حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌عامل iOS 15.2 سابقه تعمیر آیفون و تشخیص قطعات اصلی در آن را به‌شما نشان می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، برترین‌های ترنجی

آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل با نام iOS 15.2 یک ویژگی مفید را برای دارندگان آیفون که اخیراً گوشی خود را تعمیر کرده‌اند، ارائه می‌کند. با به‌روزرسانی جدید، اپل بخشی را به تنظیمات آیفون شما اضافه کرده است که «Parts and Service History» نام داشته و به شما امکان می‌دهد با مشاهده تاریخچه خدمات تلفن خود، تأیید کنید که قطعات مورداستفاده پس از اتمام مراحل سرویس دستگاهتان، همگی اصلی بوده و قطعه دسته‌دوم و یا غیراورجینال در آن استفاده نشده باشد.

نمایش سابقه تعمیر آیفون در iOS 15.2

در قسمت Settings -> General -> About، بخش جدیدی وجود دارد که قطعات و تاریخچه خدمات دستگاه فعلی شما را توصیف می‌کند، ازجمله اینکه آیا آن‌ها به‌عنوان قطعات اصلی اپل با جستجو در تاریخچه انجام سرویس این شرکت، شناسایی شده‌اند یا اینکه این بخش ناشناخته بوده و به‌عنوان یک جزء رسمی اپل محسوب نشده است.

پیش از ارائه آپدیت iOS 15.2، این قسمت تنها به کاربران از وجود قسمت‌های ناشناخته و نه تشخیص دقیق آن‌ها، هشدار می‌داد.

همچنین قسمت Parts and Service History تنها در صورتی ظاهر می‌شود که چیزی در داخل آیفون تعویض شده باشد، درغیر این‌صورت قابل‌مشاهده نخواهد بود.

قطعات اصلی اپل شامل پیوندهایی به اطلاعات سرویس مربوطه در وب، ازجمله تاریخ و زمان دقیق انجام تعمیرات می‌باشد. درادامه، یک بخش ناشناخته با یک نشانگر هشدار علامت‌گذاری می‌شود. اگر قطعه غیراصلی باشد و یا پیش‌تر در آیفون دیگری استفاده شده باشد یا به‌درستی کار نکند، ممکن است پیام قطعه ناشناخته ظاهر شود. اپل می‌گوید که این پیام‌ها فقط شامل هشدار اطلاعاتی بوده و وجود قطعات ناشناخته، مانع از کارکرد صحیح دستگاه شما نمی‌شود. (البته توصیه می‌شود فقط از قطعات اصلی تأییدشده توسط اپل برای آیفون خود استفاده کنید.)

نمایش سابقه تعمیر آیفون در iOS 15.2

نمایش سابقه تعمیر آیفون در iOS 15.2

بسته به مدل آیفون شما، تنظیمات می‌تواند وضعیت اجزای مختلف را تشخیص دهد. به‌عنوان‌مثال، برای iPhone XR ،XS و نسخه‌های جدیدتر، فقط اطلاعات مربوط به قسمت باتری در دسترس خواهد بود. مدل‌های آیفون 11 جزئیات تعمیر باتری و نمایشگر را گزارش می‌دهند. در سری آیفون‌های 12 و آیفون 13، اطلاعات هر سه بخش باتری، نمایشگر و دوربین گزارش داده می‌شود.

یک کلاهبرداری متداول که توسط تعمیرگاه‌های مخرب صورت می‌پذیرد، تبلیغ تعمیر دستگاه شما با قطعات اصلی اپل می‌باشد که کلاهبرداران با استفاده مخفیانه از قطعات اصلی شما پس از فروش آن‌ها، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند.

اگر مشتریان آیفون درحال تعویض گوشی خود در فروشگاه‌های غیرمجاز هستند، می‌توانند از صفحه تنظیمات برای تأیید اینکه تعمیر به‌صورت مجاز و با قطعات اصلی انجام شده است، استفاده کنند. به‌طور مشابه، اگر یک دستگاه از قبل خریداری می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این صفحه به‌سرعت بررسی کنید که گوشی در شرایطی که ازسوی فروشنده تبلیغ شده است، فروخته می‌شود.

افزودن این ویژگی در راستای اجرای برنامه Self Service Repair اپل در سال آینده می‌باشد که کانال توزیع بسیار بزرگ‌تری را برای فروش و تعمیر مجدد قطعات اصلی اپل ایجاد خواهد کرد.

نظر شما درباره قابلیت جدید iOS 15.2 برای شناسایی قطعات و نمایش سابقه تعمیر آیفون شما در بخش تنظیمات چیست؟ این ویژگی با توجه به توضیحات ارائه‌شده، تا چه حد به‌کار شما خواهد آمد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی