حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار حسگر تصویر موبایل، همچنان در اختیار سونی؛ سامسونگ در تعقیب ژاپنی‌ها!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تصویربرداری، سامسونگ، سونی

سونی نام و سابقه درخشانی در بازار حسگرهای تصویر دارد. این کمپانی با حسگرهای تصویر CMOS Exmor RS خود، وارد بازار موبایل شد. بر اساس گزارشات، بازار حسگر تصویر موبایل در اختیار کمپانی ژاپنی سونی است. اما به دنبال آن، سامسونگ نیز با افزایش سهم روبه‌رو بوده است.

بازار حسگر تصویر موبایل از آن سونی است؛ اما سامسونگ یک تهدید جدی برای ژاپنی‌ها است!

ما در ترنجی، از پیشروی سونی در بازار حسگر تصویر دوربین گوشی‌های هوشمند صحبت کرده بودیم.

 

سونی کماکان رهبر بخش سنسور دوربین موبایل بوده اما سامسونگ درحال کاهش فاصله است

 

به نقل از Gizmochina و به گزارش سرویس خدمات فناوری‌های اجرایی Strategy Analytics Handset Component Technologies، سونی همچنان رهبر بخش حسگر تصویر دوربین گوشی‌های هوشمند است. سهم سونی در بازار حسگر تصویر گوشی‌های هوشمند تا فصل دوم سال ٢٠٢١ میلادی، حدود ۴٢ درصد بوده است! همچنین بازار جهانی تولید حسگر تصویر گوشی‌ها، به تنهایی در نیمه اول سال ٢٠٢١، درآمد ٧ میلیارد دلاری داشته است!

این گزارش، نشان می‌دهد که این صنعت نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد ١٠ درصدی مواجه بوده است. اما چه برندهایی در این بازار سهم بیشتری داشتند؟ خب، ما در ابتدا نام سونی را مشاهده می‌کنیم. این کمپانی، توانسته است در نیمه اول سال جاری میلادی، سهم ۴٢ درصدی را در اختیار بگیرد. پس از آن، سامسونگ و آمنی ویژن رتبه‌های بعدی بازار حسگر تصویر گوشی را فتح کرده‌اند. دیگر برندها نیز سهم ٢٠ درصدی را از بازار دارند.

بر اساس تحلیل‌های این گزارش، سونی، سامسونگ و آمنی ویژن حدود ٨٠ درصد از درآمد این بازار را کسب کرده‌اند! این درآمد، تا نیمه اول سال ٢٠٢١ حاصل شده است. در همین راستا، Jeffrey Mathews، تحلیلگر ارشد مؤسسه Strategy Analytics گفته است:

فروشندگان حسگر تصویر گوشی هوشمند، شاهد افزایش روز افزون تولید کنندگانی بوده‌اند که به طور فعال از محصولات CIS و با وضوح بالا برای سیستم دوربین‌های چندگانه محصولات خود استفاده کرده‌اند. بنابراین، تقاضای حسگر تصویر موبایل رو به افزایش است. سونی، سامسونگ و آمنی ویژن، سه برند اصلی این بازار هستند.

حال معاون رئیس بخش تحلیل فناوری‌های استراتژیک در این سازمان، در مورد این موضوع می‌گوید که علاوه بر این‌ها، معرفی حسگرهای تصویر جدید با فناوری‌های تازه و پیشرفته‌تر، در کنار وضوح بالا سبب افزایش درآمد هرچه بیشتر این صنعت می‌شود. با این حال، وی خاطر نشان کرده است که نوسانات و محدودیت‌های بازار برای عرضه حسگرهای تصویر جدید و با وضوح بالا، این چشم انداز رشد بیشتر صنعت حسگر تصویر گوشی را به چالش می‌کشد.

سنسور IMX661

سنسور IMX661

بنابر گزارشات قبلی، سونی بیشترین سهم بازار حسگرهای تصویر CMOS را در سال ٢٠٢٠ تصاحب کرده بوده است. اما سامسونگ در حال کاهش دادن این فاصله است. این کمپانی کره‌ای، اخیراً حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را معرفی کرده است. همچنین سامسونگ برنامه دارد تا در چهار سال آینده، حسگر تصویری با وضوح ۵٧۶ مگاپیکسلی که برابر با وضوح چشم انسان است را رونمایی کند! اما سونی در این بین، بی کار نمانده است. ژاپنی‌ها پیش‌تر از حسگر تصویرIMX661 با وضوح ١٢٧.۶٨ مگاپیکسلی رونمایی کرده بودند.

نظر شما در مورد این آمار و ارقام چیست؟ شما رویکرد کدام برند را در این بازار می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️