زمان شارژ کمتر و کمتر بشه… به نظر من زیر 10 دقیقه پتانسیل اینو داره که چند سال دست نخورده باقی بمونه و بیشتر رو امنیت و پایداری کار کنن… وگرنه برای دو تا سه سال آینده حق میدم شرکت ها برای ارقام بالاتر بجنگن… حوالی 200 بنظرم کافی هستش… انتظاراتتونو ببرید بالا…

M.irani

👌👌👌😘😘
البته که همیشه پیشرفتِ بدون تبعات خوبه، ولی فک کنم الان باید خیلی بیشتر روی نرم افزار و استفاده ی راحت تر و بیشترِ کاربری کار کنن دیگه! رشد تو این زمینه کنده!
الان حضور ذهن ندارم ولی خیلی کارا هست که انتظار داشتم با یه کلیک یا یه حرکت انجام بگیره، ولی هنوز خیلی نسبت به ۵_۶سال اخیر تغییری نکرده

ali karimi

سلام، واقعاخیلیه150وات، این فست شارژها تا کجا میخوان پیش برن، یعنی میشه یروزی بشه زیر5دقیقه؟؟ حتما میرسه دیگه تا 2نهایت3سال آینده

mismim

دو تا نکته .. با نام کاربری وارد بشید و ببینید چه اتفاقی واسه سایت افتاده !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی