حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس آی‌دی زیر نمایشگر پس از سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

یک گزارش جدید از سوی زنجیره تامین نشان می‌دهد که می‌توانیم دوربین سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID آیفون را زیر صفحه‌نمایش و «پس از سال ۲۰۲۶» داشته باشیم. این مهم با استفاده از فناوری توسعه‌یافته توسط LG Innotek ممکن می شود. فیس آی‌دی زیر نمایشگر پس از سال ۲۰۲۶ می‌تواند به حداقل رساندن زائده نمایشگر آیفون‌ها کمک کند.

فیس آی‌دی زیر نمایشگر

این احتمال وجود دارد که این فناوری در ابتدا فقط برای سیستم Face ID استفاده شود، اما پله‌ای به سوی طراحی تمام صفحه واقعی بعدی خواهد بود. احتمالا پس از آن و با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به نمایشگر کاملا بدون زائده دست پیدا خواهیم کرد.

مدت‌ها تصور می‌شد که چشم‌انداز بلندمدت اپل برای آیفون «یک نمایشگر تمام صفحه بدون مزاحمت» است. البته این چشم‌انداز شاید فقط برای اپل نبوده و همه شرکت‌ها چنین طرحی را در سر می‌پروراندند. طبیعتا موانعی در دستیابی به این موضوع وجود دارد. برای این کار باید تمام المان‌های مزاحم به پشت نمایشگر منتقل شوند.

این المان‌ها کم تعداد نبوده و شامل بلندگوی مکالمه، حسگر مجاورت و نورسنج محیط، دوربین سلفی و ابزار احرازهویت مانند حسگر اثرانگشت یا سیستم تشخیص چهره می‌شود.

در حال حاضر، اپل بلندگوی مکالمه را در یک شکاف بسیار ظریف در لبه بالای نمایشگر قرار می دهد. باقی موارد نیز در جزیره پویا تعبیه شده‌اند.

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس

اپل چندین حق اختراع دارد که همه این موارد را پشت صفحه نمایش قرار می‌دهد. از نظر فنی، همه این کارها امروز قابل انجام است، حتی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش از سال ۲۰۱۹ استفاده شده است. با این استفاده از این فناوری‌ها در یک محصول بسیار پرتیراژ مانند آیفون می‌تواند بسیار پر دردسر باشد.

سیستم Face ID زیر صفحه نمایش «پس از 2026»

چالش انتقال سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون به زیر نمایشگر کمتر از انتقال دوربین دوربین سلفی است. دوربین سیستم Face ID فقط باید به اندازه‌ای خوب باشد تا نور منعکس شده از پروژکتور نقطه‌ای مادون قرمز را ببیند.

به همین دلیل است که اپل تقریباً قادر خواهد بود قبل از اینکه بتواند دوربین سلفی را به زیر نمایشگر بفرستد، سیستم فیس‌آی‌دی را در زیر نمایشگر تعبیه کند.

یک گزارش جدید از TheElec می‌گوید که اپل قرار است این فناوری را «پس از سال 2026» معرفی کند. این یعنی احتمالا در سال ۲۰۲۷ و با آیفون ۱۹ باید منتظر این فناوری باشیم!

در این گزارش آمده:

شرکت LG Innotek وارد توسعه اولیه یک «دوربین زیر پنل» (UPC) شده است که در آن لنز دوربین قابل مشاهده نیست. فرض بر این است که برای آماده شدن برای تولید آیفون تمام صفحه (نمایشگر بدون مزاحمت) اپل در نظر گرفته شده است. عرضه آیفون اپل با UPC پس از سال 2026 انتظار می رود […]

این گزارش همچنین می‌گوید اپل فناوری رقیب را از یک تامین‌کننده دیگر (احتمالاً سامسونگ) ارزیابی کرده و از کیفیت راضی نبوده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید واقعا نیاز به این همه انتظار است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)