حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iPhone SE Plus شاید به زودی معرفی شود؛ سرنوشت مبهم آیفون SE 3

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات، موبایل

اگرچه شرکت اپل یک شرکت صرفا فعال در حوزه گوشی‌های هوشمند بالارده و پرچمدار است. اما معرفی و عرضه سری SE نشان می‌دهد که این شرکت به خوبی از پتانسیل بسیار زیاد محصولات میان‌رده آگاه است. بنابر اخبار و گزارش‌های جدیدی، شاید گوشی iPhone SE Plus  به زودی معرفی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گوشی iPhone SE Plus؛ آیا رویاها رنگ حقیقت به خود خواهند گرفت؟

در حال حاضر بیش از یک سال از عمر آیفون SE 2020 می‌گذرد. بنابراین امیدوار بودیم که به زودی شاهد معرفی آیفون SE 3 باشیم. اما آخرین اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که چنین چیزی رخ نخواهد بود. به گفته راس یانگ (Ross Young)، افشاگر معروف، معرفی و عرضه آیفون SE 3 احتمالا تا سال 2024 به تعویق افتاده است. بنابراین ممکن است برای سال‌ها این گوشی عرضه نشود. ظاهرا هنگامی که این گوشی عرضه شود، باید شاهد حضور یک صفحه نمایش LCD با سایزی بزرگ‌تر از 5.7 تا 6.1 اینچی باشیم. این سایز صفحه نمایش، از آیفون SE 2020 با نمایشگر 4.7 اینچی، بسیار بیشتر است.

گوشی iPhone SE Plus

یانگ اطلاعات دیگری در مورد این گوشی ارائه نمی‌دهد. اما اگر این اندازه دقیق باشد، به نظر می‌رسد که این دستگاه احتمالاً طراحی مدرن‌تری دارد. یعنی با حاشیه‌های کوچک‌تر همراه شده و بدون دکمه هوم معرفی می‌شود. این طراحی با آیفون 13 همخوانی بیشتری دارد تا آیفون 8 که آیفون SE فعلی بر اساس آن است. در غیر این صورت، این گوشی می‌تواند یک گوشی بسیار بزرگ باشد و ممکن است طراحی آن برای سال 2024 بسیار قدیمی به نظر برسد.

آیفون SE پلاس با تغییرات ظاهری قابل توجه معرفی خواهد شد

شایعات مختلف پیرامون آیفون SE پلاس

اکنون اخبار مختلفی در این زمینه به گوش می‌رسد که آیفون بعدی با صفحه نمایش LCD در سال 2022 معرفی خواهد شد. احتمالا این گوشی SE Plus با صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD و با طراحی آیفون 8 است که همراه با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، معرفی و عرضه آیفون SE3 با صفحه نمایش 5.7 یا 6.1 اینچی LCD اکنون به سال 2024 منتقل شده است. با این حال، هر کسی که به دنبال یک آیفون جدید مقرون به صرفه است، لزوماً مجبور نیست آنقدر صبر کند. زیرا یانگ در ادامه می‌گوید که ظاهراً در سال 2022 آیفون SE پلاس را خواهیم دید. گفته می‌شود که این آیفون دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع LCD و مشابه آیفون SE (2020) و آیفون 8 است، اما از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

طرح مفهومی آیفون SE 3 را ببینید

انتظار می‌رود شاهد تغییرات بیشتری نسبت به گزینه های پشتیبانی از شبکه باشیم. مثلا اینک که حداقل انتظار می‌رود که یک چیپست نسبتا جدیدتر برای به‌روز نگه داشتن iPhone SE Plus در نظر گرفته شود، اما یانگ در این مورد اظهار نظر نمی‌کند. با این حال، همه این موارد را با کمی احتیاط باید بیان کرد. بی شک می‌دانیم که یانگ سابقه بسیار خوبی در زمینه افشای اطلاعات دارد. به همین دلیل چند روز پیش شنیدیم که آیفون SE بعدی در اوایل سال 2022 با طراحی مبتنی بر آیفون XR، عرضه خواهد شد. این مسئله احتمالاً به معنای استفاده از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی است. بنابراین این موضوع با آن چه که یانگ در مورد iPhone SE Plus می‌گوید، در تضاد است. در حال حاضر، کمی سخت است که بگوییم کدام اطلاعات افشا شده، درست است.

تحلیل: این اولین بار نیست که در مورد آیفون SE پلاس می شنویم

اکثر شایعات مرتبط با آیفون SE بعدی، بر روی آیفون SE 3 متمرکز شده‌اند. اما حالا اندکی قبل از معرفی و عرضه آیفون SE 2020 در مورد آیفون SE پلاس می‌شنویم. با این حال، افشای اطلاعات قبلی نشان می‌دهد که آیفون SE پلاس صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به آیفون SE 2020 خواهد داشت. این در حالی است که یانگ تخمین می‌زند سایز صفحه نمایش، همان اندازه ذکر شده باشد.

نمایشگر بزرگ‌تر با این نام سازگاری بیشتری دارد. به خصوص که اپل قبلاً از کلمه Plus برای نشان دادن صفحه نمایش بزرگ‌تر استفاده کرده است. مثلا در مورد آیفون 8 پلاس. بنابراین ابهامات زیادی در مورد این گوشی وجود دارد. وب سایت خبری techradar می‌گوید که هر چیزی را که می‌شنویم باید با کمی احتیاط آن را بیان کنیم تا جزئیات دقیق‌تر آن محصول ظاهر شود.

 

نظر شما در کاربران ترنجی در این زمینه چیست؟ آیا شما هم از طرفداران سری SE محصولات اپل هستید؟ به نظر شما اپل قصد دارد آیفون SE پلاس را عرضه کند یا آیفون SE 2020 را معرفی می‌کند؟ در صورت معرفی چنین محصولی آیا آن را خریداری خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

نسخه چپانده شونده honor 4c

mehpsa

مخصوص کسانی که فکر میکنن اگه گوشی منسوخ شده رو دوبرابر ارزشش بخرن آدم خاصی میشن ولی ۱۱۰۰ دلار ندارن بدهند و سنشون از ۱۹ سال گذشته و توی کوچه های تاریک براشون کادوی ۱۱۰۰ دلاری نمیدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان