حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرامیک شیلد اپل چیست؟ با فناوری محافظ صفحه نمایش آیفون آشنا شوید

به نظر می‌رسد که دنیای فناوری‌های محافظ و بهبود آن‌ها در هر نسل پایانی ندارد. امروزه فناوری‌های حفاظتی مختلفی برای محافظت از صفحه نمایش دستگاه‌ها استفاده می‌شود. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به گوریلاگلس اشاره کرد. اما سرامیک شیلد اپل چیست؟ این فناوری تا چه اندازه مقاوم است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سرامیک شیلد اپل؛ محافظی سرسخت در برابر سقوط و خط و خش…!

وب سایت خبری techradar می‌گوید که آیفون‌ها گجت‌های بسیار گران قیمت و البته تا حدودی شکننده هستند. اما شرکت اپل ویژگی مهمی به نام سپر سرامیکی یا Ceramic Shield را به آن‌ها اضافه کرده است که به شما کمک می‌کند تا از دستگاه خود، خصوصا در مدل‌های جدید، محافظت کنید. Ceramic Shield در واقع محافظ صفحه نمایش است و جایگزینی برای گوریلا گلس می‌باشد. همانطور که می‌دانید، گوریلا گلس در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌شود. اما سرامیک شیلد انحصاری گوشی‌های اپل، مخصوصا آیفون 12 و آیفون 13 است و اپل ادعاهای زیادی در مورد آن دارد. اما سپر سرامیک دقیقا چیست و واقعا چقدر مقاوم است؟

مقایسه تست سقوط iPhone 13 Pro Max اپل با Galaxy S21 Ultra سامسونگ

سرامیک شیلد اپل از چه چیزی ساخته شده است؟

سرامیک شیلد توسط کورنینگ (همان شرکت سازنده گوریلا گلس) ساخته شده است. این فناوری با تعبیه نانو کریستال‌های سرامیکی در شیشه از طریق فرآیند کریستالیزاسیون در دمای بالا ساخته می‌شود. علاوه بر این، سرامیک شیلد از تبادل یونی دوگانه نیز استفاده می‌کند که اساسا به معنای افزایش اندازه یون‌ها است تا حدی که جامدتر شوند. ترکیب این دو باعث می‌شود شیشه محکم‌تر شود. یعنی هم در برابر ضربه و خراش مقاوم‌تر است و هم در صورت سقوط از ارتفاع، احتمال یک تکه ماندن و شکسته نشدن آن بسیار بیشتر است.

نمایشگر آیفون ۱۲ با پوشش Ceramic Shield ارایه می شود

اما این یک روش غیرعادی است زیرا به طور کلی ما شاهد استفاده از سرامیک در صفحه نمایش نیستیم. این نامگذاری تا حدودی به این دلیل است که معمولا به اندازه شیشه معمولی شفاف نیستند. اما در اینجا مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا کریستال‌های سرامیکی به کار رفته در ساخت سرامیک شیلد کوچک‌تر از طول موج نور هستند. پس مشکل عبور نور اساسا وجود نخواهد داشت.

سرامیک شیلد اپل

میزان مقاومت Ceramic Shield چقدر است؟

اپل ادعا می‌کند که سرامیک شیلد مقاوم‌تر از شیشه‌های استفاده شده در سایر گوشی‌های هوشمند است. همچنین سرامیک شیلد اپل تا چهار برابر بهتر از آیفون‌های قبلی در برابر سقوط، از دستگاه محافظت خواهد کرد. متأسفانه، این شرکت جزئیات بیشتری درباره این شیشه محافظ، ارائه نکرده است. اما اگر این ادعاها درست باشد، Ceramic Shield بهترین محافظ داخلی صفحه نمایش برای گوشی‌های هوشمند است که می‌توانید داشته باشید.

سپر سرامیکی اپل در مقایسه با گوریلا گلس ویکتوس چگونه است؟

گوریلا گلس ویکتوس که در سری گلکسی S21 سامسونگ استفاده می شود، آخرین و بهترین نسخه گوریلا گلس تا این لحظه است. بنابراین رقیب اصلی سرامیک شیلد اپل، گوریلا گلس ویکتوس است. اگرچه هر دو توسط شرکت Corning ساخته شده‌اند. با توجه به اینکه اپل ادعا می‌کند که سرامیک شیلد سخت‌تر از هر شیشه گوشی هوشمند دیگری است، احتمالا شیشه گوریلا گلس ویکتوس را نیز شامل می‌شود. اما تفاوت‌ها ممکن است خیلی زیاد نباشد.

کورنینگ ادعا می‌کند که گوریلا گلس ویکتوس سخت‌ترین نسخه گوریلاگلس است که تا به حال ساخته شده است. این شیشه محافظ دو برابر شیشه‌های گوریلا گلس ۶ و چهار برابر شیشه‌های آلومینوسیلیکات (aluminosilicate) در برابر خط و خش، مقاومت دارد. شیشه‌های آلومینوسیلیکات از جنس همان شیشه‌های گوریلا گلس است، البته از نوع سرامیک شیلد اپل نیست. همچنین گفته می‌شود که گوریلا گلس ویکتوس محافظت در برابر سقوط دو متری را نیز ارائه می‌کند. احتمالاً این بدان معناست که سرامیک شیلد می‌تواند از حداقل این ارتفاع نیز در برابر سقوط مقاومت کند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما کدام یک از دو شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس و سرامیک شیلد اپل، مقاومت بهتری از خود نشان خواهند داد؟ آیا شیشه‌های محافظ گوشی‌های هوشمند آن چنان مقاوم هستند که کاربران نگران خط و خش و سقوط دستگاه از ارتفاعات کم نباشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان