حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Tencent با خرید برند بلک شارک به دنبال ورود به دنیای متاورس است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، شیائومی

گزارش های جدید به تازگی فاش کرده است که گروه Tencent در حال برنامه ریزی برای خرید نام تجاری Black Shark و ادغام آن با گروه تجاری محتوای خود است. این حرکت از سوی شرکت در حالی صورت می‌گیرد که ظاهراً آنها قصد دارند وارد Metaverse شوند و گویا برند بلک شارک دروازه ورود Tencent به متاورس خواهد بود. با ما در ترنجی همراه باشید تا به بررسی این شایعه بپردازیم.

 

 

این خبر از طریق چندین منبع مستقل تایید می‌شود که اعلام کردند غول فناوری چینی قصد دارد سازنده گوشی‌ های هوشمند مخصوص بازی که یکی از زیر مجموعه های شیائومی است را خریداری کند. این گزارش می‌افزاید که شرکت سازنده گوشی های هوشمند بازی نیز پس از تکمیل فرآیند خرید، دستخوش تحول تجاری خواهد شد. به عبارت دیگر، بلک شارک پس از تکمیل فرآیند خرید به عنوان یک برند مستقل خواهد بود و حوزه های کاری خود را گسترش خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، این فرآیند متنوع‌سازی به فن‌آوری‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) اضافه خواهد شد. بنابراین، محتوای نرم افزاری برای VR توسط Tencent ارائه می شود در حالی که بلک شارک سخت افزار مورد نیاز را تولید می کند. برای کسانی که نمی‌دانند، برند گوشی‌های هوشمند گیمینگ بلک شارک یک شرکت نسبتاً جوان است که در سال 2017 تأسیس شد و توسط یکی دیگر از غول‌های فناوری چینی، یعنی شیائومی پشتیبانی می‌شد. در حال حاضر، شیائومی سهامدار عمده آن است و حدود 46.4 درصد از سهام بلک شارک را به تنهایی در اختیار دارد. متأسفانه Tencent هنوز در مورد این خبر اظهار نظر رسمی نکرده است.

Tencent به دنبال خرید برند تولید گوشی های گیمینگ بلک‌ شارک است

اگرچه با حرکت شرکت‌ های فناوری به سمت حوزه AR/VR، به‌ویژه پس از معرفی متاورس، تنها مسئله موجود این بود که شرکت چینی Tencent چه زمانی حرکت خود را انجام می‌دهد و شکی در ورود آنها به این دنیای جذاب از آینده وجود نداشت. بنابراین بالاخره در سه ماهه سوم 2021، این برند حتی برای تعدادی از علائم تجاری برای فناوری های متاورس ثبت نام کرده بود. در حالی که برند Tencent هنوز این خبر را تایید نکرده است، منطقی است که این گروه به دنبال یک برند با تجربه باشد که امکانات خاص خود را برای تحقیق و توسعه و تولید داشته باشد تا بستری ایجاد کند که از طریق آن بتوان به محتوای تولیدی آنها دسترسی داشت. و چه برندی بهتر از بلک شارک که قبلاً با إنها همکاری عمیقی داشته است؟!

حرکت برند های مختلف به سمت متاورس چیز جدیدی نیست، زیرا فیس‌بوک نیز قبلاً Oculus را در گذشته خریداری کرده بود تا شکاف سخت‌افزاری را در برنامه‌های خود برای ارائه محتوای VR و دستگاه‌هایی که به شما امکان دسترسی به دنیای VR را می‌دهد پر کند. آنها حتی نام فیسبوک را نیز به متا تغییر داده‌اند!

منبع دیگری اضافه کرد که Tencent به احتمال زیاد با تمام پروژه ها و برند های مرتبط با AR/VR در بازار مانند HTC در تماس بوده است. اما از آنجایی که این گروه با تعدادی از عناوین بازی محبوب خود در بازار شناخته شده است، عجیب نیست که یک برند گیمینگ یعنی بلک شارک را انتخاب کند. به خصوص که هر دو برند قبلاً برای تولید تلفن های هوشمند گیمینگ بلک شارک نیز شریک شده بودند.

 

دنیای متاورس هر روز بزرگ و بزرگتر می‌شود. باید دید برند بعدی که وارد این دنیای جذاب خواهد شد کدام برند خواهد بود. حدس شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری