حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: آیفون 8 پلاس رسما معرفی شد

به مناسبت ده ساله شدن آیفون: شرکت اپل به صورت رسمی از سری جدید گوشی‌های آیفون خود رونمایی کرد. یکی از این گوشی‌ها آیفون 8 پلاس نام دارد که در ادامه به مشخصات و جزئیات این گوشی خواهیم پرداخت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون 8 از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با پنل IPS LCD استفاده می‌کند که رزولوشن فول اچ‌دی را در خود جای داده است. همچنین هر اینچ از این صفحه نمایش میزبان 401 پیکسل می‌باشد. تکنولوژی 3D Touch در این گوشی هم در دکمه خانه و هم در صفحه نمایش نیز حضور دارد.

قلب تپنده آیفون 8 پلاس را پردازنده اختصاصی اپل با نام A11 در کنار 3 گیگابایت رم تشکیل داده است. همانطور که گفته شد A11 از 6 هسته پردازشی برخوردار است. آیفون‌ 7 پلاس با پردازنده A10 تنها از 4 هسته پردازشی برخوردار بود اما یکی از قدرتمندترین گوشی‌های سال 2017 بود و معلوم نیست اپل با استفاده از 6 هسته پردازشی قرار است چه رقابت سرعتی با دیگر گوشی‌های بازار ایجاد کند.

در کنار پردازنده و رم ، حافظه داخلی 64/256 گیگابایتی وجود دارد که کاربر بنابر نیاز خود می‌تواند آن را انتخاب کند.

آیفون 8 پلاس از حسگری دوگانه برای دوربین اصلی برخوردار است که هر دو حسگر، کیفیتی 12 مگاپیکسلی را دارند؛ یکی از این حسگر‌ها دریچه دیافراگم F/1.8 و دیگری F/2.8 دارد. همانند آیفون 7 پلاس، یکی از این حسگر‌ها وظیفه انجام حالت پرتره و زوم دو برابری بدون افت کیفیت را به عهده دارد. برخلاف سال قبل، ویدیو‌های فول اچ‌دی نیز با سرعت 240 فریم نیز ضبط خواهند شد و می‌توانید ویدیو‌های 4K با سرعت 60 فریم را داشته باشید. سال پیش این رقم به 120 فریم برای کیفیت فول اچ‌دی و سرعت 30 فریم برای ویدیو‌های 4K بود.

دوربین سلفی این دستگاه نیز حسگری 7 مگاپیکسلی دارد که می‌تواند ویدیو‌هایی اچ‌دی با سرعت 240 فریم و ویدیو‌هایی با فول اچ‌دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی قابلیت تصویر برداری HDR و پاناروما را دارند.

قابلیت جدیدی نیز برای حالت پرتره ایجاد شده است که شما می‌توانید پس زمینه خود را تیره تر کنید و به بهترین نتیجه ممکن برسید.

همانطور که حدس زده می‌شد سیستم عامل آیفون 8 پلاس، iOS 11 می‌باشد که همراه با دستیار صوتی اپل و نرم‌افزار‌های کاربردی، حس یک سیستم عامل کامل را به شما القا خواهد کرد.

اپل برای موارد اتصالی این گوشی از بلوتوث 4.2 در کنار “Wi-Fi 802.11” استفاده کرده است. با توجه به اینکه بلوتوث 5.0 چند وقتی است که به صورت رسمی رونمایی شده و حتی گوشی‌های زیادی از این نسخه برخوردار هستند، این کار اپل را می‌توان یک پسرفت دانست.

با توجه به شیشه‌ای بودن پست آیفون 8 پلاس، قابلیت شارژ بی‌سیم برای این گوشی فراهم شده است.

آیفون 8 پلاس دارای گواهینامه IP68 است و شما می‌توانید بدون نگرانی، زیر آب با گوشی کار کنید. گواهینامه IP68 مقاومت گوشی در برابر آب تا عمق 1.5 متری و مدت زمان 30 دقیقه را تضمین می‌کند.

متاسفانه جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشی نیز حضور ندارد اما اپل برای جبران این مورد از اسپیکر‌های استریو با کیفیتی در این گوشی استفاده کرده است. با توجه به نبود جک 3.5 میلی متری صدا ضخامت این دستگاه 6.1 میلی‌متر است. ابعاد کلی این دستگاه ….. در کناز وزنی …. است.

یک باتری …. میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض توسط کاربر نیز وظیفه تامین انرژی این دستگاه قدرتمند را دارد.

رنگ بندی آیفون 8 پلاس مثل سال گذشته به 5 رنگ: جت بلک، سیاه، طوسی، طلایی و رز گلد محدود شده است.

قیمت آیفون 8 پلاس از 799 دلار شروع خواهد شد. همچنین از 22 سپتامبر به صورت رسمی به عرضه خواهد رسید.

نظر شما درباره آیفون 8 پلاس چیست؟ با توجه به قیمت 799 دلاری آیا ارزش خرید دارد؟ یا با هزینه‌ای بیشتر می‌توان آیفون ایکس را خریداری کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

قطعا 8 پلاس میخرم

Sadeghh

قیمت مناسبی داره به نظرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji