حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو M1 Max اپل دارای یک حالت توربو برای افزایش عملکرد خود است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

اپل از شما می‌خواهد که M1 Max MacBook Pro جدید را به‌عنوان هیولایی از یک ماشین در نظر بگیرید. در واقع در تبلیغات آن، اپل لپ‌تاپ جدید خود را “هیولا” می‌نامد؛ اما macOS Monterey آینده که به‌همراه مک‌های جدید عرضه می‌شود، پتانسیل کامل این لقب را آشکار خواهد ساخت. Steve Moser از MacRumors، اخیرا یک “حالت عملکرد بالا” جدید را در نسخه آزمایشی اخیر سیستم‌عامل دسکتاپ اپل کشف کرده است که می‌تواند توسط یک دکمه مجازی توربو، “عملکرد مک بوک پرو M1 Max را برای پشتیبانی بهتر از وظایف سنگین” بهینه کند و ظاهراً برای جبران تأثیر قدرت بالای آن، از فن دستگاه استفاده می‌شود. همچنین اپل نیز در ادامه تأیید کرده است که چنین حالتی برای مک بوک پرو آینده موجود بوده و استفاده از آن قانونی است.

حالت جدید توربو در مک بوک پرو M1 Max برای ویرایش ویدیوهای 8K ProRes

به یاد دارید زمانی که برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند با دکمه فیزیکی یا اسلاید توربو عرضه شدند؟ (در لپ‌تاپ‌های ویندوزی شما به‌راحتی می‌توانید این حالت را با دستکاری در تنظیمات دستگاه خود اجرا کنید). حال، به‌نظر می‌رسد اپل نیز سعی در بهره‌مندی از حالت توربو در مک بوک پرو M1 Max جدید خود با استفاده از یک دکمه مجازی دارد که عملکرد دستگاه را افزایش داده و باعث می‌شود در وظایفی ازجمله رندرگیری و یا ویرایش ویدیوهای باکیفیت بالا، بهینه‌تر عمل کند.

MacRumors گزارش می‌دهد که ویژگی جدید، تنها منحصر به مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M1 Max خواهد بود؛ حتی با آنکه مک بوک پرو ۱۴ اینچی نیز از این تراشه استفاده می‌کند. شاید علت آن را بتوان به سیستم خنک‌کننده و فن قوی‌تر نسخه بزرگ‌تر اشاره کرد. همچنین این حالت ظاهراً با M1 Pro یا M1 اصلی نیز کار نمی‌کند، بنابراین شما به لپ‌تاپ‌هایی با قیمت اولیه 3099 دلار و بالاتر برای افزایش عملکرد به‌صورت مجازی نیاز خواهید داشت.

حالت توربو برای افزایش عملکرد مک بوک پرو جدید

حالت توربو برای افزایش عملکرد مک بوک پرو جدید

جالب است که ببینیم آیا این حالت با قدرت بالا، عملکرد بیشتری را برای مک بوک پرو در استفاده روزمره از آن رقم خواهد زد، و یا تنها برای رسیدن به انواع نتایجی است که این شرکت در مراسم رونمایی خود، از آن برای مقایسه پردازنده و قدرت گرافیکی لپ‌تاپ‌های خود نسبت به سایر تراشه‌ها با نشان دادن آنها بر روی نمودارهای مختلف، استفاده کرد. اپل در گذشته گاه‌به‌گاه مشکلاتی با کنترل حرارت نوت‌بوک‌های خود داشته است؛ به‌عنوان‌مثال، در سال 2018، مک بوک پرو با پردازنده Core i9 اینتل، با عملکردی ضعیف‌تر از Core i7 کار می‌کرد. اگرچه در آن زمان اپل استدلال کرد که این مشکل خاص به یک باگ منتهی شده و با یک بروزرسانی آن را برطرف ساخت.

اپل این روزها توجه زیادی به دفع حرارت از دستگاه‌های خود نشان می‌دهد. بزرگ‌ترین تفاوت بین مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1 در همین مورد خلاصه می‌شد؛ چراکه فضای اضافی حرارتی به این معنی بود که نسخه Pro می‌تواند عملکرد بهتر خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کند. به‌همین دلیل تعجب نمی‌کنیم که این حالت افزایش عملکرد منحصر به مدل 16 اینچی مک بوک پرو جدید است.

بنچمارک اپل M1 Max منتشر شد: مک بوک پرو ۲۰۲۱ چقدر توان پردازشی دارد؟

دیدگاه شما پیرامون اضافه شدن حالت جدید توربو برای افزایش عملکرد مک بوک ۱۶ اینچی M1 Max اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی