حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ۱۴ اپل با سوراخ نمایشگر کپسولی شکل عرضه خواهند شد

نوشته

2 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، شایعات

اپل چند هفته پیش به طور رسمی از سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد. حتی قبل از رونمایی رسمی سری آیفون ۱۳، شایعاتی درباره طراحی متفاوت آیفون ۱۴ منتشر شده بود. سیزدهمین سری از آیفون های اپل، با آنکه پیشرفت های سخت افزاری خوبی داشتند، اما همچنان از طراحی ناچ و مشابه با نسل های پیشین استفاده می‌کنند. این ظاهر آیفون ها به زمان تولید آیفون X در سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد. اما به تازگی، برخی از رندرهای سری آیفون ۱۴ پرو در اینترنت منتشر شده است. این رندرها نشان می‌دهند که سوراخ نمایشگر آیفون ۱۴ ظاهر متفاوتی به آن خواهد بخشید.

سری آیفون ۱۴ با سوراخ نمایشگر کپسولی شکل در وسط صفحه نمایش عرضه می‌شوند

با توجه به تصاویر منتشر شده، سری iPhone 14 Pro به طور کامل طراحی ناچ را کنار می‌گذارد. و سرانجام به سراغ استفاده از پانچ هول یا همان سوراخ موجود بر روی نمایشگر می‌رود. این طراحی نوآوری جدیدی نیست، زیرا که سال هاست گوشی های اندرویدی از انواع پانچ هول ها استفاده می‌کنند. با این حال، اگر رندرها واقعی باشند ، سری آیفون ۱۴ پرو از سوراخ نمایشگری به شکل یک کپسول برخوردار خواهند بود. این نوع از پانچ هول ها چندان رایج نیست و بیشتر تولید کنندگان گوشی های اندرویدی سراغ پانچ هول های کوچک تری می‌روند. اما همان‌طور که می‌دانید اپل فعلا قصد استفاده از تاچ آیدی در آینده ای نزدیک را ندارد. و کاربران این برند فعلا باید با استفاده از فیس آیدی کنار بیایند.

بیشتر تولیدکنندگان اندرویدی معمولاً پانچ هول گوشی های خود را به صورت خیلی کوچکتر و در سمت چپ نمایشگر قرار می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود که به لطف سوراخ نمایشگر متفاوت آیفون ۱۴ پرو، این سری از گوشی های اپل نیز ظاهر متفاوتی از رقبای اندرویدی داشته باشند.

رندری که طراحی جدید آیفون را نشان می‌دهد

علاوه بر این، طراحی جدید سری آیفون ۱۴ پرو اپل، نسبت صفحه نمایش به بدنه را بیش از پیش افزایش می‌دهد. با این حال، درصد نمایشگر به بدنه، همچنان پایین تر از تلفن های هوشمند فعلی اندرویدی خواهد بود. علت اصلی طراحی پانچ هول بزرگ اپل، احتمالا به دلیل وجود سیستم فیس آیدی در سری آینده آیفون های این شرکت است. اگرچه این طراحی پانچ هول به شکل قرص، از نظر بصری چندان جذاب نیست، اما یک جهش بزرگ نسبت به طراحی ناچ است.

آیفون های جدید چه مشخصاتی خواهند داشت؟

در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد سری iPhone 14 وجود ندارد. با این حال، به تازگی اطلاعاتی درباره ظاهر و مشخصات فنی گوشی های آینده اپل منتشر شده است. این اطلاعات، جزو اولین اطلاعات منتشر شده از سری آیفون ۱۴ هستند و به همین جهت نمی‌توانیم درباره صحت یا کذب بودن این مشخصات نظری دهیم.

گزارش GizChina نشان می‌دهد که iPhone 14 و iPhone 14 Pro از صفحه نمایش ۶.۰۶ اینچی استفاده خواهند کرد. با این حال، iPhone 14 Max و iPhone 14 Pro Max با صفحه نمایش بزرگتر ۶.۶۸ اینچ عرضه می‌شوند. علاوه بر این، دو نسخه اصلی iPhone 14 و iPhone 14 Max از نمایشگرهای LTPS استفاده خواهند کرد. اما آیفون ۱۴ پر‌و و آیفون ۱۴ پرو مکس دارای صفحه نمایش LTPO هستند. با توجه به این مشخصات، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ مکس موقعیت پایین تری نسبت به آیفون ۱۴ پرو دارد.

