حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل قصد دارد با تولید تراشه‌های بهتر بار دیگر به تجارت مک اپل بازگردد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اینتل، پردازشگرها، تجاری

در قسمت جدیدی از برنامه Axios در HBO که توسط MarketWatch به‌نمایش درآمد، مدیرعامل اینتل، Pat Gelsinger، با Ina Fried، خبرنگار ارشد فناوری Axios، در مورد موضوعات مختلف ازجمله کوچ اپل به استفاده از تراشه‌های سیلیکون اختصاصی خود در سراسر سیستم‌عامل مک، صحبت کرد. در این مصاحبه، جلسینگر اظهار داشت که کمپانی تحت نظرش، قصد دارد با تولید تراشه‌های ایده‌آل، بار دیگر سهم ازدست‌رفته خود در مک های اپل را بازپس گیرد.

دستورکار اینتل برای بازگشت به تجارت مک اپل

در پاسخ به این سوال که آیا اینتل از ایده اجرای سیستم‌عامل مک در پردازنده‌های اینتل در آینده منصرف شده است یا خیر، جلسینگر بیان کرد که امیدوار است با پیشی گرفتن از اپل درزمینهٔ تولید تراشه‌های قدرتمند، به‌مرور سهم ازدست‌رفته خود در تجارت مک اپل را بدست آورد.

در این مصاحبه، جلسینگر به اشتباهات اینتل اعتراف کرده و اعلام کرد که این شرکت “سخت تلاش خواهد کرد” تا کسب‌وکار اپل را با ساخت تراشه‌های بهتر از این شرکت، بار دیگر تصاحب کند.

 فرید: اخیراً اپل اعلام کرده که از تراشه‌های اینتل در مک به پردازنده‌های داخلی خود منتقل می‌شود. آیا از ایده اجرای Mac بر روی تراشه‌های اینتل دست کشیده‌اید؟

 جلسینگر: من هرگز از این ایده که هیچ چیزی بر روی تراشه‌های اینتل کار نکند، دست‌بردار نیستم. و می‌دانید که از بابت غفلت ما، اپل تصمیم گرفت تا تراشه‌ای بهتر از اینتل را تولید کند. آنها کار بسیار خوبی انجام دادند. بنابراین کاری که من باید انجام دهم این است که یک تراشه بهتر از آنچه خودشان می‌توانند تولید کنند، ایجاد کنم. امیدوارم با گذشت زمان این بخش از تجارت آنها و همچنین بسیاری از مشاغل دیگر را پس بگیرم. درعین‌حال، من باید مطمئن شوم که محصولات ما از محصولات آنها بهتر است، اکوسیستم من بازتر و پرجنب‌وجوش‌تر از اپل است و ما دلیل قانع‌کننده‌تری برای توسعه‌دهندگان و کاربران برای استفاده از محصولات مبتنی‌بر اینتل ایجاد می‌کنیم. بنابراین، من برای پیروزی در تجارت تیممان در این زمینه سخت می‌جنگم.

بازگشت اینتل به تجارت مک اپل

بازگشت اینتل به تجارت مک اپل

در ژوئن 2020، اپل اعلام کرد که مک را از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های سیلیکونی سفارشی خود منتقل می‌کند که نوید برترین عملکرد در صنعت به‌ازای هر وات و بهبود گرافیک را می‌دهد. انتقال به سیلیکون اپل با تراشه M1 در مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی رده‌پایین و مک مینی رده‌پایین در نوامبر 2020 آغاز شد و اپل بیان کرد که این انتقال حدود دو سال به طول می‌انجامد.

اگر اینتل قصد دارد تجارت سیلیکون اپل را پشت سر بگذارد، باید کارهای زیادی انجام دهد، زیرا بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که مک بوک ایر با تراشه M1 و قیمت اولیه 999 دلاری، از مک بوک پرو 16 اینچی مبتنی‌بر اینتل با قیمت 2999 دلار، عملکردی قوی‌تر و مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

درهمین‌حال، اینتل تبلیغاتی را برای نشان دادن برتری رایانه‌های شخصی ویندوز بر مک تدارک دیده که حتی Justin Long، بازیگر سابق تبلیغات “من مک هستم” اپل، را نیز برای این کمپین بکار گرفته است.

برنامه کوچ اپل به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود قرار است در رویداد مجازی این شرکت با عنوان “Unleashed” ادامه یابد و انتظار می‌رود که اپل مدل‌های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو جدید را با نسخه‌ای سریع‌تر تراشه M1 رونمایی کند. شایعه شده است که این نوت بوک‌ها، دارای نمایشگر mini-LED با روشنایی بالا، درگاه HDMI، شکاف کارت SD و کابل شارژ مغناطیسی هستند، درحالی‌که انتظار می‌رود تاچ بار به‌نفع کلیدهای فیزیکی به‌همراه دستور Fn حذف شود.

اینتل هنوز پردازنده‌های برخی از مکینتاش‌های دیگر ازجمله iMac 27 اینچی و Mac Pro را تامین می‌کند، اما انتظار می‌رود این مدل‌ها تا سال آینده سیلیکون اپل را بکار گیرند.

اینتل Arc سری جدید پردازنده گرافیکی (GPU) این شرکت برای رقابت با انویدیا و AMD می‌باشد

دیدگاه شما درباره اظهارنظر مدیرعامل اینتل پیرامون تولید تراشه‌های قدرتمند برای بازگشت به تجارت مک های اپل چیست؟ به‌نظر شما این شرکت توانایی این را دارد تا در آینده، تراشه‌ای قدرتمند مانند اپل را تولید کرده و یا کمپانی کوپرتینویی، با معرفی تراشه‌های جدید، بار دیگر فاصله خود را با اینتل افزایش می‌دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اینتل جان اپل رو دیدی پشت گوشت رو دیدی؟😂
اپل با این هیاهویی که به پا کرده حالا حالاها با تو همکاری نمیکه!🔥🤟🏼

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی