حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رئیس هواوی: با وجود مشکلات تامین تراشه دوباره بزرگترین فروشنده موبایل خواهیم شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تجاری، هواوی

بیایید کمی خیال‌پردازی کنیم؛ اگر ایالات متحده در سال 2019 هوآوی را به دلایل امنیتی در فهرست تحریم‌ها قرار نمی‌داد و دقیقاً یک سال پس از آن و با تغییر قوانین صادرات، این شرکت را از دریافت تراشه از کارخانجات خاص استفاده‌کننده از فناوری آمریکایی منع نمی‌کرد، “جدول فروش” گوشی‌های هوشمند الان بسیار متفاوت‌تر از وضعیت واقعی حال‌حاضر آن بود، هوآوی برند فرعی آنر خود را نمی‌فروخت و به‌احتمال زیاد برترین سازنده گوشی در جهان به‌شمار می‌رفت. با این حال اکنون، این بلایا بر سر شرکت چینی آمده و وضعیت آنها بسیار دشوار است. مدیرعامل هواوی اما، نسبت به آینده شرکت خوش‌بین بوده و بیان می‌کند که با وجود مشکلات تامین تراشه برای دستگاه‌های همراه، هواوی بار دیگر به بزرگترین فروشنده بازار موبایل تبدیل خواهد شد.

بازگشت به صدر جدول فروشندگان موبایل با وجود مشکلات تامین تراشه هواوی

اوضاع برای هواوی روز‌به‌روز سخت‌تر شده، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود این شرکت سال جاری را به‌عنوان هفتمین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند به پایان برساند درحالی‌که برند آنر نیز، در پشت آنها قرار داشته اما امید به پیشرفتش بسیار بیشتر از شرکت مادر است. با این وجود، رئیس دوره‌ای هواوی (پست مذکور چرخشی بوده و با مدیر اجرایی متفاوت است)، Guo Ping، مصمم است که هوآوی هرگز از صنعت تلفن‌های هوشمند کنار نخواهد رفت. Guo با استناد به ایالات‌متحده بیان می‌کند که سیاست‌های هر کشور هیچ تاثیری بر جایگاه هواوی در جهان ندارد و این شرکت هرگز تجارت خود را تنها به فروش در چین محدود نمی‌کند.

هواوی تحریم شدن توسط امریکا را به دلیل عقب ماندن این کشور از رقابت می داند

صبح امروز، Guo به کارکنان جدید هواوی بیان کرد:

“ایالات‌متحده مشکلات زیادی را برای هواوی ایجاد کرده است، اما این مشکلات قابل حل هستند. این موارد عمدتا در زنجیره تامین بوده که ایالات‌متحده تأثیر زیادی بر هواوی گذاشته است. برای مقابله با ایالات‌متحده، به سرمایه‌گذاری و نوآوری بیشتری نیاز داریم. هواوی شرکای زنجیره‌ای صنعتی خود را برای حل مشکلات تداوم عرضه و رقابت ایجاد کرده و به آنها کمک کرده است.”

رئیس هیات مدیره شرکت هوآوی نیز در ادامه افزود:

“آنچه مرا نکشد، قوی‌تر می‌کند. اگر هر کارمند با پشتکار و کار مؤثر فعالیت کرده و دستاوردهایی را بدست آورد، هواوی بهتر شده و ایالات‌متحده نمی‌تواند ما را شکست دهد. برای کسانی که معتقدند این شرکت باید تجارت تلفن همراه خود را به آنها بفروشد، این آمار را در نظر می‌گیریم.”

مشکلات تامین تراشه هواوی

مشکلات تامین تراشه هواوی

هواوی به تلاش برای بازگشت به دوران اوج خود ادامه می‌دهد

پس از املاک و خودرو، بخش تلفن همراه سومین “بخش صنعتی” بزرگ در جهان است. این نقل قول معروف سارق بانک، ویلی ساتون، را به یاد می‌آورد که یک بار از او پرسیدند چرا بانک‌ها را سرقت می‌کرده است. پاسخ او این بود: “چون پول آنجاست”. چرا باید هواوی از ساخت تلفن منصرف شود در‌حالی‌که هنوز پول زیادی در آن وجود دارد.

