حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس‌آی‌دی زیرنمایشگر آیفون شاید به این زودی‌ها عرضه نشود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

هفته پیش درباره این احتمال که آیفون ۱۶ پرو با Face ID زیر نمایشگر معرفی خواهد شد، صحبت کردیم. مدت‌هاست که شایعه فیس‌آی‌دی زیرنمایشگر یا تاچ‌آی‌دی زیرنمایشگر را می‌شنویم اما هنوز محقق نشده‌اند. آنطور که گزارش جدید می‌گوید، فیس‌آی‌دی زیرنمایشگر آیفون شاید به این زودی‌ها عرضه نشود.

فیس‌آی‌دی زیرنمایشگر آیفون

آیفون‌های اپل یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان هستند و این شرکت در تلاش است تا با هر نسل جدید، ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کند. با این حال، این شرکت همچنان در زمینه ارائه برخی از فناوری‌ها و ویژگی‌ها نسبت به برخی از ارائه‌های پرچم‌دار اندرویدی عقب است.

در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممتاز دارای فناوری احراز هویت بیومتریک زیر نمایشگر هستند، اپل هنوز چنین فناوری‌ای را به دستگاه‌های خود اضافه نکرده‌است و به نظر می‌رسد که چنین موضوعی به این زودی‌ها هم اتفاق نمی‌افتد.

طبق جدیدترین گزارش راس یانگ، بعید است که اپل تا سال ۲۰۲۵ فناوری Face ID زیر نمایشگر را روی گوشی های هوشمند خود پیاده کند. بنابراین، اگر منتظر آیفون‌های بدون بریدگی نمایشگر هستید، باید چند نسل دیگر صبر کنید.

پیش از این، گزارش شده بود که آیفون با فیس‌آی‌دی زیر نمایشگر می‌تواند سال 2024 به طور رسمی عرضه شود، اما به نظر می‌رسد این بازه زمانی به دلیل مشکلات مربوط به تامین سنسور به تعویق افتاده است. با توجه به بازه زمانی جدید پیشنهادی، سری آیفون ۱۷ اپل می تواند اولین دستگاهی باشد که اجزای Face ID را در زیر نمایشگر پنهان می کند.

حتی زمانی که اپل فناوری Face ID زیر نمایشگر را به آیفون‌ها اضافه می‌کند، گفته می‌شود که گوشی همچنان سوراخی برای سنسورهای دوربین جلو خواهد داشت. در حالی که ما انتظار تغییرات عمده در آن نسل آیفون را داریم هنوز خیلی زود است که حدس بزنیم که چه تغییراتی در طراحی آیفون سه نسل بعد رخ می دهد.

چیزی که برای سال بعد مشخص است، اواخر تابستان ۱۴۰۲ اپل بریدگی نمایشگر جدید خود به نام Dynamic Island را به هر چهار مدل iPhone 15 اضافه خواهد کرد. این قابلیت در حال حاضر فقط به مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ محدود می‌شود.

ما انتظار داریم چند تغییر عمده دیگر از جمله استفاده از پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ در سری آیفون ۱۵ اعمال شود. همچنین شایعه شده است که این شرکت یک مدل Ultra را هم در نظر دارد اما مشخص نیست که به سری iPhone 15 می‌رسد یا خیر.

نظر شما چیست؟ منتظر سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی زیرنمایشگر آیفون‌های جدید هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)