حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک اپل M1 Max منتشر شد: مک بوک پرو ۲۰۲۱ چقدر توان پردازشی دارد؟

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها

مراسم اپل همیشه هیجان انگیز است و دیشب وقتی تراشه های جدید معرفی شد، آنقدر خوب آن ها را با رقبای موجود مقایسه کردند که واقعا پیشرفت اپل در این زمینه قابل تحسین بود. تراشه Apple M1 Max در کنار Apple M1 Pro دو محصول جدید در بخش تراشه های اختصاصی اپل هستند که قرار است مک بوک پروهای جدید را تامین کنند. امروز اولین امتیازات Geekbench اپل MacBook Pro منتشر شده و نشان می دهد که این دستگاه چقدر سریع هستند. باید گفت که بنچمارک اپل M1 Max واقعا اعداد قابل توجهی را ثبت کرده است.

بنچمارک اپل M1 Max

تراشه اپل M1 Max از همه تراشه های استفاده شده در محصولات Mac اپل بهتر عمل می کند، به جز مدل های Mac Pro و iMac که دارای تراشه های پیشرفته ۱۶ تا ۲۴ هسته ای Xeon اینتل هستند.

اپل MacBook Pro جدید را در رویداد Unleashed Apple بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۰ معرفی کرد. MacBook Pro جدید با طراحی کاملاً جدید همراه با ناچ در بالای صفحه نمایش عرضه می شود. اپل همچنین پورت های بیشتری از جمله درگاه کارت SD را اضافه کرده است. در حالی که این این ویژگی های جدید عالی هستند، ویژگی بارز MacBook Pro جدید را می توان تراشه آن عنوان کرد. اپل تراشه های M1 Pro و M1 Max را معرفی کرد که در هر دو مدل 14 و 16 اینچی را تامین می کنند. این شرکت ادعا کرد که تراشه جدید تا 70 درصد عملکرد CPU بهبود یافته دارد و تا 4 برابر عملکرد GPU بهتر را در مقایسه با M1 ارائه می دهد. ساعاتی پس از عرضه، بنچمارک تراشه جدید M1 Max اپل در وب سایت Geekbench دیده شده است.

بنچمارک اپل M1 Max

بنچمارک اپل M1 Max

لیست امتیاز Geekbench نشان می دهد که تراشه پرچمدار سری M1 اپل یعنی M1 Max در آزمایش تک هسته ای 1749 امتیاز کسب کرده است. این تراشه با کسب امتیاز 11،542 در آزمایش چند هسته ای Geekbench جهش عظیمی دارد. این دو برابر تراشه M1 است که در مک بوک پرو 13 اینچی یافت می شود. گزارش MacRumors نشان می دهد که M1 Max از همه تراشه های Mac بهتر عمل می کند، به جز مدل های Mac Pro و iMac که دارای تراشه های پیشرفته 16 تا 24 هسته ای Xeon اینتل هستند.

تراشه جدید M1 Max از 64 گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی می کند و تا 400 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را ارائه می دهد. این تراشه ۵ نانومتری دارای 57 میلیارد ترانزیستور در قلب خود است که 70 درصد بیشتر از M1 Pro و 3.5 برابر بیشتر از M1 است.

همانطور که در بالا ذکر شد، مک بوک جدید در دو اندازه صفحه نمایش 14.2 و 16.2 اینچی عرضه می شود. لپ تاپ های جدید دارای سه درگاه USB Type-C Thunderbolt 4، یک درگاه کارت SD و یک درگاه HDMI هستند. آنها همچنین دارای شارژ MagSafe 3 و جک 3.5 میلی متری هدفون هستند. صفحه نمایش دارای ناچ در لبه بالایی است که دوربین 1080p بهبود یافته را در خود جای داده است.

اپل مدعی است که مدل جدید 14 اینچی پرو حداکثر 17 ساعت پخش ویدئو را ارائه می دهد که هفت ساعت بیشتر از نسل قبل است، در حالی که مدل 16 اینچی 21 ساعت پخش ویدیو قابل توجه را دریافت می کند که 10 ساعت بیشتر از نسل قبلی است. این طولانی ترین عمر باتری در نوت بوک Mac بوده و همچنین از شارژ سریع پشتیبانی هم می کند. اپل ادعا می کند که 50 درصد باتری را در مدت 30 دقیقه شارژ می کند.

نظر شما درباره عملکرد تراشه اپل M1 Max چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

دو برابر. اینم باشه وقتی نمی تونی بازی داخواهت رو انجام بدی. ارزش ندارد

Farcry

البته بیشترین تغییر در بخش گرافیکی رخ داده جایی که به ادعا اپل M1 MAX تقریبا 4 برابر قدرتمند در از پردازنده سال پیش M1 هست! حتی با شبیه ساز یا نصب ویندوز روی مک هم باز با این قدرت از همه رقبا الترابوک خودش احتمالا بهتر عمل میکنه ولی درکل مک اس حداقل فعلا برای هر کاری هست به جز بازی

Farcry

اتفاقا بیشترین تغییر توی بخش گرافیکی رخ داده جایی که طبق ادعا اپل M

Farcry

بالا اشتب شده دو تا نظر ثبت شده!
اما یه نکته درمورد امتیاز گیگ بنچ ش مطرح هست که اگر دقیقا همین باشه (اونم بدون در نظر گرفتن چند درصد خطا گیگ بنچ و یا نسخه آزمایشی بودن این مک بوک پرو که اولین بنچمارک ازش لیک شده) نشون میده که عملا تغییری توی امتیاز تک هسته ای در برابر M1 سال پیش و یا A15 امسال که همشون امتیاز 1700 گرفتن نیست.
که دلیل ش به عدم تغییر معماری 5 نانومتری TSMC بر میگرده چون همین الان فقط یه پردازنده اینتل تونسته امتیاز 1800 در بخش تک هسته ای رو بگیره و هیچ پردازنده amd هم امتیاز بالای 1700 رو نگرفتن (طبق لیست سایت گیگ بنچ)
https://browser.geekbench.com/processor-benchmarks

AŁɪ

تک هسته ایش چقدر کمه فکر کردم بهتره

ممد بمولا

این همه قدرت و نتونی حتی یه گیم پلی بدی که قدرتشو به چالش بکشی…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)