حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی چینی Tencent به‌دنبال توسعه پردازنده اختصاصی خود برای مقاصد مختلف است

غول‌های فناوری و به‌خصوص شرکت‌های مرتبط با فضای ابری، رفته‌رفته درحال توسعه پردازنده‌های سفارشی خود برای استفاده در موارد مختلف ازجمله دستگاه‌های دیجیتال هستند. بر اساس افشاگری‌های تازه نمایندگان Tencent، این شرکت نیز آماده پیوستن به صفوف حامیان این رویکرد بوده و به‌زودی پردازنده اختصاصی خود را توسعه خواهد داد.

توسعه پردازنده اختصاصی Tencent

به گزارش خبرگزاری رویترز از صفحات شبکه اجتماعی تحت کنترل وی چت، غول اینترنتی چینی Tencent Holdings (مالک پیام‌رسان وی چت که در ایران بیش از همه با بازی‌های معروفی ازجمله پابجی و کالاف دیوتی موبایل شناخته می‌شود)، این هفته اعتراف کرد که برای مدت طولانی است که بودجه توسعه پردازنده‌های اختصاصی را برای نیازهای خود تأمین می‌کند.

تانگ دائوشنگ، معاون اجرایی ارشد و رئیس Tencent Cloud، همچنین سه حوزه اصلی فعالیت شرکت در این زمینه را تشریح کرد که شامل: برای استفاده در سیستم‌های هوش مصنوعی، پردازنده‌های خانواده Zixiao و Canghai برای پردازش ویدئو و تراشه‌های Xuanling در تجهیزات شبکه می‌باشند.

Tencent همچنین درحال توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام Orca است تا در فضای ابری کار کند.

توسعه پردازنده اختصاصی Tencent

توسعه پردازنده اختصاصی Tencent

لازم به یادآوری است که سایر غول‌های اینترنتی چینی نیز درحال گسترش دامنه پردازنده‌های اختصاصی خود هستند. ماه گذشته، علی بابا پردازنده‌های سرور Yitian 710 را با 128 هسته و معماری سازگار با Arm معرفی کرد. هواوی نیز درحال توسعه خانواده پردازنده‌های Kunpeng بوده و شیائومی پس از اولین تلاش خود برای توسعه پردازنده برای گوشی‌های هوشمند، در مرحله دوم تمرکز خود را بر روی ایجاد تراشه برای پردازش تصویر معطوف کرده است. به گفته منابع مطلع، چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان یعنی اوپو نیز، ممکن است تا سال 2023 پردازنده‌های 3 نانومتری معرفی کند. این محصولات در صورت سفارش، باید توسط TSMC درحال تولید باشند.

دیدگاه شما درباره تولید و توسعه پردازنده اختصاصی توسط شمار زیادی از شرکت‌های بین‌المللی و علی‌الخصوص چینی ازجمله تنسنت برای مقاصد مختلف چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلان، خیلی خوبیه، اینطوری بازار پردازندهام مثل گوشی خوب داغ میشه، و باعث میشه کیفیت پردازندها بهتر بشه وقتی رقابت بره بالا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی