حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ۸۰ درصد از بازار لپ تاپ های مبتنی‌بر ARM را در سال جاری دراختیار خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، لپ‌تاپ

اپل به‌تدریج درحال افزایش سرعت انتقال خود از پردازنده‌های اینتل به‌سمت تراشه‌های اختصاصی سری M می‌باشد. مجموعه مک این شرکت شامل MacBook Air ،MacBook Pro ،iMac و Mac mini درحال‌حاضر به M1 مجهز شده و برنامه اپل اینست که در آینده نزدیک، به‌طور کامل تراشه‌های اینتل را کنار بگذارد. علاوه‌بر این، اپل به‌زودی مک بوک پرو M1X خود را نیز به‌عنوان گامی بزرگ در طی کردن روند این فرایند، معرفی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که اپل با سیلیکون سفارشی خود به‌سرعت بر بازار لپ تاپ های مبتنی بر ARM تسلط یافته و به این شرکت اجازه می‌دهد تا سهم عمده‌ای از این بازار را در سال جاری دراختیار داشته باشد.

سهم قابل‌توجه اپل در بازار لپ تاپ های مبتنی‌بر ARM

با توجه به آمار ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، بازار لپ تاپ‌های ARM به‌سرعت درحال رشد است و اپل، یکی از بازیگران اصلی و دلیل رشد این بخش در بازار لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. این شرکت تحقیقاتی خاطرنشان می‌کند که اپل بخش بزرگی از بازار لپ تاپ‌های مبتنی بر ARM را در سال 2021 دراختیار داشته و درمجموع، غول کوپرتینویی امسال 79 درصد از بازار را بدست خواهد آورد.

سهم اپل در بازار لپ تاپ های مبتنی‌بر ARM

سهم اپل در بازار لپ تاپ های مبتنی‌بر ARM

توجه داشته باشید که مدل‌های مک بوک ایر، مک بوک پرو و آیمک M1 اپل، به این شرکت اجازه می‌دهد که بخش بزرگی از بازار لپ تاپ ARM را در سال 2021 دراختیار داشته باشد. همچنین با مدل‌های جدید مک بوک پرو M1X، اپل همچنان تسلط خود بر این صنعت را حفظ خواهد کرد. انتظار می‌رود که لپ تاپ‌ها با بازطراحی عمده، پردازنده M1X جدید و نمایشگرهای بهتر عرضه شوند. عرضه مک بوک‌های امسال به اپل اجازه می‌دهد سهم خود را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد. در ادامه گفته می‌شود این بازار در سال 2021 سه برابر رشد کرده و به 949 میلیون دلار می‌رسد.

مدیاتک با سهم 18 درصدی از این بازار درجایگاه دوم بوده و کوالکام با 3 درصد از بازار لپ تاپ‌های مبتنی‌بر ARM در سال 2021 در رتبه سوم قرار دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سهم اپل از رقبا بسیار جلوتر است و این فاصله به‌طور بالقوه پس از رویداد “Unleashed” اپل در روز دوشنبه ۲۶ مهرماه که انتظار می‌رود این شرکت مدل‌های جدید M1X MacBook Pro و AirPods بازطراحی شده را معرفی کند، بیشتر شود.

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌لطف فروش بالای مک بوک پرو اپل میسر می‌شود

نظر شما پیرامون سهم اپل از بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر ARM چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی