حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل توضیح می‌دهد چرا نمایشگر لمسی یا Face ID را به مک بوک پرو جدید اضافه نکرده است

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | اپل

درحالی‌که مک بوک پرو 14 و 16 اینچی به‌طور گسترده‌ای مورد استقبال منتقدان و کاربران قرار گرفته است، هنوز سؤالاتی در مورد ویژگی‌های ازدست‌رفته این نوت‌بوک‌های قدرتمند مانند نمایشگر لمسی و Face ID وجود دارد. مدیران اپل اما، به‌تازگی در مصاحبه با وال استریت ژورنال، مقاومت این شرکت را برای افزودن این ویژگی‌ها به مک توجیه کردند.

عدم استفاده از نمایشگر لمسی و Face ID در مک

درحالی‌که تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی Chromebook و Windows به‌طور گسترده‌ای از نمایشگر لمسی در لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده‌اند، اپل تاکنون مایل به استفاده از این کار نبوده است. در عوض، این شرکت بر روی “indirect input” در مک و صرفه‌جویی در فناوری صفحه لمسی برای iPad تمرکز کرده است. جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل، در این مصاحبه بیان کرد:

 “ما بهترین کامپیوتر لمسی جهان را بر روی iPad می‌سازیم که کاملاً برای آن بهینه شده و مک نیز کاملاً برای ورودی غیرمستقیم بهینه شده است. ما واقعاً دلیلی برای تغییر آن احساس نکرده‌ایم.

فیس آیدی چطور؟ با توجه به اینکه MacBook Pro اکنون دارای یک بریدگی در نمایشگر است، به نظر می‌رسد که Face ID می‌تواند در آن ظاهر شود؛ اما به‌نظر می‌رسد اپل فکر می‌کند که Touch ID برای فرم فاکتور لپ‌تاپ مناسب‌تر است. تام بوگر، معاون بازاریابی محصولات مک و آیپد اپل، در این مصاحبه بیان کرد: «تاچ آیدی روی لپ‌تاپ راحت‌تر است، زیرا دست‌های شما از قبل روی کیبورد هستند».

عدم استفاده از نمایشگر لمسی و Face ID در مک

عدم استفاده از نمایشگر لمسی و Face ID در مک

نکته‌های دیگر از بررسی‌های Joanna Stern برای WSJ شامل ادامه “کار” اپل در همکاری با تعمیرگاه‌های مستقل است:

 همان‌طور که چند ماه پیش متوجه شدم، اگر آب را در سراسر مک‌بوک‌ها بریزید و AppleCare نداشته باشید، می‌توانید با رفتن به یک تعمیرگاه مستقل صدها دلار صرفه‌جویی کنید، اما فقط درصورتی‌که فروشگاه قطعات و اطلاعات مناسب برای تعمیر آنها را داشته باشد که آن‌ها اغلب این کار را نمی‌کنند. آقای بوگر گفت که این شرکت به “کار در آن فضا” ادامه می‌دهد.

هیچ برنامه‌ای برای مک بوک مقاوم در برابر آب وجود ندارد:

 وقتی از لپ‌تاپ مقاوم در برابر آب پرسیدم، هر دوی آنها در زوم بی‌پروا به من خیره شدند. آقای بوگر گفت: این مورد جزو اولولیت‌های ما نبوده است.

در مورد عدم قابلیت ارتقا در مک بوک پروهای جدید:

 برای مثال نمی‌توانید رم را بعد از خرید ارتقا دهید. هم آقای بوگر و هم آقای ترنوس گفتند که “معماری حافظه یکپارچه” بخشی از دلیل بهبود عملکرد در مک‌ها می‌باشد.

اپل: اضافه کردن ناچ و حذف تاچ بار از مک بوک پرو جدید برای بهره‌وری در استفاده از آن است

دیدگاه شما پیرامون اظهارنظر دو مدیر ارشد اپل برای عدم استفاده از نمایشگر لمسی و Face ID در مک بوک‌های جدید چیست؟ به‌نظر شما دلایل ایشان منطقی بوده و قابل‌قبول می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

faceID روی گوشی و آیپد راحتتر و کاربردیتره، مخصوصاً کاربردهای سنسور Lidar روی آیفون و آیپد ولی روی مکبوک خرج اضافه‌ـست کاربرد camera روی مکبوک فقط تماس تصویری‌ـه؛ همینجوریش هم کلی سنسور اون بالای دیسپلی مکبوک گذاشته سنسورهای faceID هم بهش اضافه کنه notch کشیده تر و عریضتر میشه.

Auroro

خساست دیگر از اپل.

