حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه نمایشگر آیفون ۱۴ پرو با سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی توسط LG دیسپلی

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

داستان نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و احتمال استفاده از سوراخ نمایشگر در آن را شنیده ایم. با توجه به حضور ناچ در طراحی مک بوک پرو من شخصا احتمال استفاده از ناچ در آیفون بعدی را بیشتر از سوراخ نمایشگر می دانم. با این حال اپل نشان داده که در سال های اخیر خیلی تاکیدی براستفاده از یک سیستم برای همه دستگاه هایش ندارد. امروز دوباره می شنویم که توسعه نمایشگر آیفون ۱۴ پرو با سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی توسط LG دیسپلی در دست اقدام است.

نمایشگر آیفون ۱۴ پرو

به گفته سایت کره ای TheElec ال جی دیسپلی توسعه فناوری “Under Display Camera” یا UDC را برای پیاده سازی در تلفن های هوشمند و تبلت ها آغاز کرده است. ما قبلاً این فناوری را در ZTE Axon 30 5G و Samsung Galaxy Z Fold 3 در عمل دیده بودیم.

فناوری دوربین زیر نمایشگر، به پوشاندن سوراخ مورد نیاز برای دوربین سلفی با یک نمایشگر کوچک دیگر متکی است. وضوح و تراکم پیکسلی آن با نسخه اصلی کاملاً متفاوت است و منجر به بخشی می شود که به راحتی یا در نمونه های با کیفیت پایین تر دوربین، نه خیلی راحت؛ قابل مشاهده است.

اما بیایید عیوب را کنار بگذاریم، حداقل فعلا. برای اینکه یک سازنده متعهد به فناوری دوربین زیر نمایشگر باشد، به این معنی است که ابتدا باید یک فناوری سوراخ نمایشگر را توسعه دهد و آن را از آنجا برداشته و سوراخ را با نمایشگر دیگری بپوشاند (که ممکن است بخشی از صفحه اصلی باشد یا نباشد).

سوراخ نمایشگر گلکسی اس ۱۰ پلاس

انواع سوراخ نمایشگر در موبایل های دیگر

الزامات خاص فوق، ال‌جی دیسپلی را وادار کرده است که ابتدا روی طراحی صفحه‌نمایش حفره‌دار تمرکز کند. بر اساس نقشه راه که منبع کره ای ذکر کرده است، LG Display قصد دارد گذر نور در سیستم دوربین زیرنمایشگر یا UDC را تا سال 2023 به ۲۰ درصد و تا سال 2024 به ۴۰ درصد افزایش دهد. برای اینکه راه حل UDC کار کند، باید تراکم پیکسلی پایینی و در حدود 200PPI داشته باشد، تا نور از صفحه نمایش عبور کند و وارد دوربین سلفی شود.

آیفون ۱۴  پرو اپل ممکن است دارای صفحه نمایش سوراخ‌دار ساخته شده توسط ال‌جی باشد

اکنون، گزارش دیگری که از سوی رسانه‌های چینی منتشر شده است و به طرز عجیبی با اطلاعاتی که منابع کره‌ای به اشتراک گذاشته‌اند، مطابقت دارد. به گفته این سایت، اپل در تلاش است با ال‌جی معامله کند و نمایشگرهای سوراخ‌دار برای نسل بعدی دستگاه‌های آیفون ۱۴ پرو دریافت کند. این اطلاعات ظاهراً از منابع زنجیره تامین در چین می‌آیند.

با این حال، واضح است که اگر شرکت کوپرتینویی بخواهد صفحه نمایش سامسونگ را کنار بگذارد و صفحه نمایش های سوراخ دار خود را از فروشنده دیگری تهیه کند، این توسعه سریع که ال جی در نظر دارد برای اپل عالی است. خرید نمایشگر از ال‌جی همچنین به این معنی است که اپل پولی را به جیب رقیب اصلی خود (سامسونگ) نمی‌ریزد، به خصوص پس از اینکه ال‌جی تصمیم گرفت بازار موبایل را کنار بگذارد و به طور کلی از آن خارج شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل به سوراخ نمایشگر روی می آورد یا همین ناچ تقریبا کوچکتر آیفون ۱۳ را چند سالی خواهیم داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

هنوز معلوم نیست ولی اگه باشه آی بخندم

Mahdi

مثل اینکه آرون مینی گوشی پیکسل ۶ پرو رو بررسی نمیکنه

Darth Vader

این طراحی بهترین نمونه ضرب المثل رفته ابروشو درست کنه چشمشو کور کرده هست. از طرفی الان تقریبا صفحه نمایش همه گوشی ها یک شکل شده و اپل می‌تونه با زشت ترین طراحی صفحه نمایش تو رقباش خاص جلوه کنه.

Auroro

Ufo 🤣🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)