درحالی‌که قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها دسترسی هواوی به زنجیره تامین ایالات‌متحده را دشوار کرده است، Guo می‌گوید مهم‌ترین مسئله‌ای که بر هواوی تأثیر می‌گذارد، ناتوانی آنها در خرید تراشه است. وی بیان می‌کند:

“درحال‌حاضر، بزرگترین مشکل برای ما تجارت تلفن همراه است. همانطور که همه می‌دانیم، تراشه‌های تلفن همراه به دلیل کوچک بودن و مصرف کم آنها به فناوری پیشرفته احتیاج دارند. هواوی می‌تواند تراشه خود را طراحی کند اما هیچکس نمی‌تواند آن را برای ما تولید کند. این دقیقا جاییست که ما در آن گیر کرده‌ایم.”

چین به‌عنوان یک کشور امیدوار بود که در زمینه تولید چیپست به خودکفایی برسد. این امر باعث می‌شود شرکت‌های فناوری در کشور نگران از دست دادن مشاغل خود نباشند. Guo در این باره ابراز می‌کند:

“باید از فناوری برای نشان دادن ارزش کامل آن استفاده کرد. ترکیب 5G با سناریوهای هوش‌مصنوعی، فضای ابری و برنامه‌های سازمانی برای آشکار کردن پتانسیل اینترنت و هوش‌مصنوعی در هر چیزی ضروری است.”

رئیس فعلی هواوی در ادامه می‌افزاید:

“گوشی‌های هواوی دارای فناوری‌های منحصربه‌فرد خود هستند. ما منتظر روزی هستیم که مشکل اصلی تولید تراشه در چین به‌طور کامل حل شود.”

رئیس هواوی همچنین در مورد 6G نیز صحبت می‌کند. او تصور می‌کند که 5G به یک شبکه جهانی تبدیل خواهد شد که اکثر مردم نیز باور مشابهی دارند. اما در مورد 6G، وی ادعا می‌کند که نسل بعدی اتصال بی‌سیم به‌عنوان یک شبکه منطقه‌ای برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هواوی با تمرکز بیشتر در بخش نرم افزار، در حال تبدیل شدن به گوگل جدید است

نظر شما راجع‌به اظهارنظر رئیس دوره‌ای هواوی درباره بازگشت به صدر جدول فروش گوشی‌های هوشمند با وجود مشکلات تامین تراشه برای شرکت چینی چیست؟ به‌نظر شما آینده‌نگری وی تا چه حد صحیح بوده و اساسا هواوی می‌تواند با وجود تحریم‌های سخت، خود را از این وضعیت نجات دهد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

امیدوارم بتونه دوباره موفق باشه چون برند با کیفیتی بود و موبایل های خیلی خوبی داشت ولی با وجود شیائومی که شدیدا داره قدرتمند ظاهر میشه و سامسونگ و اپل و از طرفی تحریم هواوی توسط گوگل و امریکا خیلی بعیده … حتی برندهای realme و oppo و vivo هم هواوی رو تحت فشار مضاعف قرار دادند.

david2arc

“ هواوی می‌تواند تراشه خود را طراحی کند اما هیچکس نمی‌تواند آن را برای ما تولید کند. این دقیقا جاییست که ما در آن گیر کرده‌ایم.”
خوشم میاد که مشکل خودشونو می‌پذیرن و این اولین قدم برای عبور از مشکلات هست

امیدوارم برگرده و دوباره رقابت جذابت‌تر بشه بین برندها

persepolis

من خلاصه خبرش را خوندم توسط سایت خبری تحریریه هواوی در عربستان
که می‌گفت تو این خبر بطور نامحسوس چیزی در چنته دارن که فعلا رونمایی نمی کنند

ali karimi

سلام، من قبلا هم چندین بار گفتم تو همین ترنجی، مطمعنأ هواوی تا یکی نهایت نهایت 2سال آینده با وجود تحریم ها بازم برمیگرده به قدرت خودش، مشکل اصلیشم اینه که چیپسته، اگه بتونه این چیپستهارو خودشون تو چین همون واحد های سیلیکون بسازه کار تمومه، چون نبود سرویس های گوگل رو میشه کاری کرد، البته خب همین الانم هواوی به چیپستهای خوبی دسترسی داره مثل اسنپ 888 ولی خب چون 5جی نیستش اینش بده، حساب کنید یه گوشی پرچمدار یه شرکت وقتی 5جی نباشه خیلی تو ذوق میزنه، درهرصورت هواوی بازم از لحاظ فروش و تولید گوشی نمیخوام بگم اول میشه ولی بین 3نفر اول میشه و همونطوربه قدرتش البته با گوشیهای خوب و صد البته با قیمت خوب ارائه کنه نفراول هم میشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی