تابستان امسال متوجه شدیم که اپل درحال مذاکره با دو شرکت چینی CATL و BYD برای تأمین باتری خودروی الکتریکی خود است. اما اکنون بهنظر میرسد که مذاکرات میان دو طرف متوقف شده؛ چراکه اپل ادعا کرده است که میخواهد باتریها در ایالاتمتحده و طی یک عملیات انحصاری برای این شرکت تولید شود. در همین راستا، اپل احتمالا بهفکر همکاری با پاناسونیک برای تأمین باتری خودرو خود میباشد.
در طول تابستان از رویترز و دیجیتایمز شنیدیم که اپل بهدنبال راهاندازی تولید باتریهای CATL و یا BYD در ایالاتمتحده است.
اکنون در گزارش جدید منتشر شده توسط رویترز، منابع این نشریه بیان میکنند که همراه با الزامات موجود در ایالاتمتحده، اپل از CATL یا BYD خواسته تا یک تیم انحصاری را برای ساخت باتریهای Apple Car اختصاص دهند.
با این حال، با وجود سرمایهگذاری بزرگ، تنشهای آمریکا و چین و ایجاد تیمی منحصربهفرد برای اپل، مذاکرات مربوط به باتری با CATL و BYD متوقف شده است.
به گفته منابع، شرکتها در دو ماه گذشته به اپل اطلاع دادند که قادر به برآورده کردن الزامات آن نیستند. اما به گفته یک منبع، شرکت آمریکایی امید خود را برای ازسرگیری مذاکرات با CATL یا BYD قطع نکرده است.
با توجه به این موضوع، گفته میشود که اپل مذاکرات خود را با تولیدکنندگان باتری ژاپنی ازجمله شریک قدیمی تسلا، یعنی پاناسونیک، گسترش داده است.
اپل، BYD و پاناسونیک همگی از اظهارنظر درباره این خبر به رویترز خودداری کردند. با این حال، CATL پاسخ داد:
CATL در بیانیهای به رویترز گفت که “اطلاعات مربوطه” را رد کرده است.
در این بیانیه آمده است: “ما در حال ارزیابی فرصت و امکان بومیسازی تولید در آمریکای شمالی هستیم.”
چندی پیش بود که بیان کردیم اپل بهدلیل جلوگیری از وقوع تأخیرهای بیشتر، درنظر دارد تا برنامه خودرو خود را بهصورت مستقل پیش ببرد.
نظر شما پیرامون همکاری اپل و پاناسونیک برای تأمین باتری خودرو الکتریکی غول مستقر در کوپرتینو پس از به بنبست رسیدن مذاکرات با طرفین چینی چیست؟