حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل قصد دارد ویژگی صدای تطبیقی را به سری پیکسل ۶ خود بیاورد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

گوگل اخیرا تصمیم گرفته است بی‌سروصدا ویژگی صدای تطبیقی (Adaptive Sound) را برای پرچمداران پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خود ارائه کند. این ویژگی قرار است به کاربران کمک کند تا کیفیت صدای گوشی را بسته به وضعیت محیط تنظیم کنند. از سال گذشته، Adaptive Sound یکی از ویژگی‌های اندروید بوده است که برخی از بهترین گوشی‌های اندرویدی نیز، نسخه ویژه خود را از این قابلیت دارند. با این حال، سری پیکسل 6 با این ویژگی عرضه نشد، اما یکی از مدیران وب‌سایت XDA، میشال رحمان، به‌تازگی متوجه شده است که این ویژگی اکنون در این گوشی در دسترس می‌باشد.

ویژگی صدای تطبیقی پیکسل ۶ گوگل

بسیاری، ازجمله رحمان، تصور می‌کردند که این ویژگی تنها سال گذشته و برای افزایش کیفیت بلندگوهای متوسط ​​پیکسل 5 منتشر شده و به سری پیکسل 6 راه پیدا نخواهد کرد؛ اما انگار این‌گونه نبوده و این قابلیت نیز قرار است به‌زودی به جدیدترین پرچمداران گوگل اضافه شود.

برای کسانی که از عملکرد این ویژگی اطلاعی ندارند، فعال کردن این حالت به شما امکان می‌دهد از میکروفون‌های Pixel 6 خود برای تنظیم اکولایزر صدا بسته به محیط اطراف استفاده کنید. درحقیقت این قابلیت با ارزیابی “آکوستیک نزدیک شما” کار کرده و هدف آن ارائه کیفیت صدای بهبودیافته به دارندگان پیکسل است که تجربه مفیدی می‌باشد و به‌خصوص اگر دستگاه شما بلندگوی صدای متوسطی داشته باشد.

ویژگی صدای تطبیقی پیکسل ۶ گوگل

ویژگی صدای تطبیقی پیکسل ۶ گوگل

برای کسانی که نگران استفاده از میکروفون خود هستند، گوگل تضمین می‌کند که این فرآیند در داخل دستگاه انجام شده و از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند. فایل‌های صوتی پس از ضبط، حذف خواهند شد و گوگل اعلام کرده است که مکالمات را در سرورهای خود ذخیره نخواهد کرد.

با این حال، در اینجا چند اخطار نیز وجود دارد. قابل‌توجه‌ترین آن‌ها این است که صدای تطبیقی ​​در حجم‌های بالاتر تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. این ویژگی نیز به‌طور پیش‌فرض خاموش است؛ بنابراین باید با رفتن به تنظیمات تلفن و سپس یافتن گزینه «صدای تطبیقی»، بایستی آن را به‌صورت دستی روی پیکسل 6 خود فعال کنید. اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در زمان هستید، می‌توانید این گزینه را به‌صورت دائمی درحالت روشن نگه دارید.

در مورد اسپیکرهای پیکسل 6، هر چه باشد، خوب است که می‌بینیم گوگل در تلاش است تا تجربه کلی کاربر را بسیار بهتر کند.

نظر شما راجع‌به ارائه قابلیت صدای تطبیقی به گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل برای افزایش کیفیت صدای آنها مخصوصا در تن‌های پایین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

گوگل جان فعلا باگای پیکسل ۶ رو درست کن لازم نیست قابلیت جدید بهش اضافه کنی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی