حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی با اعطای مجوز طراحی گوشی به شرکت‌های دیگر، قصد دارد تحریم‌های آمریکا را دور بزند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، هواوی

به‌نظر نمی‌رسد دولت بایدن قصد لغو ممنوعیت استفاده هواوی از تجهیزات مخابراتی و اجزای تکنولوژی که قانون آن توسط ترامپ به‌اجرا درآمد را داشته باشد؛ بنابراین این شرکت چینی اکنون در راستای تلاش برای دور زدن محدودیت‌های خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار توسعه‌یافته توسط ایالات‌متحده، قصد دارد مجوز طراحی گوشی‌های خود را به شرکت‌های دیگر واگذار کند.

مجوز طراحی گوشی هواوی برای کمپانی‌های دیگر چینی

درحال‌حاضر بر کسی پوشیده نیست که کسب‌وکار هواوی درنتیجه تحریم‌های ایالات‌متحده با مشکلات متعددی روبرو شده است. بیش از دو سال از زمانی که دولت دونالد ترامپ، غول فناوری چینی را در لیست سیاه قرارداد، می‌گذرد و اکنون این شرکت دیگر یکی از برترین تولیدکنندگان تلفن در جهان نیست. علاوه‌بر این، هواوی دیگر یکی از پنج فروشنده برتر گوشی حتی در خاک خود نیز محسوب نمی‌شود.

این شرکت در تلاش برای مقابله با تحریم‌های علیه خود، تاکنون گام‌های دشواری برداشته است؛ ازجمله مهمترین آنها یعنی فروش زیربرند محبوب خود، یعنی Honor به یک نهاد جداگانه که اکنون تحت مالکیت و اداره یک شرکت دولتی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گام بعدی هواوی، صدور مجوز طراحی گوشی‌های هوشمند خود به شرکت‌های دیگر خواهد بود که این مورد، می‌تواند به این شرکت اجازه دهد فهرست سیاه را دور زده و به فناوری ساخت آمریکا دسترسی پیدا کند.

اعطای مجوز طراحی هواوی

اعطای مجوز طراحی هواوی

هواوی درحال برنامه‌ریزی است تا مجوز طراحی‌های خود را دراختیار واحدی از شرکت دولتی لوازم مخابراتی و پستی چین به نام Xnova بگذارد و درنتیجه این شرکت نیز سعی خواهد کرد سخت‌افزار و نرم‌افزار ضروری‌ای را خریداری کند که هواوی دیگر اجازه تهیه آنها را ندارد. این نشان‌دهنده ادامه توافق موجود است که در آن Xnova تلفن‌های Nova با برند هواوی را در فروشگاه آنلاین خود می‌فروشد، با این تفاوت که Xnova اکنون می‌تواند از برند خود استفاده کند.

شرکت دیگری که به‌زودی گوشی‌های خود را بر اساس طرح‌های هواوی به‌فروش می‌رساند، تولیدکننده تجهیزات مخابراتی TD Tech Ltd. است؛ اما این همکاری هنوز در مرحله مذاکره قرار دارد. در همین حال، مهندسان هواوی درحال تطبیق طرح‌های گوشی برای استفاده از تراشه‌های کوالکام و مدیاتک به‌جای چیپست‌های ساخت شرکت زیرمجموعه هواوی، یعنی HiSilicon، می‌باشد.

بدون هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر حذف هواوی از فهرست نهادهای تحریم‌شده توسط دولت بایدن، این حرکت ممکن است تنها راه برای این غول فناوری چینی باشد تا در بازار موبایل به‌صورت فعال باقی‌بماند. تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا این استراتژی نتایج مثبتی را به‌همراه خواهد داشت یا خیر، اما هواوی امیدوار است که این حرکت، منجر به افزایش فروش گوشی‌های این کمپانی در سال آینده شود که احتمالاً تا 30 میلیون دستگاه بیش از پیش‌بینی‌های فعلی خواهد بود.

رئیس هواوی: با وجود مشکلات تامین تراشه دوباره بزرگترین فروشنده موبایل خواهیم شد

نظر شما راجع‌به تلاش هواوی برای اعطای مجوز طراحی گوشی‌های خود به شرکت‌های ثانویه به‌منظور دور زدن تحریم‌های ایالات‌متحده چیست؟ به‌نظر شما این راه‌حل تا چه اندازه می‌تواند وضعیت دشوار حال‌حاضر هواوی را برطرف کرده و این شرکت را از منجلاب رهایی سازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی