حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون SE Plus با تراشه A15 Bionic، اولین گوشی اقتصادی اپل خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل زیاد وارد بازار گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی نمی‌شود. با این حال، زمزمه‌های ورود اپل به این بازار وجود دارند. آیفون SE Plus، دستگاهی است که مدت زیادی است در شایعات حضور دارد. گفته می‌شود که این گوشی، قرار است اولین گوشی اقتصادی اپل باشد.

آیفون SE Plus با قوی‌ترین تراشه اپل در بخش موبایل ارائه می‌شود

همان طور که گفتیم، iPhone SE Plus در کنار iPhone SE 3 درشایعات زیادی حضور داشته است.

 

گوشی iPhone SE Plus شاید به زودی معرفی شود؛ سرنوشت مبهم آیفون SE 3

 

به گزارش GizChina، اپل علاقه چندانی برای ورود به بازار گوشی‌های اقتصادی و مقرون به صرفه ندارد. البته در برخی مواقع، کوپرتینویی‌ها یک گوشی اقتصادی‌تر را برای یک سال ارائه می‌دهند. بر اساس گزارشات منتشر شده از مراجع بالادستی زنجیره تأمین محصولات، اپل علاوه بر توسعه نسل بعدی آیفون‌های پرچمدار خود، در حال برنامه ریزی برای ارائه گوشی‌های اقتصادی‌تر و ورود به بازار این دسته از گوشی‌ها است. در این گزارش، ادعا شده است که اپل در نظر دارد تا یک گوشی جدید را به سری SE خود اضافه کند. ظاهراً اپل در حال توسعه iPhone SE Plus است. اندازه نمایشگر این گوشی، به ۵ اینچ افزایش یافته است.

در بخش مشخصات، گفته می‌شود که آیفون SE پلاس با نمایشگر IPS LCD روانه بازار می‌شود. اگرچه که اندازه نمایشگر این گوشی، کمی بزرگ‌تر از آیفون ٨ است، اما شاهد پشتیبانی از اینترنت 5G در این گوشی خواهیم بود. اما در مورد دیگر مشخصات این گوشی، اخبار موثقی در دسترس نیست.

با این حال، یک منبع تأیید نشده اظهار دارد که قلب تپنده iPhone SE Plus، تراشه Apple A15 Bionic خواهد بود. از سوی دیگر، اپل در حال آزمایش یک گوشی جدید با تراشه A14 Bionic است. استفاده از تراشه قوی‌تر، به منزله افزایش قیمت است.

اما مینگ چی کو هم در این بین اظهار نظر کرده است. او گفته است که نسل جدید iPhone SE، از نظر طراحی تغییری نخواهد داشت. اما از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. جنبه اصلی پیشرفت این گوشی، در بخش سخت افزاری خواهد بود.

رقابت iPhone SE Plus با رقبای ارزان قیمت چینی

آیفون‌های پرچمدار، گران‌تر از حد معمول هستند و تا ١,٠٠٠ دلار و بیشتر هم قیمت گذاری می‌شوند. با این حال، اپل پیش‌تر گزینه‌های اقتصادی خود، یعنی آیفون SE 2020 و آیفون XR را به ترتیب با برچسب قیمتی ٣٩٩ و ۴٩٩ دلاری ارائه کرده بود. در حالی که اپل به پیشرفت خود در بخش گوشی‌های رده بالا ادامه می‌دهد، اما این اتفاق در بخش گوشی‌های ارزان‌تر به وقوع نپیوسته است. به گفته منابع مختلف، اپل با iPhone SE Plus به جنگ گوشی‌های اقتصادی از برندهای چینی از جمله شیائومی، ویوو، اوپو، ریلمی و… می‌رود.

در کنار این گوشی، اپل ممکن است iPhone SE 3 را نیز عرضه کند. حتی امکان یکی بودن این دو گوشی نیز وجود دارد. اما در صورت ارائه دو گوشی اقتصادی‌تر، مطمئناً شاهد نبرد جذابی میان برندهای چینی و اپل خواهیم بود. البته باید ببینیم که اپل تا چه حد می‌تواند گوشی‌های اقتصادی خود را با قیمت مناسب ارائه کند. به همین صورت، فعلاً قیمت دقیقی از این دو گوشی فاش نشده است. اما این اولین باری خواهد بود که اپل واقعاً می‌خواهد به رقابت با گوشی‌های اقتصادی چینی بپیوندد.

نظر شما در مورد این جزئیات فاش شده از آیفون SE Plus چیست؟ فکر می‌کنید که اپل بتواند در این رده موفق عمل کند یا با شکست مواجه می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️