حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گرافیکی تراشه M1 Max اپل از ۳ برابر قدرت بیشتر نسبت به M1 خبر می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، شیائومی

اپل در هفته جاری از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید رونمایی کرد که از تراشه‌های سفارشی M1 Pro و M1 Max در داخل خود استفاده می‌کنند. یک بنچمارک اولیه از قدرت پردازشی این تراشه‌ها را پیش‌تر با هم مرور کرده بودیم که تراشه M1 Max را تا دو برابر قوی‌تر از M1 در بحث عملکرد نشان می‌داد. اکنون، بنچمارک گرافیکی Metal در Geekbench 5 نشان می‌دهد که M1 Max تا ۳ برابر گرافیک قوی‌تری نسبت به M1 داشته و تا ۱۸۱٪ نیز از نسل قبلی مک بوک پرو ۱۶ اینچی با گرافیک AMD Radeon Pro 5300M بهتر عمل می‌کند.

بنچمارک گرافیکی تراشه M1 Max اپل

نتایج بنچمارک دیگری با مک بوک پرو جدید که اخیراً در وب‌سایت Geekbench آپلود شده، نشان می‌دهد که GPU تراشه M1 Max در تست Geekbench 5 Metal، امتیاز 68870 را کسب کرده است. به گفته این وب‌سایت، امتیاز مذکور از نسخه رده‌بالای تراشه M1 Max با 64 گیگابایت حافظه رم حاصل شده است.

در مقایسه با AMD Radeon Pro 5300M که پردازنده گرافیکی موجود در مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی نسل قبل با پردازنده اینتل است، تراشه M1 Max تا ۱۸۱ درصد گرافیک سریع‌تری دارد؛ چراکه AMD 5300M تنها موفق به کسب امتیاز 24461 در Geekbench 5 شده بود. حتی در مقایسه با بهترین پردازنده گرافیکی موجود برای مدل قبلی که AMD Radeon Pro 5600M نام داشت، M1 Max هنوز 62 درصد گرافیک قوی‌تری دارد.

بنچمارک گرافیکی تراشه M1 Max اپل

بنچمارک گرافیکی تراشه M1 Max اپل

این امتیاز، MacBook Pro جدید با تراشه M1 Max را با iMac Pro توقف‌تولیدشده که مدلی مجهز به پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro Vega 56 را دارا بود، در یک سطح قرار می‌دهد.

درحالی‌که تراشه M1 Pro با پردازنده گرافیکی ۱۴ هسته‌ای و ۱۶ هسته‌ای در دسترس است، تراشه M1 Max دارای یک پردازنده گرافیکی ۲۴ و ۳۲ هسته‌ای با حافظه یکپارچه می‌باشد. اپل اشاره می‌کند که سرعت پهنای باند حافظه به 400 گیگابایت‌برثانیه رسیده که همین مورد باعث می‌شود تا مک بوک پرو جدید برای کارهای گرافیکی بسیار ایده‌آل باشد.

مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی درحال‌حاضر برای پیش‌خرید در دسترس بوده و انتظار می‌رود اولین دستگاه‌ها از این سری در هفته آینده عرضه شوند.

تراشه M1 Max ممکن است عملکرد گرافیکی خام بیشتری نسبت به PS5 و هم‌رده RTX 2080 داشته باشد

نظر شما راجع‌به بنچمارک گرافیکی تراشه M1 Max استفاده شده در مک بوک پرو جدید چیست؟ آیا پیش از این، انتظار چنین قدرت گرافیکی نسبت به نسل‌های گذشته را از این تراشه داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

فقط میتونم بگم خیلی خفنه 😉

Sarnevesht

به اینکه زیاد از اپل خوشم نمیاد اما باید بگم که پشمااام از این تراشه ریخته😅😅

mehpsa

ای ول اپل ، این چیپست ها خوراک بازی انگری بردز هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی