حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا سیستم تشخیص چهره به پیکسل ۶ اضافه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

طبق شواهد جدید ممکن است سیستم تشخیص چهره به پیکسل ۶ و مدل پرو آن اضافه شود. این خبر برای کسانی که از حسگر اثر انگشت پیکسل ۶ خاطره خوبی ندارند، احتمالاً عالی است.

تشخیص چهره پیکسل ۶

با اینکه شواهد حاکی از آن است که سری پیکسل 6 ممکن است در به‌روزرسانی آینده، سیستم تشخیص چهره را دریافت کند اما همزمان یادآوری می‌کند که این ویژگی ممکن است به اصلاحات بیشتری در بخش مصرف انرژی نیاز داشته باشد. ویژگی Face unlock مطمئنا همراه خوبی برای حسگر اثر انگشت پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو خواهد بود.

سری Pixel 6 پر از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند گوگل تا به امروز است، اما در زمان عرضه یک ویژگی آشکار را نداشتند. با وجود چندین شایعه مبنی بر بازگشت احتمالی پشتیبانی از باز کردن قفل دستگاه با شناسایی چهره کاربر، هیچ یک از دستگاه های پیکسل 6 این قابلیت را نداشتند. با این حال، ظاهراً این بدان معنا نیست که گوگل اصلا روی این ویژگی کار نمی کند.

پیکسل ۶ پرو

پیکسل ۶ پرو

به گفته توسعه دهنده Freak07 از XDA-Developers، هنوز شواهدی وجود دارد که نشان می دهد باز کردن قفل دستگاه با تشخیص چهره به پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو اضافه خواهد شد. به طور خاص با ذکر «بازگشایی با چهره» و نام داخلی «gs101» در تراشه Tensor تاکید می شود که در حال حاضر یک مشکل مصرف انرژی در این ویژگی وجود دارد. اگرچه ظاهراً کاربردی است، اما گزارش نشان می‌دهد که بازگشایی قفل با چهره در مواقعی که مورد نیاز نیست، از منابع CPU بیش از حد استفاده می‌کند و به طور بالقوه بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد. این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که گوگل تصمیم گرفت در روز عرضه گوشی‌های پیکسل ۶ از ارایه امکان بازگشایی قفل با چهره، خودداری کند.

با این وجود، ممکن است گوگل همچنان در حال کار بر روی بازگشایی قفل دستگاه با چهره (face unlock) باشد، اما اینکه آیا آن را در یک به‌روزرسانی آینده فعال خواهد کرد، فعلا مشخص است.

گوگل در نسخه‌های اخیر Pixel بین اسکنر اثر انگشت و قفل چهره حرکت کرده است. Pixel 4 فاقد تشخیص اثر انگشت بود و فقط از تشخیص چهره برای احراز هویت استفاده می‌کرد. Pixel 5 این را تغییر داد و قفل چهره را با حضور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی عقب، حذف کرد.

در حالی که سری پیکسل 6 اکنون از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می کند، اما بدون مشکل نیست. خالی شدن کامل باتری پیکسل 6 ظاهراً می تواند حسگر را از کار بیاندازد. کاربران همچنین از تاخیر سنسور در تشخیص اثر انگشت ابراز تاسف کرده اند، اما گوگل ادعا می کند که این یک اقدام امنیتی است تا یک اشکال.

در هر صورت، داشتن بیش از یک روش احراز هویت قابل اعتماد همیشه ارجح است. امیدواریم گوگل به زودی قابلیت باز کردن قفل با چهره را در سری پیکسل 6 فعال کند.

نظر شما درباره عملکرد گوگل در سری پیکسل ۶ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)