مشخصات احتمالی سری آیفون ۱۴

مطابق انتظار، آیفون های جدید اپل با تراشه A16 بایونیک به دست کاربران خواهند رسید. این تراشه با فرایند ساخت ۴ نانومتری تولید شده است. به جز نسخه اصلی آیفون ۱۴ که هنوز از دوربین دوگانه استفاده می‌کند، سه مدل دیگر همگی دارای سه دوربین پشتی هستند ما انتظار استفاده از یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی را داریم. و گزارشاتی وجود دارد که احتمال می‌دهد دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید مورد استفاده قرار گیرد.

ناچ آیفون ۱۳ تا ۲۰ درصد کم عرض‌تر از آیفون ۱۲ بوده اما ارتفاع آن مقداری بلندتر است

آیا طراحی جدید اپل و استفاده از پانچ هول کپسولی شکل، برای شما جذاب خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

به s10 خوش اومدید

Mahdi

این پیشرفت نیست چیه پس ؟ 🚀🚀🚀

hamidtn

با رونمایی از همین حفره نمایشگر کپسولی ایفون 14 ، موجی از گوشی های جدید اندروید هم احتمالاً با این طراحی
رونمایی می شوند .

Mahdi

هر گوشی از این حفره کپسولی تو مرکز استفاده کنه مزخرف ترین گوشیه دیگه فرقی هم نداره کدوم برنده

xZMDZx

همون اپل فنایی که میگفتن ناچ بهتر از پانچ هول و … بعد از معرفی ایفون ۱۴ به به و چه چه شون دیدنی هست، البته بماند که اپل اینکارو بکنه به قول خودش و فن هاش از نو اختراعش میکنه قبلی ها کشک بودن

mehpsa

اعلام نکردن اسم سوراخ جدید رو چی میزارن و این تغییر چقدر قیمت نهایی رو بیشتر میکنه؟

m.b

وای خدا یاد چی افتادم…طرفدارای اپل رسما پانچ سامسونگ رو مسخره کرده بودن!😂
https://toranji.ir/?p=1041063
بعد اپل رفته از همون استفاده کرده…
تو این سایت پانچ کپسولی که سامسونگ و هوآوی استفاده میکردن بین طرفدارای اپل و بعضی از ما معروف شده بود به یوفو وسط نمایشگر! 😂🤦‍♂️
بعد اپل دقیقاً همونو اونم جدی جدی وسط صفحه استفاده کنه؟ 😂🤦‍♂️ پانچ کپسولی خودش سمه وسط صفحه آوردنش دیگه واویلا…

m.b

یادش بخیر اونجا مرحوم عامر هنوز زنده بود… 🥺😁

Darth Vader

از بین تمام راه های تغییر ظاهر آیفون این زشت ترین و بد ترین گزینه هست!!!!

MHosseinHp

دقیقا چون کسی از این راه استفاده نمیکنه
اپل به این طراحی رو آورده چون وقتی شما گوشی ایفون می‌خرید اپل باید به هر کسی که از فاصله 200 متری شما رد میشه بفهمونه که گوشی شما مارک اپل روش داره

حداقل اون کپسول رو ببر یه گوشه آخه وسط
آقا اپل یه کاری میکنه بگیم آقا ما به همون ناچ بد قواره راضی هستیم

SAMSUNG_KING

S10+

parsa1234

اپل کلا از تکنولوژی عقبه الان شیایومی و سامسونگ از دوربین زیر نمایشگر استفاده میکنن اونوقت اپل تازه داره هنوز ناچ کپسولی میده
که البته تقصیر اپل نیست،بلکه طرفداران اپل همان امکانات را در گوشی های اندرویدی با نصف قیمت می‌توانند دریافت کنن

اصلا برای طرفداران اپل تکنولوژی مهم نیست،بلکه همان سیب گاز زده پشت گوشی مهم است که طرفداران اپل به آن راضی هستند

MH

نظرت در مورد A15 چیه ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی