حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوریلا گلس DX و DX Plus به دوربین گوشی‌های هوشمند می‌آیند!

کورنینگ پیش‌تر از محافظ‌های گوریلا گلس DX و گوریلا گلس DX Plus پرده برداری کرده بود. این شیشه‌ها، به طور قابل توجهی در برابر ضربات و خط و خش مقاوم هستند. حال، کورنینگ استفاده از شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس DX و نسخه پلاس آن را گسترده‌تر کرده است. به طوری که قرار است این شیشه‌ها به زودی به عنوان محافظ لنز دوربین گوشی‌های هوشمند ارائه شوند.

گوریلا گلس DX و گوریلا گلس DX Plus به عنوان محافظ دوربین گوشی‌های هوشمند وارد بازی می‌شوند

به نقل از XDA Developers، بیشتر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، از یک لایه محافظ برای محافظت از شیشه نمایشگر، قاب پشتی یا حتی لنز دوربین گوشی خود استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها، معمولاً از کورنینگ و با عنوان گوریلا گلس تهیه می‌شوند. هم اکنون، گوریلا گلس ویکتوس بهترین شیشه محافظ در بین محصولات کورنینگ است. این محصول، برای اولین بار در سال ٢٠٢٠ و در گوشی Galaxy Note 20 Ultra به کار گرفته شد. اما توجه داشته باشید که این شیشه‌ها، صرفاً برای محافظت از نمایشگر ساخته نشده‌اند. بلکه از آن‌ها می‌توان برای حفاظت از دوربین گوشی نیز بهره گرفت. این محصولات جدید، همان محافظ‌های قبلی گوریلا گلس هستند که اکنون برای این کار طراحی شده‌اند. این دو محصول، همان Gorilla Glass DX و نسخه پلاس آن هستند.

گوریلا گلس DX

در بیانیه مطبوعاتی کورنینگ، عبارات جالبی بیان شد. کورنینگ می‌گوید که شیشه محافظ لنز دوربین آن‌ها، می‌تواند ترکیبی منحصر به فرد از عملکرد جذب نور پیشرفته، مقاومت در برابر خراش و دوام را به ارمغان بیاورد. هنگام عکاسی به وسیله گوشی‌های هوشمند، شیشه پوشاننده لنزهای دوربین و سنسور، مشخصاً نقش زیادی دارد. این شیشه، نقش مهمی در جذب نور و رساندن آن به سنسور دارد. اما در بسیاری از مواقع، نوری که از این شیشه عبور می‌کند، تا حدی بازتاب می‌شود. بازتاب هرچه کم‌تر این نور، سبب بهبود شرایط عکاسی می‌شود. مدیر کل کورنینگ در رابطه با این موضوع گفت:

از مدت‌ها قبل، در دوربین گوشی‌های هوشمند از پوشش‌های ضد انعطاف استفاده می‌شود. با این حال، این پوشش‌ها به راحتی خراشیده می‌شوند. به همین ترتیب، کیفیت تصاویر به مرور زمان افت می‌کند. اما طراحان گوریلا گلس در تولید محافظ‌های دوربین گوشی ظرافت خاصی را به خرج داده‌اند. به گونه‌ای که این پوشش‌ها نسبت به پوشش‌های سنتی مقاومت و دوام بیشتری دارند. در عین حال، عملکرد جذب نور این شیشه‌ها پیشرفته‌تر از قبل شده است.

کورنینگ می‌گوید که سامسونگ اولین کمپانی داوطلب در استفاده از گوریلا گلس DX برای محافظت از دوربین گوشی‌های هوشمند خود است. با این وجود، دیگر تولید کنندگان نیز به زودی از این شیشه استفاده خواهند کرد. در ادامه اظهارات مدیر کل کورنینگ، وی گفت:

ما راه حلی ایده آل برای پوشش لنز دوربین گوشی‌های هوشمند را تدارک دیده‌ایم. شیشه‌های محافظ ما برای این بخش، توانایی گرفتن ٩٨ درصد از نور محیط را برای حسگر تصویر دارند. به همین ترتیب، کیفیت تصاویر و فیلم‌ها بیشتر از قبل خواهد بود. محصولات جدید ما، بهترین عملکرد جذب نور و مقاومت را ارائه می‌دهند.

با توجه به این که سامسونگ در ماه آینده مراسم Unpacked خود را برگزار می‌کند، احتمال می‌رود تا این کمپانی از این محافظ‌های لنز در یکی از محصولات خود استفاده کند. گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3، دو گزینه محتمل در این بخش هستند. اما نمی‌دانیم که این موضوع شامل هر دو محصول می‌شود یا خیر.

چه نظری در مورد اظهارات مدیر کورنینگ دارید؟ آیا محصولات تازه کورنینگ برای محافظت از دوربین گوشی‌های هوشمند را می‌پسندید؟ کدام ویژگی این شیشه‌های محافظ برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️