Farcry

والا این دیگه اسمش خساست نیست چون هیچ کدوم از رقبا مک بوک پرو هم سنسور اثر انگشت و هم سنسور تشخیص چهره ندارن رو باهم ندارن که اپل بیاد روی مک بوک پرو فیس آیدی بزاره
و همون تاج آیدی که داره برای یه لبتاب کافیه
البته اپل میتونست ناچ نزاره و توی همون حاشیه ۲/۵ میلی متری بالا سنسور دوربین ویدیو کال و بقیه سنسور ها رو جا بده که این کار رو نکرد

نیما عرفانی

“هیچ کدوم از رقبا مک بوک پرو هم سنسور اثر انگشت و هم سنسور تشخیص چهره ندارن رو باهم ندارن”
دقیقاً خاطرم نیست ولی بعضی نمونه های لنوو تینک پد و یوگا ، دل xps ، اچ‌پی اسپکتر و انوی ، سامسونگ گلکسی بوک ، ایسوس زنبوک فلیپ ؛ همزمان تشخیص چهره ویندوز هِلورو با فینگر پرینت دارن…
تازه از سونی Vaio ، ایسر و سوئیفتش و زیر مجموعه هایی مثل Aleinware ، Infinity ، XMG ، Aftershock فاکتور گرفتم.

Mohammadr

Farcry
البته چند وقت پیش دلیل گذاشتن ناچ رو گفت، که درواقع با اون ناچ، صفحه رو بزرگتر کرده… که کار خوبیه، درسته بدجلوه شده ولی به سود مشتریه.
عرفان
?Are you memory guy
Friends series

Farcry

من هرچی توی نت گشتم لبتابی پیدا نکردم که حسگر تشخیص چهره سه بعدی و اثر انگشت رو باهم داشته باشه
چرا روی ویندوز ۱۰ و همه لبتاب های ویندوز ۱۰ میشه از تشخیص چهره با دوربین سلفی که دو بعدی هست برای آنلاک کردن استفاده کرد ولی لبتابی که سنسور جدا برای این کار و تشخیص ۳ بعدی داشته باشه رو من توی نت ندیدم شما اگر پیدا کردید لطفا اسم و مدلش رو بگید 🙏

نیما عرفانی

“من هرچی توی نت گشتم لبتابی پیدا نکردم که حسگر تشخیص چهره سه بعدی و اثر انگشت رو باهم داشته باشه”
عزیزم شما حرفی از فیس آنلاک ۳ بعدی نزدی ، این عین حرف خودته ؛
“هیچ کدوم از رقبا مک بوک پرو هم سنسور اثر انگشت و هم سنسور تشخیص چهره ندارن”
منم جواب دادم که اتفاقاً لپ تاپ ها و اولترابوک هایی هستن به لطف قابلیت ویندوز هِلو هم تشخیص چهره دارن(حتی دو بعدی) و هم فینگرپرینت.
به ه‍مین جهت مشخصاً از اپل انتظار نمیره هم تاچ آی دی ۳ بعدی بذاره هم فیس آی دی ۳ بعدی . حتی تو دنیای گوشی های هوشمند هم هیچ گوشی نیست که همزمان تشخیص چهره ۳ بعدی رو با اثر انگشت ۳ بعدی ارائه بده. روتینش اینه که یکیش ۳ بعدیه یکیش ۲ بعدی. مثلاً وقتی حسگر اثر انگشت خازنی یا اولتراسونیک وجود داره واقعاً نیازی به فیس آنلاک ۳ بعدی نیست و بالعکس .
“ولی لبتابی که سنسور جدا برای این کار و تشخیص ۳ بعدی داشته باشه رو من توی نت ندیدم”
https://youtu.be/PkW5WKHsQOg
این چون تو ذهنم بولد شده بود فرستادم. ایسوس زنبوک ux 14,15 خیلی وقته که وایرال شده و 3D IR face recognition داره…

Farcry

بله من اون بالا باید دقیق تر میگفتم چون تشخیص چهره دو بعدی روی همه لبتاب های ویندوزی وجود داره
بابت لینک هم ممنون

نیما عرفانی

❤️🎼

mehpsa

اپل تو فکر اینه که به چه بهانه ای کابل و آداپتور رو از این محصول حذف کنه و جداگانه بفروشه بعد بعضی ها دنبال اینن که چرا نمایشگر لمسی و فیس آیدی نداره؟
اصلا چه نیازی به فیس آیدی هست وقتی هر کسی می‌تونه راحت کابل مک رو بکنه و تو کمد خودش بزاره و درش رو قفل کنه و کلید رو هم همراه خودش ببره، درسته اپل پیش فرض پولش رو میگیره ولی واقعا نیازی نیست
بعد اصلا گیرم طرف اومد و کلید کمد رو پیدا کرد و کابل رو برداشت و مک رو روشن کرد ، حالا میخواد چکار کنه؟ نهایتا بتونه چند تا سکه و الماس از بازی انگری بردز رو خرج کنه ، دیگه غیر از انگری بردز چی داخل مک هست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی